Organismul german TÜV (Technischen Überwachungs-Vereinen, în traducere, Asociaţia Germană pentru Inspecţiile Tehnice Periodice) realizează în fiecare an statistici referitor la rata de defectare a milioane de maşini second hand care circulă în Germania. Chiar dacă este efectuat în 2013, acesta ne prezintă o listă a maşinilor second hand pe care e bine să le evitaţi dacă nu vreţi dureri de cap ulterior cu reparaţiile dese şi costisitoare.
CLASA MINI ŞI MICĂ: Ford Ka
Simpatica maşinuţă, produsă între 1996 şi 2008, poate fi cumpărată la preţuri aproape derizorii, începând cu 500 de euro. Din păcate, nu doar în cazul modelelor foarte vechi, una dintre principalele probleme ţine de rugina avansată a caroseriei.
Nici amortizoarele sau arcurile nu ţin mult la Ka, lucru valabil şi pentru circuitul de frânare sau sistemul de evacuare. Motoarele, în schimb, se comportă destul de bine, nepunând probleme mai mari decât media segmentului din care face parte.
CLASA COMPACTĂ: Alfa Romeo 147
Modelul italian, construit între 2001 şi 2010, arată foarte sexy şi are preţuri dintre cele mai accesibile pe piaţa maşinilor second hand. Însă în clasamentele ADAC din ultimii ani, Alfa Romeo 147 a fost permanent abonată la ultimele locuri în materie de fiabilitate şi costuri de reparaţie.
Cea mai mare problemă ţine de motorizări: deşi oficial italienii recomandă schimbarea curelei de distribuţie odată la trei ani, este bine ca aceasta să fie verificată cât mai des posibil, deoarece uzura dinţilor săi este foarte mare. La fel, pompa de apă este foarte problematică.
Pe versiunile mai puternice este de aşteptat uzura prematură a ambreiajului şi cutiei de viteze. În rest, modelul italian cade pradă relativ repede problemelor cu bucşele, scurgerilor de ulei sau diverselor probleme (mărunte, dar agasante) ale sistemului electric.
CLASA COMPACTĂ - MEDIE: Renault Megane II
În segmentul dominat de Golf, modelul Renault Megane produs între 2002 şi 2008 este considerat de specialiştii TUV ca fiind cel mai problematic. În ciuda faptului că stă foarte bine la siguranţă (5 stele Euro NCAP), are un design extravagant şi costă puţin (începând cu 1.500 de euro), Megane II are o serie de hibe.
În principal, sistemul electric dă de multe ori erori şi necesită diagnosticarea şi chiar intervenţii în service - confortabilul sistem ”keyless”, cu buton de pornire a motorului şi card în loc de cheie, dă cele mai multe bătăi de cap, după care urmează motoraşul electric al servodirecţiei.
La motoarele diesel apar deseori probleme cu turbina, în timp ce motoarele pe benzină sunt cunoscute pentru căderea electromotorului şi a pompei de combustibil. Confortul suspensiei lui Megane II are ca revers al medaliei uzura prematură a amortizoarelor şi bucşelor, iar jocul direcţiei este întotdeauna mare.
CLASA MARE ŞI LUX: Jaguar S-Type
O glumă care se făcea deseori despre maşinile Jaguar era că ai nevoie de două maşini: una pe care să o conduci şi una pentru pentru piese... Modelul S-Type, produs între 1999 şi 2007, aproape se conformează acestei poante din câteva puncte de vedere importante.
În primul rând, cutia automată este foarte problematică, uzura accentuată a unui arc putând duce la blocarea treptelor a 4-a şi a 5-a. Remedierea costă circa 800 de euro, dar, în general, service-urile concluzionează că e nevoie de o nouă cutie automată - care poate costa 5.000 de euro (în condiţiile în care maşina poate fi găsită la preţuri modice, începând cu 3.000 de euro)!
S-Type mai are dese probleme şi cu motoarele V8, care au curea de distribuţie, nu lanţ de distribuţie, deci neschimbarea la timp a curelei poate duce la deteriorarea drastică a motorului. O mare parte dintre modele suferă şi la capitolul bucşe şi direcţie, în principal din cauza stilului de condus sportiv.
