Încălzirea globală şi schimbările climatice au devenit doua urgenţe de importanţă mondială în ultimii ani şi tot mai multe ţări ale lumii caută soluţii pentru a face trecerea de la combustibilii fosili, care poluează cel mai mult, la energia regenerabilă.Ca parte a eforturilor de a reduce sau chiar stopa emisiile de carbon, tot mai multe ţări au anunţat în acest an că vor interzice comercializarea sau chiar circulaţia maşinilor pe benzină şi diesel în următorii ani.
Japonia
Japonia este ultimul stat din listă care a anunţat zilele trecute o „strategie verde” care include obiectivul ca până în anul 2030 să fie interzise maşinile echipate cu motoare pe benzină, astfel încât emisiile de carbon să fie reduse la zero şi să genereze circa două trilioane de dolari pe an până în 2050, informează Reuters.
Ţara plănuieşte să extindă pe cât posibil domeniul energiei regenerabile până în 2050, obiectivul fiind ca resursele din energie regenerabilă să ducă la o alimentare în proporţie de 50% sau 60% până în acel an.
Conform acestei noi ţinte, restul de energie ar proveni de la centrale electrice care folosesc hidrogen şi amoniac, ceea ce acoperă 10% din electricitate, în timp ce centralele nucleare, alături de cele termice cu tehnologie de captare a carbonului, vor alimenta restul de 30-40%.
Japonia îşi propune, de asemenea, eliminarea vehiculelor care au consum pe benzină, până la mijlocul anului 2030, şi trecerea la autoturisme electrice care includ maşinile hibrid şi cele cu celule de combustibil.
Autorităţile de la Tokyo vor să ia măsuri pentru reducerea costului bateriilor, elemente cheie pentru automobilele electrice, la 10.000 de yeni (97 de dolari) sau sub un kilowatt pe oră până în 2030.
Marea Britanie
În luna noimebrie, şi premierul britanic Boris Johnson a anunţat interzicerea vânzării de noi automobile echipate cu motoare pe benzină şi motorină începând din 2030, cu cinci ani mai devreme decât se intenţiona până acum, potrivit Financial Times.
Conform calendarului iniţial, autorităţile de la Londra intenţionau să interzică vânzarea de de automobile noi cu motoare pe benzină şi motorină începând din 2040, în cadrul măsurilor vizând reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, însă în luna februarie a acestui an Johnson a avansat data pentru 2035.
Încetarea vânzării de automobile noi cu motoare pe benzină şi motorină ar reprezenta o modificare majoră pentru piaţa auto din Marea Britanie.
Cifrele publicate arată că automobilele echipate cu motoare pe benzină şi motorină au reprezentat 73,6% din noile automobile vândute până acum în acest an, în timp ce doar 5,5% au fost automobile complet electrice, care tind să fie mai scumpe. Restul este reprezentat de diferitele tipuri de vehicule hibride.
Germania
Germania pregăteşte un pachet de sprijin de două miliarde de euro pentru a-i ajuta pe producători şi industria auto să treacă de la motoarele cu combustie la cele pentru maşinile electrice şi la conducerea autonomă, potrivit unui document al Ministerului Economiei consultat de Reuters.
Conform programului, care va intra în vigoare în 2021, Guvernul de la Berlin intenţionează să acorde subvenţii jucătorilor cheie din industria auto, până în 2024. Executivul intenţionează să acopere până la 60% din costurile pentru marile companii şi 80% pentru firmele mici şi mijlocii care realizează facilităţi de producţie prietenoase cu mediul.
Producătorii auto din cea mai mare economie europeană s-au confruntat în 2019 cu un an dificil, deoarece încetinirea PIB-ului a coincis cu tranziţia dinspre autovehiculele echipate cu motoare cu combustie internă spre autovehiculele electrice. În plus, temerile privind escaladarea tensiunilor comerciale globale au afectat încrederea în industrie.
Statutul Germaniei de mare putere globală în domeniul manufacturier s-a construit în mare parte pe industria auto, însă, în ultima vreme, îngrijorările legate de poluare, intensificate de scandalul manipulării emisiilor poluante izbucnit în 2015 la Volkswagen, disputele comerciale şi încetinirea economică au afectat cererea pentru automobilele germane.
Norvegia
Obiectivul autorităţilor din Norvegia îl reprezintă interzicerea vânzării vehiculelor cu combustibili fosili în 2025. Pe lângă scutirile de taxe pentru automobilele electrice, proprietarii acestora beneficiază şi de alte facilităţi precum taxe de drum reduse, parcare gratuită şi în multe locuri încărcare gratuită.
Luna trecută, 61,5% dintre maşinile noi vândute în Norvegia au fost complet electrice, un nivel record, faţă de un procentaj de 42,4% pe ansamblul anului trecut. În octombrie a debutat pe piaţa norvegiană mult aşteptatul model electric al Volkswagen - ID.3 - care s-a situat pe locul I în topul vânzărilor, depăşind Model 3 de la firma americană Tesla şi Polestar 2 de la grupul chinez Geely, arată datele Federaţiei Rutiere Norvegiene.
Conform planurilor pe 2021 prezentate miercuri de autorităţile de la Oslo, sunt extinse scutirile de taxe pentru automobilele electrice, ceea ce oferă predictibilitate producătorilor auto.
