Revista Forbes a întocmit un top al celor mai populare 100 de branduri din lume. Toyota este singura marcă auto care a reuşit să se plaseze în top 10, scrie Automarket.ro.

Spre deosebire de alte clasamente, care au la bază opinia consumatorilor, cel întocmit de Forbes calculează profitul giganţilor din industrie. Câştigători sunt cei care generează suficiente câştiguri în industrii în care imaginea mărcii joacă cel mai important rol.

Prima poziţie continuă să-i aparţină gigantului american Apple, cu o valoare de brand de 154,1 miliarde de dolari. El este urmat de alte două nume grele de dincolo de Ocean, Google şi Microsoft.

Toyota este cel mai bine cotat brand auto din clasament, reuşind chiar să se plaseze în top 10. Gigantul japonez se află pe poziţia a şasea în clasamentul Forbes, cu o valoare de brand estimată la 42,1 miliarde de dolari. În primul sfert al clasamentului, adică printre primele 25 de branduri din lume, se mai strecoară şi alte nume cunoscute.

Spre exemplu, BMW apare pe locul 14 cu o valoare de brand de 28,8 miliarde de dolari. El este urmat îndeaproape de Mercedes-Benz, pe locul 20, cu o valoare de brand de 26 de miliarde de dolari. Surpriza auto în topul primelor 25 de brandui la nivel mondial este Honda. Constructorul japonez dovedeşte că are o imagine puternică şi, la nivel mondial, numele său este sinonim cu profitabilitate şi încredere. Japonezii s-au poziţionat pe locul 23, cu o valoare de 25.2 miliarde de dolari.