Aston Martin vrea să atragă clienţii bogaţi din Orientul Mijlociu cu un sedan exclusivist, disponibil doar pe bază de invitaţie şi cu un preţ confidenţial, scrie Automarket.ro. Aceste este felul în care britanicii au ales să reînvie modelul Lagonda. Cei de la Astn Martin şi-au confirmat intenţiile în urmă cu trei ani, atunci când au prezentat conceptul unui SUV. Intenţiile sunt aceleaşi, suferind însă mici modificări, potrivit chiar unui comunicat al constructorului.
Potrivit acestuia, modelul Lagonda va renaşte cu un sedan de lux, vândut însă numai în Orientul Mijlociu, acolo unde publicul încă mai manifestă un apetit deosebit pentru maşinile scumpe, tendinţă aflată în regres în Europa Occidentală.
Descris ca fiind un produs extrem de personalizat, cu o producţie limitată, noul sedan Lagonda va folosi platforma VH a constructorului britanic. Pentru a păstra o masă totală redusă, berlina va avea o caroserie cu panouri laterale din fibră de carbon. Noua arhitectură va găzdui, cel mai probabil, un motor V12 de 6.0 litri benzină, estimat la aproximativ 600 de cai putere.
Caracterul exclusivist va fi sugerat şi de accesibilitatea modelului. Sedanul Lagonda nu va putea fi cumpărat decât cu invitaţie, iar preţul va fi fixat abia după ce el va fi calibrat la calitatea, exclusivitatea şi raritatea materialelor folosite.
Marek Reichman, designerul şef Aston Martin, a declarat că „noul Lagonda, asemeni unor modele ca V12 Zagato şi One-77, va reprezenta o piesă de artă auto. Maşina a fost desenată după spiritul vechilor modele Lagonda, aducând un tribut acestora prin preluarea numelui“.