Industria auto se îndreaptă către momentul în care maşina personală va fi opţiunea a prea puţini oameni. În schimb, vor exista flote de autoturisme care vor funcţiona în sistem ride-sharing. Şi nu e o veste bună pentru marii producători, pentru că acel moment nu e deloc departe.
Constructorii au început deja să-şi pună pe hârtie pierderile cauzate de această schimbare de trend. Care poate fi observată nu oriunde, ci chiar în Germania - patria maşinilor. Acolo unde se dă tonul în industrie. Estimările din prezent îi îngrijorează pe producători: în următorii 10 ani, o maşină folosită în sistem de ride-sharing va înlocui trei autoturisme deţinute de proprietari. Pionerii industriei auto nu vor să lase viitorul în mâinile altora. Dar trebuie să se aştepte că vânzările vor scădea. Şi oricum s-ar adapta, indusrtia se va remodela şi se va diminua.
Numărul germanilor cu vârste cuprinse între 17 şi 25 de ani care urmează cursurile unei şcoli auto pentru a obţine permis de conducere a scăzut în ultimul deceniu cu 28%. În 2007, depăşea 1 milion. Anul trecut, a coborât spre 800 de mii. Şi la fel se întâmplă şi în alte mari economii europene. Ceea ce înseamnă că oamenii încep să opteze în număr cât mai mare pentru deplasarea în sistem ride-sharing, cu servicii precum Uber sau Lyft. Mulţi declară că e mai ieftin decât întreţinerea propriei maşini şi, între altele, nici măcar nu mai au grija locului de parcare.
Cei care încă deţin o maşină susţin că preferă să o folosească doar pe distanţe lungi, atunci când se deplasează, de pildă, în vacanţă.
După mai bine de un secol de la momentul în care au apărut maşinile pe străzi, constructorii auto germani sunt puşi în faţa unui moment dificil. Au mai trecut prin perioade de crize, dar ele erau cauzate nu de comportamentul consumatorilor, ci de situaţia economică de la acel moment.
Pentru a-şi asigura viitorul într-o lume noi reguli, marii producători precum Daimler sau Volkswagen se pot transforma în companii care oferă servicii de ride-sharing. Dar asta înseamnă mai puţine maşini vândute, aşadar încasări mai mici.
Încă din 2016, Mercedes-Benz, divizia premium a Daimler, a cumpărat acţiuni în serviciul de ride-sharing CleverShuttle, care funcţionează printr-o aplicaţie similară Uber. Serviciul e disponibil în cinci oraşe germane, iar numărul clienţilor care îl folosesc s-a dublat de la începutul anului şi a ajuns la 650 de mii.
O firmă de consultanţă din Germania estimează că, în Statele Unite, vânzările totale de maşini, fie către persoane, fie către companii de ride-sharing, vor scădea cu peste 12 procente, până la aproximativ 15 milioane de unităţi.
Dar nu este atât de simplu pentru producători să înlocuiască încasările din vânzări cu cele din servicii de mobilitate. Giganţii Daimler şi Volkswagen au investit sute de milioane de euro în aceste servicii. Divizia de car-sharing DriveNow a BMW are o flotă de peste 6 mii de autoturisme, cu o vechime de şapte ani, dar încă înregistrează pierderi. Anul trecut, a adus venituri insignifiante - 0,07% la nivel de grup.
Pe lângă cheltuielile mari necesare atunci când se produce o flotă suficient de mare pentru a acoperi un oraş întreg, mai sunt cheltuieli suplimentare: lucrările de mentenanţă - mai dese în cazul maşinilor folosite de mai multe persoane, plata şoferilor sau updatarea şi gestionarea softurilor. Constructorii nu au de ales: trebuie să mizeze pe astfel de servicii de mobilitate, dar trebuie să găsească soluţii pentru a le monetiza. Deja Uber şi rivalii chinezi de la Didi valorează împreună aproximativ 124 de miliarde de dolari, o sumă extrem de apropiată de valoarea de piaţă comună a BMW şi Daimler.
Se estimează că, până în 2040, serviciile de mobilitate vor reprezenta o afacere de 200 de miliarde de euro. Iar industria auto clasică trebuie să se asigure că deţine grosul.
Industria auto se apropie de criză şi e în pană de soluţii
18 august 2018
- citeşte totul despre:
- masina,
- industrie,
- autoturism,
- ride-sharing,
- producatori

Din aceeaşi categorie:
Guvernul înapoiază TAXA AUTO! Descarcă FORMULARUL pentru rambursarea banilor
(26 august 2017)
608 vizualizări
Producătorul auto Opel, obligat de Germania să recheme peste 54.000 de automobile
(17 iunie 2019)
87 vizualizări
Rovinietă 2018: Unde te pot surprinde camerele video că nu ai taxa de drum plătită
(16 ianuarie 2018)
1757 vizualizări
Şoferii pot plăti rovinieta şi taxa de pod de la Feteşti prin intermediul unei aplicaţii de mobil
(26 iulie 2017)
125 vizualizări
Maşina viitorului, care se poate conduce singură, la Salonul auto de la Geneva
(9 martie 2014)
328 vizualizări
Volkswagen îşi propune să lanseze 30 de modele electrice în următorii 10 ani
(22 iunie 2016)
67 vizualizări
Efectele Dieselgate: Volkswagen a răscumpărat 350.000 de maşini în SUA VIDEO
(31 martie 2018)
556 vizualizări
Cea mai sigură maşină din lume în 2018
(14 ianuarie 2018)
269 vizualizări
Trucuri pentru a scăpa de gheaţa depusă pe parbriz în timpul iernii
(11 decembrie 2017)
551 vizualizări
Volkswagen va plăti peste 200 de milioane de dolari unui fond pentru reducerea poluării în SUA
(17 decembrie 2016)
161 vizualizări
După faliment, Saab va începe producţia la final de an
(22 august 2013 - Alex POLICALĂ)
319 vizualizări
Infiniti Q30, “ghepardul care pluteşte”
(8 august 2013)
110 vizualizări
Nu vă lăsaţi păcăliţi! Sfaturi la cumpărarea unei maşini second-hand
(1 februarie 2016)
299 vizualizări
Câţi kilometri poţi parcurge cu becul rezervorului aprins
(25 ianuarie 2017)
521 vizualizări
Treceri de pietoni pentru dependenţii de telefoane mobile FOTO
(19 februarie 2018)
819 vizualizări
Modificări privind înmatricularea vehiculelor utilizate pe drumurile publice
(19 august 2017)
448 vizualizări
Tesla raportează livrări record de maşini în primul trimestru din 2017
(4 aprilie 2017)
62 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

În zilele noastre, este ușor să pariezi pe meciuri de fotbal live și pe zeci de
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole
-
De ce să nu mănânci niciodată pepene roşu cu pâine sau cu brânză.
Publicat la data de 17 iunie 2025
-
Un brand al oraşului: Restaurantul lui Gherea din Gara Ploieşti
Publicat la data de 16 iunie 2025
-
Solstiţiul de vară, cea mai lungă zi din an!
Publicat la data de 20 iunie 2025
-
Castelul Bran sau Castelul lui Dracula
Publicat la data de 16 iunie 2025
-
Vinete gratinate cu roşii şi brânzeturi rase
Publicat la data de 18 iunie 2025
-
Cea mai veche branza din lume, descoperita langa mumii
Publicat la data de 18 iunie 2025
-
Strategii de pariuri pe goluri – ce trebuie să ştii?
Publicat la data de 19 iunie 2025