Danemarca
Danemarca propune, de asemenea, interzicerea vânzării maşinilor noi echipate cu motoare diesel sau pe benzină, din 2030. De altfel, Danemarca, sprijinită de alte 10 state membre UE, a cerut o strategie privind retragerea maşinilor echipate cu motoare diesel sau pe benzină, inclusiv interzicerea vânzărilor la nivelul ţărilor din blocul comunitar până în 2030, în vederea reducerii poluării.
Obiectivul preşedintei Comisiei Europene, Ursula van der Leyen, este crearea unei Europe neutre din punctul de vedere al impactului asupra climei până în 2050.
Copenhaga susţine că pentru îndeplinirea acestei ţinte sectorul transporturilor trebuie să-şi reducă emisiile, fiind singurul sector unde în prezent cresc emisiile.
UE vrea reducerea emisiilor de carbon cu 40% la nivelul blocului comunitar până în 2030 în timp ce Comisia Europeană intenţionează să le reducă la zero până în 2050 pentru a ajuta la stoparea încălzirii globale.
Autorităţile din întreaga lume iau în considerare noi restricţii la vânzarea de automobile echipate cu motoare diesel, pentru a îndeplini reglementărilor mai stricte de mediu.
Lituania, Letonia, Slovenia, Bulgaria şi alte state membre UE au sugerat că trebuie făcut mai mult pentru a opri vânzarea autoturismelor diesel second hand din Europa Occidentală către Europa de Est.
Franţa intenţionează să interzică vânzările de autoturisme pe benzină şi motorină din 2040, când se vor comercializa doar vehicule electrice, ca parte a planului de reducere a poluării.
Lista ţărilor care vor să interzică maşinile pe benzină şi diesel, în următorii ani
28 decembrie 2020
(403 vizualizări)
Din aceeaşi categorie:
Cât costă noile Dacia Logan şi Sandero
(24 noiembrie 2016)
335 vizualizări
Criza a afectat puternic dealerii auto
(8 decembrie 2014)
62 vizualizări
Schimbări importante în legislaţie: toate camioanele trebuie echipate cu alcool tester şi cutie neagră
(28 ianuarie 2020)
52 vizualizări
Mercedes – cel mai vândut brand de lux din lume
(12 iunie 2016)
66 vizualizări
VIDEO O şoferiţă din Bucureşti care depăşea pe linia de tramvai a produs clipul anului
(23 octombrie 2019)
181 vizualizări
Ce se întâmplă cu noul Cod Rutier, în 2020
(24 iulie 2019)
208 vizualizări
Un cyborg de la BMW
(22 iulie 2013)
54 vizualizări
Volkswagen Future Tracks, planul de afaceri al Volkswagen pentru 2018-2025
(20 aprilie 2014)
110 vizualizări
Poliţia Română dă startul amenzilor pentru lipsa anvelopelor de iarnă
(28 octombrie 2019)
69 vizualizări
ATENŢIE! Cum se va face decontarea RCA de acum încolo
(7 noiembrie 2017)
470 vizualizări
Opel va rechema în România peste 1.000 de maşini, în cadrul campaniei globale, ca urmare a depăşirii limitei de emisii
(25 iunie 2019)
57 vizualizări
Volkswagen lanseaza "pachetul bunavointei". Ce despagubiri primesc clientii inselati
(10 noiembrie 2015)
95 vizualizări
Julia, maşina de lemn adusă de români la Frankfurt 2015
(19 septembrie 2015)
198 vizualizări
Vânzările Dacia în Germania au crescut cu peste 27 la sută
(8 iulie 2017)
403 vizualizări
Reguli noi pentru permise: 270.000 de şoferi riscă să-şi piardă permisul
(12 februarie 2017)
471 vizualizări
Salonul Auto de la Paris: Conceptul Lexus UX promite o nouă eră a design-ului pentru producător
(1 octombrie 2016)
333 vizualizări
Rechemare pentru mai multe modele Volvo, în România, care pot lua foc. Peste 500.000 de maşini chemate la nivel global
(5 noiembrie 2019)
149 vizualizări
Cea mai veche branza din lume, descoperita langa mumii
Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E
De unde vin fructele? File din istoria păcănelelor
Dacă ai jucat vreodată un slot și te-ai întrebat „Ce caută lămâia asta aici?”, nu
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!
A luat foc internetul, au navalit deontologii, au explodat opiniile. Cazul Gheboasa, la mare concurenta cu fata ucisa in Mangalia care avea initial 12 ani si fusese violata, iar apoi 18 si ucisa de colega de camera In fapt, un produs al gradului de cultura aferent unor concetateni, domnul cu pricina a fost lasat sa evolueze intr-o siluire a...
Conflictele dintre Roberta Anastase şi Andrei Volosevici sunt vechi. Certurile dintre ei durează mult şi foarte greu vreun cunoscut reuşeşte să îi facă să comunice din nou. Rezultatul alegerilor interne de la PNL Ploieşti este încă o dovadă a faptului că liberalii au dorit să îi dea o lecţie lui Volosevici, arâtându-i voalat că nu este pe...
Prin 1951 Brâncusi a dorit să lase mostenire României 200 de lucrări si atelierul său parizian. Statul român a respins oferta. A fost o sedinţă si s-a decis că Brâncusi nu poate fi considerat un creator în sculptură pentru că "speculează prin mijloace bizare gusturile morbide ale societăţii burgheze". Cei care au hotărât asta au fost...
„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole


























