Vânzările de autovehicule electrice şi hibride noi în România au ajuns, în primele 10 luni ale acestui an, la 411 unităţi, în creştere cu 125,8% faţă de aceeaşi perioadă din 2014, potrivit statisticii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), consultată de AGERPRES.
Numărul maşinilor ecologice, raportate în intervalul ianuarie — octombrie 2015, reprezintă echivalentul a 0,5% din totalul autovehiculelor noi comercializate în aceeaşi perioadă.
La nivelul lunii octombrie, au fost înregistrate vânzări de maşini electrice în număr de 79 de unităţi (0,8% din totalul vânzărilor), în creştere cu 31,6% faţă de luna anterioară, când s-au vândut 60 de maşini electrice şi hibride.
Potrivit APIA, din totalul celor 411 de unităţi vândute în primele zece luni din acest an, 25 au fost 100% electrice, creşterea faţă de intervalul ianuarie — octombrie 2014 fiind de 125,8%, când se consemnaseră 182 de maşini 'verzi' comercializate, din care 6 complet electrice.
Pe de altă parte, în funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel au continuat să domine piaţa, cu o pondere care, la 10 luni, a ajuns la 53,3% din totalul comercializat (42.503 unităţi), în timp ce autovehiculele pe benzină au însumat 46,2% din piaţă, respectiv 36.825 unităţi.
În 2015, Programul 'Rabla' a fost configurat cu eco-bonusuri diferenţiate, care se adaugă primei de casare în valoare de 6.500 lei, şi cu posibilitatea cumulării a maximum două eco-bonusuri pentru achiziţia unui autovehicul.
Astfel, se poate acorda un eco-bonus în valoare de 750 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km, un eco-bonus în valoare de 1.500 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid (tehnologii hibrid convenţionale), precum şi un eco-bonus în valoare de 2.500 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid (tehnologii avansate de tip plug-in).
AGERPRES