Opel a prezentat miercuri în România noua generaţie a automobilului de clasă compactă Astra, înaintea premierei mondiale şi lansării oficiale la Salonul Auto Internaţional de la Frankfurt, în luna septembrie.

Astra este un model care înseamnă foarte mult pentru Opel pe piaţa românească. În anii din urmă, în România, Astra a fost fie primul, fie al doilea model în mixul vânzărilor Opel în România, cu un procentaj de aproximativ 25% din totalul vânzărilor. Din perspectiva importanţei, noul Opel Astra are un rol bine definit pentru noi şi îşi propune să fie placa turnantă a politicii comerciale", a declarat Cristian Milea, country manager pentru România în cadrul Opel Southeast Europe.

Începând din 1991, Astra este al doilea cel mai bine vândut automobil în Europa, concurând în segmentul compact, cel mai 'aglomerat' pe piaţa europeană, care reprezenta anul trecut 22,5% din piaţa auto de vehicule pentru pasageri, a precizat Victor Iova, product manager la Opel Southeast Europe.

Anul trecut, Astra a ocupat locul 4 în segmentul compact pe piaţa europeană, cu 230.000 de unităţi vândute, iar odată cu lansarea noului Astra Opel vrea să fie din nou pe podium, a afirmat Iovu.

Opel s-a bucurat de succes în clasa compactă încă din 1936. Peste 24 de milioane de autovehicule Opel Kadett şi Opel Astra vândute reprezintă o cifră impresionantă şi o performanţă notabilă. Aliniate unul în spatele celuilalt, toate autovehiculele compacte Opel construite până acum ar depăşi 100.000 km şi ar crea o coloană de autovehicule care ar înconjura Ecuatorul de două ori şi jumătate. Pe scurt, se poate spune că prin clasa compactă Opel a făcut în mod constant mobilitatea accesibilă în noi clase sociale şi, după ce mobilitatea individuală a devenit parte din viaţa de zi cu zi, ultimele generaţii au făcut acesibile tehnologiile şi inovaţiile din segmente superioare.

Noua generaţie Astra se bazează pe o arhitectură uşoară complet nouă, este propulsată exclusiv de motoare de ultimă generaţie şi oferă funcţii care anterior erau disponibile doar la nivelul clasei superioare.

În funcţie de model şi de nivelul de echipare, noul Astra va fi cu până la 200 kg - dar cel puţin 120 kg - mai uşor decât predecesorul său. Arhitectura complet nouă a vehicului joacă un rol major în reducerea greutăţii. Fiecare componentă are un design compact şi integrează materiale uşoare. Sub capota fiecărui nou Astra va putea fi găsit un membru al portofoliului complet nou de motoare. Puterile variază de la 70 kW / 95 CP la 147 kW / 200 CP.

Noua generaţie a modelului Opel Astra va ajunge în showroom-urile din România în luna noiembrie 2015. Versiunea în patru uşi a actualei generaţii nu mai poate fi comandată în România şi vor fi comercializate în continuare doar maşinile aflate în stoc, break-ul va putea fi comandat până la finalul anului, iar versiunea cu cinci uşi rămâne în continuare în vânzare