Organismul german TÜV (Technischen Überwachungs-Vereinen, în traducere, Asociaţia Germană pentru Inspecţiile Tehnice Periodice) realizează în fiecare an statistici referitor la rata de defectare a milioane de maşini second hand care circulă în Germania. Chiar dacă este efectuat în 2013, acesta ne prezintă o listă a maşinilor second hand pe care e bine să le evitaţi dacă nu vreţi dureri de cap ulterior cu reparaţiile dese şi costisitoare.
CLASA MINI ŞI MICĂ: Ford Ka
Simpatica maşinuţă, produsă între 1996 şi 2008, poate fi cumpărată la preţuri aproape derizorii, începând cu 500 de euro. Din păcate, nu doar în cazul modelelor foarte vechi, una dintre principalele probleme ţine de rugina avansată a caroseriei.
Nici amortizoarele sau arcurile nu ţin mult la Ka, lucru valabil şi pentru circuitul de frânare sau sistemul de evacuare. Motoarele, în schimb, se comportă destul de bine, nepunând probleme mai mari decât media segmentului din care face parte.
CLASA COMPACTĂ: Alfa Romeo 147
Modelul italian, construit între 2001 şi 2010, arată foarte sexy şi are preţuri dintre cele mai accesibile pe piaţa maşinilor second hand. Însă în clasamentele ADAC din ultimii ani, Alfa Romeo 147 a fost permanent abonată la ultimele locuri în materie de fiabilitate şi costuri de reparaţie.
Cea mai mare problemă ţine de motorizări: deşi oficial italienii recomandă schimbarea curelei de distribuţie odată la trei ani, este bine ca aceasta să fie verificată cât mai des posibil, deoarece uzura dinţilor săi este foarte mare. La fel, pompa de apă este foarte problematică.
Pe versiunile mai puternice este de aşteptat uzura prematură a ambreiajului şi cutiei de viteze. În rest, modelul italian cade pradă relativ repede problemelor cu bucşele, scurgerilor de ulei sau diverselor probleme (mărunte, dar agasante) ale sistemului electric.
CLASA COMPACTĂ - MEDIE: Renault Megane II
În segmentul dominat de Golf, modelul Renault Megane produs între 2002 şi 2008 este considerat de specialiştii TUV ca fiind cel mai problematic. În ciuda faptului că stă foarte bine la siguranţă (5 stele Euro NCAP), are un design extravagant şi costă puţin (începând cu 1.500 de euro), Megane II are o serie de hibe.
În principal, sistemul electric dă de multe ori erori şi necesită diagnosticarea şi chiar intervenţii în service - confortabilul sistem ”keyless”, cu buton de pornire a motorului şi card în loc de cheie, dă cele mai multe bătăi de cap, după care urmează motoraşul electric al servodirecţiei.
La motoarele diesel apar deseori probleme cu turbina, în timp ce motoarele pe benzină sunt cunoscute pentru căderea electromotorului şi a pompei de combustibil. Confortul suspensiei lui Megane II are ca revers al medaliei uzura prematură a amortizoarelor şi bucşelor, iar jocul direcţiei este întotdeauna mare.
CLASA MARE ŞI LUX: Jaguar S-Type
O glumă care se făcea deseori despre maşinile Jaguar era că ai nevoie de două maşini: una pe care să o conduci şi una pentru pentru piese... Modelul S-Type, produs între 1999 şi 2007, aproape se conformează acestei poante din câteva puncte de vedere importante.
În primul rând, cutia automată este foarte problematică, uzura accentuată a unui arc putând duce la blocarea treptelor a 4-a şi a 5-a. Remedierea costă circa 800 de euro, dar, în general, service-urile concluzionează că e nevoie de o nouă cutie automată - care poate costa 5.000 de euro (în condiţiile în care maşina poate fi găsită la preţuri modice, începând cu 3.000 de euro)!
S-Type mai are dese probleme şi cu motoarele V8, care au curea de distribuţie, nu lanţ de distribuţie, deci neschimbarea la timp a curelei poate duce la deteriorarea drastică a motorului. O mare parte dintre modele suferă şi la capitolul bucşe şi direcţie, în principal din cauza stilului de condus sportiv.
CLASA MONOVOLUME ŞI VANURI: Chrysler PT Cruiser
Familista americană cu iz de oldtimer a fost produsă între 2000 şi 2009, pe piaţa second hand pornind de la circa 1.500 euro. Un preţ foarte atractiv, care însă ascunde motorizări cu dese scurgeri de ulei şi cu deteriorări rapide ale garniturei de chiulasă.
Modelul american mai este recunoscut pentru cedarea foarte rapidă a casetei de direcţie şi a ambreiajului. În ce priveşte interiorul, plasticele de calitate slabă duc la îmbătrânirea rapidă a habitaclului, ceea ce afectează confortul pasagerilor şi ”asigură” apariţia multor zgomote suspecte.
CLASA SUV: Mercedes-Benz ML
Prima generaţie a SUV-ului de lux Mercedes-Benz ML, produsă între 1997 şi 2005 (nume de cod W 163), poate fi găsită la preţuri accesibile, începând cu 4-5.000 de euro. Ceea ce nu înseamnă neapărat o afacere fericită.
