Constructorul auto german Volkswagen analizează posibilitatea dezvoltării unor vehicule de teren (SUV) şi vehicule multifuncţionale (MPV) ieftine pentru piaţa chineză, în ideea de a ţine pasul cu modificările de pe cea mai mare piaţă auto din lume, a declarat duminică directorul diviziei chineze de la Volkswagen, Jochem Heizmann, transmite Reuters.
Jochem Heizmann a precizat că unul din motivele pentru care Volkswagen nu a putut ţine pasul cu ritmul de creştere înregistrat de piaţa de autovehicule de pasageri din China în primul trimestru este şi lipsa unor de teren şi vehicule multifuncţionale ieftine. "Cea mai mare creştere a volumelor de vânzări s-a înregistrat pe segmentele SUV şi MPV ieftine unde nu suntem prezenţi' a declarat Jochem Heizmann înaintea Salonului auto de la Shanghai, care va începe luni, adăugând însă că grupul german are proiecte concentreze pentru a rezolva această problemă. 'Vorbim despre o familie de produse şi nu despre una sau două vehicule", a spus Heizmann.
Potrivit datelor asociaţiei constructorilor auto chinezi (CAAM) , în 2014 vânzările de autovehicule de teren în China au crescut cu peste o treime până la 3,82 milioane unităţi,un nivel dublu comparativ cu cel înregistrat în 2012, devansând ritmurile de creştere înregistrate de alte segmente.
Jochem Heizmann a subliniat că Volkswagen trebuie nu doar să construiască noi uzine de asamblare şi să-şi extindă capacităţile de producţie din China ci şi să răspundă mai bine la tendinţele de pe piaţă.
În ianuarie, CAAM a estimat că livrările de autoturisme, SUV-uri şi vehicule multifuncţionale vor creşte, în 2015, cu 7%, până la 25,1 milioane de unităţi. Anul trecut, avansul a fost de 6,9%, la 23,5 milioane de unităţi.