În 2021 vânzările de autovehicule noi au scăzut uşor faţă de anul precedent, în timp ce vânzările de autoturisme second-hand au crescut, arată statisticile Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Totodată, maşinile second-hand Volkswagen înmatriculate anul trecut în România (98.097 unităţi) au reprezentat 83% din totalul maşinilor noi vândute în ultimele 12 luni la noi în ţară (121.208 unităţi).

Astfel, în primele 12 luni ale anului trecut în România s-au vândut 121.208 autoturisme noi, în scădere cu 4,1% faţă de 2020. În acelaşi timp, s-au înmatriculat 395.759 de autoturisme second-hand, în creştere cu 3,7% faţă de 2020.

În ceea ce priveşte mărcile alese de românii care au cumpărat autotusime noi, topul arată în felul următor:

1) Dacia (34.778 unităţi
2) Hyundai (9.532 unităţi)
3) Toyota (8.942 unităţi)
4) Ford (8.195 unităţi)
5) Renault (8.125 unităţi)

În cazul autoturismelor second-hand cumpărate în 2021, topul este compus din mărcile:

1) Volkswagen (98.097 unităţi)
2) Audi (38.514 unităţi)
3) BMW (38.481 unităţi)
4) Ford (27.433 unităţi)
5) Opel (25.684 unităţi)