Principala problemă a ML-urilor ţine de uzura accentuată a elementelor suspensiei, de la rugina componentelor metalice până la deteriorarea rapidă a bucşelor. Barele stabilizatoare sunt afectate rapid de jocuri mari, una dintre explicaţii fiind utilizarea destul de mult a maşinii în afara asfaltului.
Pentru că acest prim ML a fost construit în SUA, calitatea materialelor din habitaclu nu este la nivelul aşteptărilor clienţilor de Mercedes-Benz, ceea ce se reflectă în uzura rapidă a plasticelor şi tapiţeriei din piele. După faceliftul din 2001, germanii au încercat să remedieze problema, dar diferenţa între maşinile produse la americani şi cele construite la uzina austriacă Magna Steyr rămân foarte mari.
La capitolul motorizări, este de evitat versiunea ML 420 CDI, cu un V8 common-rail de 250 CP: cutia automată se defectează deseori, mai ales în cazul modelelor folosite pentru tractare, garnitura de chiulasă cedează rapid, la fel şi lanţul de distribuţie.
Ce maşini second hand din Germania este recomandabil să evitaţi
27 martie 2017
- citeşte totul despre:
- germania,
- autoturisme,
- masini,
- second hand,
- reparatii,
- ford ka,
- alfa romeo
(521 vizualizări)
Din aceeaşi categorie:
Record european pentru Renault: Câte maşini electrice a vândut constructorul francez
(3 martie 2019)
106 vizualizări
În cât timp iese alcoolul din organism dacă vrei să te urci iar la volan şi ce spune legea despre cât poţi să bei
(16 aprilie 2019)
963 vizualizări
Porsche dezvoltă un model cu propulsie electrică pentru a concura cu Tesla Model S
(26 octombrie 2014)
68 vizualizări
Alfa Romeo a publicat primele imagini cu primul său SUV
(18 noiembrie 2016)
52 vizualizări
Amenda pentru lipsa rovinietei se prescrie dacă şoferul nu este înştiinţat de săvârşirea contravenţiei în patru luni
(9 martie 2018)
231 vizualizări
Un automobil din serialul "Miami Vice", scos la licitaţie, cu 1,75 milioane de dolari
(27 decembrie 2014)
278 vizualizări
Samsung investeşte 300 de milioane de dolari în domeniul maşinilor autonome
(15 septembrie 2017)
64 vizualizări
Formula 1 va fi vândută pentru 8,5 miliarde de dolari
(5 septembrie 2016)
252 vizualizări
Presa din Anglia a testat Dacia Duster: Un chilipir, valorează mult mai mult decât dai pe ea
(23 aprilie 2017)
554 vizualizări
Jeremy Clarkson îi umileşte pe românii din Marea Britanie. Reacţia ambasadorului României
(4 decembrie 2016)
82 vizualizări
Numărul înmatriculărilor de maşini SH a crescut. Ce mărci preferă românii
(1 iunie 2016)
53 vizualizări
Audi a prezentat noul Q8 Coupe. Vezi ce dotări revoluţionare are acesta
(6 iunie 2018)
141 vizualizări
Scandalul de la Volkswagen a pus cruce dieselului. Încă un producător auto renunţă la motorină
(26 septembrie 2018)
67 vizualizări
Noul Duster a fost lansat: Porneşte fără cheie şi are patru camere video
(13 septembrie 2017)
294 vizualizări
Primele imagini cu Mercedes-Benz CLS facelift
(18 iunie 2014)
293 vizualizări
Statistică RAR: 5,5 la sută din maşinile verificate prezentau pericol iminent de accident
(18 februarie 2016)
127 vizualizări
Maşinile autonome, tot mai aproape să invadeze şoselele
(19 ianuarie 2018)
71 vizualizări
Untul de arahide si glicemia
Untul de arahide poate controla glicemia si apetitul, conform unui studiu recent. Un
Untul de arahide poate controla glicemia si apetitul, conform unui studiu recent. Un
Impactul Inteligenței Artificiale în industria cazinourilor online
În ultimii ani, industria cazinourilor online a evoluat semnificativ, iar una dintre
În ultimii ani, industria cazinourilor online a evoluat semnificativ, iar una dintre
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!
A luat foc internetul, au navalit deontologii, au explodat opiniile. Cazul Gheboasa, la mare concurenta cu fata ucisa in Mangalia care avea initial 12 ani si fusese violata, iar apoi 18 si ucisa de colega de camera In fapt, un produs al gradului de cultura aferent unor concetateni, domnul cu pricina a fost lasat sa evolueze intr-o siluire a...
Conflictele dintre Roberta Anastase şi Andrei Volosevici sunt vechi. Certurile dintre ei durează mult şi foarte greu vreun cunoscut reuşeşte să îi facă să comunice din nou. Rezultatul alegerilor interne de la PNL Ploieşti este încă o dovadă a faptului că liberalii au dorit să îi dea o lecţie lui Volosevici, arâtându-i voalat că nu este pe...
Prin 1951 Brâncusi a dorit să lase mostenire României 200 de lucrări si atelierul său parizian. Statul român a respins oferta. A fost o sedinţă si s-a decis că Brâncusi nu poate fi considerat un creator în sculptură pentru că "speculează prin mijloace bizare gusturile morbide ale societăţii burgheze". Cei care au hotărât asta au fost...
„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024
EURO = 4.9705 RON
USD = 4.6276 RON
GBP = 5.8148 RON
Top articole