Autorităţile şi instituţiile publice vor putea cumpăra autoturisme ecologice la un preţ maxim de 35.000 de euro, aproape dublu faţă de plafonul stabilit iniţial, care era 18.000 de euro, potrivit unei ordonanţe de urgenţă aprobată de Guvern, publicată vineri în Monitorul Oficial.
”Autorităţile şi instituţiile publice, indiferent de sistemul de finanţare şi subordonare pot achiziţiona, în condiţiile legii, autoturisme al căror preţ nu poate depăşi contravaloarea în lei a sumei de 35.000 euro inclusiv TVA cu condiţia ca achiziţia acestora să fie realizată în cadrul Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante din punct de vedere energetic, finanţat din Fondul pentru mediu, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări”, se arată în ordonanţa de urgenţă a Guvernului.
Executivul invocă, printre motive, procedura de infringement în ceea ce priveşte calitatea aerului, dar şi plafonul iniţial, 18.000 de euro, care era prea mic poentru achiziţionarea de autoturisme electrice şi hibrid.
Ordonanţa a fost aprobată ”luând în considerare faptul că poluarea determinată de emisiile provenite de la autovehicule este într-o constantă creştere, iar responsabilităţiile cu privire la schimbările climatice necesită o abordare clară în sensul diminuării efectelor poluării, România aflându-se în procedură de infringement în ceea ce priveşte calitatea aerului, fapul că, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, Fondul de mediu este un instrument economico-financiar destinat susţinerii şi realizării proiectelor şi programelor pentru protecţia mediului şi pentru atingerea obiectivelor Uniunii Europene în domeniul mediului şi schimbărilor climatice, (...) ţinând cont de faptul că în prezent potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, (...) autorităţile şi instituţiile publice nu pot beneficia de finanţarea acordată din fondul pentru mediu, întrucât preţul de achiziţie a acestui tip de autoturism depăşeşte plafonul impus, respectiv suma de 18.000 euro inclusiv TVA, iar această limitare poate însemna achiziţionarea unor autovehicule cu un anumit grad de poluare în raport cu cele pur electrice, se impune ca prezenta completare să fie adoptată în regim de urgenţă, în scopul stimulării achiziţionării de către autorităţile şi instituţiile publice a vehiculelor noi în cadrul Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante din punct de vedere energetic, respectiv în următoarea sesiune a Programului ce se va desfăşura începând cu luna martie a anului 2018”.
Plafonul maxim plătit de autorităţi pentru autoturisme ecologice a fost majorat la 35.000 de euro, aproape dublu faţă de cel stabilit iniţial
24 martie 2018



Din aceeaşi categorie:
Viitorul VW Polo: Platformă nouă şi mai mult confort
(7 iulie 2016)
128 vizualizări
Opel intră pe piaţa SUV-urilor mici din România
(22 octombrie 2016)
616 vizualizări
Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 12% în primele şapte luni ale anului
(2 august 2022)
33 vizualizări
Surpriză în topul celor mai vândute maşini în România
(27 aprilie 2017)
338 vizualizări
BMW, lider în topul mărcilor premium
(9 iulie 2013)
176 vizualizări
Masinile second hand care nu pot fi înmatriculate în România. Ce spun avocaţii
(3 februarie 2020)
263 vizualizări
Unde se afla câmpul cu peste 3.000 de BMW-uri noi abandonate.Care este motivul pentru care maşinile ruginesc de ani de zile
(2 decembrie 2019)
267 vizualizări
Schimbare importantă la RAR pentru maşinile vechi
(21 aprilie 2017)
700 vizualizări
BMW Seria 2, un look sportiv
(28 octombrie 2013)
97 vizualizări
Cum trebuie condusă o maşină diesel pentru a-i proteja turbina. Problema traseelor scurte, în regim zilnic
(1 ianuarie 2020)
456 vizualizări
Caterham – Renault, colaborare de succes
(9 iulie 2013)
89 vizualizări
Peste jumătate dintre şoferi din România îşi pot lua amendă pentru aceasta neregulă
(5 august 2018)
284 vizualizări
Dacia lansează de vineri în România o versiune Duster cu cutie de viteze automată, cu preţuri de la 16.550 euro
(5 mai 2017)
1031 vizualizări
Mulţi şoferi îşi vor pune mâinile în cap: dezastru total pentru cei cu maşini pe benzină şi motorină
(30 septembrie 2020)
354 vizualizări
Noua Lada Kalina - o maşină low cost rusească
(24 iunie 2013)
871 vizualizări
Noul Mercedes-Benz S-Klasse la laudă cu 24 de versiuni
(29 iulie 2017)
388 vizualizări
Samsarii din România câştigă 45 milioane euro anual din modificarea kilometrajului. Şapte din zece maşini second-hand la vânzare în România au kilometri daţi înapoi
(2 octombrie 2018)
121 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole