Industria auto se îndreaptă către momentul în care maşina personală va fi opţiunea a prea puţini oameni. În schimb, vor exista flote de autoturisme care vor funcţiona în sistem ride-sharing. Şi nu e o veste bună pentru marii producători, pentru că acel moment nu e deloc departe.
Constructorii au început deja să-şi pună pe hârtie pierderile cauzate de această schimbare de trend. Care poate fi observată nu oriunde, ci chiar în Germania - patria maşinilor. Acolo unde se dă tonul în industrie. Estimările din prezent îi îngrijorează pe producători: în următorii 10 ani, o maşină folosită în sistem de ride-sharing va înlocui trei autoturisme deţinute de proprietari. Pionerii industriei auto nu vor să lase viitorul în mâinile altora. Dar trebuie să se aştepte că vânzările vor scădea. Şi oricum s-ar adapta, indusrtia se va remodela şi se va diminua.
Numărul germanilor cu vârste cuprinse între 17 şi 25 de ani care urmează cursurile unei şcoli auto pentru a obţine permis de conducere a scăzut în ultimul deceniu cu 28%. În 2007, depăşea 1 milion. Anul trecut, a coborât spre 800 de mii. Şi la fel se întâmplă şi în alte mari economii europene. Ceea ce înseamnă că oamenii încep să opteze în număr cât mai mare pentru deplasarea în sistem ride-sharing, cu servicii precum Uber sau Lyft. Mulţi declară că e mai ieftin decât întreţinerea propriei maşini şi, între altele, nici măcar nu mai au grija locului de parcare.
Cei care încă deţin o maşină susţin că preferă să o folosească doar pe distanţe lungi, atunci când se deplasează, de pildă, în vacanţă.
După mai bine de un secol de la momentul în care au apărut maşinile pe străzi, constructorii auto germani sunt puşi în faţa unui moment dificil. Au mai trecut prin perioade de crize, dar ele erau cauzate nu de comportamentul consumatorilor, ci de situaţia economică de la acel moment.
Pentru a-şi asigura viitorul într-o lume noi reguli, marii producători precum Daimler sau Volkswagen se pot transforma în companii care oferă servicii de ride-sharing. Dar asta înseamnă mai puţine maşini vândute, aşadar încasări mai mici.
Încă din 2016, Mercedes-Benz, divizia premium a Daimler, a cumpărat acţiuni în serviciul de ride-sharing CleverShuttle, care funcţionează printr-o aplicaţie similară Uber. Serviciul e disponibil în cinci oraşe germane, iar numărul clienţilor care îl folosesc s-a dublat de la începutul anului şi a ajuns la 650 de mii.
O firmă de consultanţă din Germania estimează că, în Statele Unite, vânzările totale de maşini, fie către persoane, fie către companii de ride-sharing, vor scădea cu peste 12 procente, până la aproximativ 15 milioane de unităţi.
Dar nu este atât de simplu pentru producători să înlocuiască încasările din vânzări cu cele din servicii de mobilitate. Giganţii Daimler şi Volkswagen au investit sute de milioane de euro în aceste servicii. Divizia de car-sharing DriveNow a BMW are o flotă de peste 6 mii de autoturisme, cu o vechime de şapte ani, dar încă înregistrează pierderi. Anul trecut, a adus venituri insignifiante - 0,07% la nivel de grup.
Pe lângă cheltuielile mari necesare atunci când se produce o flotă suficient de mare pentru a acoperi un oraş întreg, mai sunt cheltuieli suplimentare: lucrările de mentenanţă - mai dese în cazul maşinilor folosite de mai multe persoane, plata şoferilor sau updatarea şi gestionarea softurilor. Constructorii nu au de ales: trebuie să mizeze pe astfel de servicii de mobilitate, dar trebuie să găsească soluţii pentru a le monetiza. Deja Uber şi rivalii chinezi de la Didi valorează împreună aproximativ 124 de miliarde de dolari, o sumă extrem de apropiată de valoarea de piaţă comună a BMW şi Daimler.
Se estimează că, până în 2040, serviciile de mobilitate vor reprezenta o afacere de 200 de miliarde de euro. Iar industria auto clasică trebuie să se asigure că deţine grosul.
Industria auto se apropie de criză şi e în pană de soluţii
18 august 2018
- citeşte totul despre:
- masina,
- industrie,
- autoturism,
- ride-sharing,
- producatori

Din aceeaşi categorie:
La Budapesta, între orele 6.00 - 22.00, este interzisă circulaţia maşinilor încadrate până la clasa 4 de poluare
(26 ianuarie 2017)
122 vizualizări
Hyundai i20: Primele schiţe oficiale
(2 august 2014)
110 vizualizări
Criza a afectat puternic dealerii auto
(8 decembrie 2014)
58 vizualizări
Cel mai cool mijloc de deplasare vine din Japonia VIDEO
(17 august 2015)
79 vizualizări
Scandalul de la Volkswagen a pus cruce dieselului. Încă un producător auto renunţă la motorină
(26 septembrie 2018)
68 vizualizări
Skoda introduce tracţiune 4x4 pentru Octavia sedan
(31 octombrie 2014)
144 vizualizări
Volkswagen a folosit softurile ilegale şi la modelele Audi
(8 august 2016)
81 vizualizări
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet cu numarul 1 din 300 a intrat in colectia lui Tiriac
(23 ianuarie 2018)
172 vizualizări
Tehnologia de parcarea autonomă a autoturismului
(24 iunie 2013)
96 vizualizări
Foto+Video: Porsche se înscrie în cursa maşinilor electrice. Mission E va rivaliza cu Tesla
(2 august 2016)
80 vizualizări
Peugeot face angajări pentru a creşte producţia lui 308
(15 martie 2014)
136 vizualizări
Lovitură pentru constructorii auto: ce le pregăteşte Parlamentul European
(20 ianuarie 2020)
122 vizualizări
Modificare importantă privind înmatricularea maşinilor second aduse dintr-un stat UE: de astăzi RAR eliberează CIV doar achizitorului intracomunitar
(26 iulie 2022)
144 vizualizări
Dacia Duster Pick-Up: a doua versiune de caroserie
(8 octombrie 2014)
235 vizualizări
Cum trebuie condusă o maşină diesel pentru a-i proteja turbina. Problema traseelor scurte, în regim zilnic
(1 ianuarie 2020)
457 vizualizări
9 români şi-au comandat noul Bentley Bentayga, cel mai scump SUV. Cotapentru 2016 în România a fost epuizată
(25 ianuarie 2016)
465 vizualizări
Cum să porneşti corect maşina în sezonul de iarnă ca să n-ai probleme pe drum
(25 noiembrie 2019)
115 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole
-
Cele mai periculoase flori de apartament
Publicat la data de 14 iulie 2025
-
Cum a fost înfrântă temuta flotă a lui Goering de o
Publicat la data de 14 iulie 2025
-
Pasiune şi moarte: Lili Brik şi Maiakovski
Publicat la data de 15 iulie 2025
-
De unde vin fructele? File din istoria păcănelelor
Publicat la data de 11 iulie 2025