CLASA MONOVOLUME ŞI VANURI: Chrysler PT Cruiser
Familista americană cu iz de oldtimer a fost produsă între 2000 şi 2009, pe piaţa second hand pornind de la circa 1.500 euro. Un preţ foarte atractiv, care însă ascunde motorizări cu dese scurgeri de ulei şi cu deteriorări rapide ale garniturei de chiulasă.
Modelul american mai este recunoscut pentru cedarea foarte rapidă a casetei de direcţie şi a ambreiajului. În ce priveşte interiorul, plasticele de calitate slabă duc la îmbătrânirea rapidă a habitaclului, ceea ce afectează confortul pasagerilor şi ”asigură” apariţia multor zgomote suspecte.
CLASA SUV: Mercedes-Benz ML
Prima generaţie a SUV-ului de lux Mercedes-Benz ML, produsă între 1997 şi 2005 (nume de cod W 163), poate fi găsită la preţuri accesibile, începând cu 4-5.000 de euro. Ceea ce nu înseamnă neapărat o afacere fericită.
Principala problemă a ML-urilor ţine de uzura accentuată a elementelor suspensiei, de la rugina componentelor metalice până la deteriorarea rapidă a bucşelor. Barele stabilizatoare sunt afectate rapid de jocuri mari, una dintre explicaţii fiind utilizarea destul de mult a maşinii în afara asfaltului.
Pentru că acest prim ML a fost construit în SUA, calitatea materialelor din habitaclu nu este la nivelul aşteptărilor clienţilor de Mercedes-Benz, ceea ce se reflectă în uzura rapidă a plasticelor şi tapiţeriei din piele. După faceliftul din 2001, germanii au încercat să remedieze problema, dar diferenţa între maşinile produse la americani şi cele construite la uzina austriacă Magna Steyr rămân foarte mari.
La capitolul motorizări, este de evitat versiunea ML 420 CDI, cu un V8 common-rail de 250 CP: cutia automată se defectează deseori, mai ales în cazul modelelor folosite pentru tractare, garnitura de chiulasă cedează rapid, la fel şi lanţul de distribuţie.
Ce maşini second hand din Germania este recomandabil să evitaţi
27 martie 2017
- citeşte totul despre:
- germania,
- autoturisme,
- masini,
- second hand,
- reparatii,
- ford ka,
- alfa romeo





Din aceeaşi categorie:
Datsun, reloaded
(15 iulie 2013)
59 vizualizări
Codul Rutier 2024: Amendă 500 de lei pentru cei care circulă cu 45 km/h în localitate
(30 ianuarie 2024)
94 vizualizări
Volkswagen va lansa în 2017 noua generaţie lui Golf
(26 august 2014)
293 vizualizări
BMW foloseşte o creaţie a unui fotograf român pentru a promova modelul X6
(4 ianuarie 2015)
314 vizualizări
Ford EcoSport va fi fabricat la Craiova
(23 martie 2016)
108 vizualizări
Noul BMW Seria 5 e scanat cu cea mai performată tehnologie de depistare a defectelor
(1 august 2016)
65 vizualizări
Dacia cu volan pe dreapta. Vânzările au crescut în Marea Britanie
(11 ianuarie 2016)
397 vizualizări
Porsche a epuizat o ediţie limitată a supermaşinii 918 Spyder, de 845.000 de dolari
(11 decembrie 2014)
117 vizualizări
România, locul I în lume la creşterea producţiei de maşini în 2013
(1 aprilie 2014)
294 vizualizări
Ce să faci dacă alimentezi cu benzină în loc de motorină şi viceversa
(6 ianuarie 2020)
1021 vizualizări
Începutul sfârşitului pentru maşinile diesel
(21 iunie 2017)
1008 vizualizări
Dacia se cumpără mai bine în Franţa
(2 iulie 2013 - Clara ION)
54 vizualizări
Vânzările de vehicule hibrid plug-in în Europa vor devansa vânzările de hibrid-uri standard în 2019
(27 aprilie 2015)
106 vizualizări
Franţa va mări taxele pentru maşinile cu emisii mari de noxe
(18 septembrie 2013)
118 vizualizări
Au fost publicate listele cu firmele acceptate în programul Rabla
(11 august 2017)
236 vizualizări
Toyota îşi menţine supremaţia. A depăşit VW pentru a cincea lună consecutiv
(27 decembrie 2015)
146 vizualizări
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet cu numarul 1 din 300 a intrat in colectia lui Tiriac
(23 ianuarie 2018)
172 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole