Organismul german TÜV (Technischen Überwachungs-Vereinen, în traducere, Asociaţia Germană pentru Inspecţiile Tehnice Periodice) realizează în fiecare an statistici referitor la rata de defectare a milioane de maşini second hand care circulă în Germania. Chiar dacă este efectuat în 2013, acesta ne prezintă o listă a maşinilor second hand pe care e bine să le evitaţi dacă nu vreţi dureri de cap ulterior cu reparaţiile dese şi costisitoare.
CLASA MINI ŞI MICĂ: Ford Ka
Simpatica maşinuţă, produsă între 1996 şi 2008, poate fi cumpărată la preţuri aproape derizorii, începând cu 500 de euro. Din păcate, nu doar în cazul modelelor foarte vechi, una dintre principalele probleme ţine de rugina avansată a caroseriei.
Nici amortizoarele sau arcurile nu ţin mult la Ka, lucru valabil şi pentru circuitul de frânare sau sistemul de evacuare. Motoarele, în schimb, se comportă destul de bine, nepunând probleme mai mari decât media segmentului din care face parte.
CLASA COMPACTĂ: Alfa Romeo 147
Modelul italian, construit între 2001 şi 2010, arată foarte sexy şi are preţuri dintre cele mai accesibile pe piaţa maşinilor second hand. Însă în clasamentele ADAC din ultimii ani, Alfa Romeo 147 a fost permanent abonată la ultimele locuri în materie de fiabilitate şi costuri de reparaţie.
Cea mai mare problemă ţine de motorizări: deşi oficial italienii recomandă schimbarea curelei de distribuţie odată la trei ani, este bine ca aceasta să fie verificată cât mai des posibil, deoarece uzura dinţilor săi este foarte mare. La fel, pompa de apă este foarte problematică.
Pe versiunile mai puternice este de aşteptat uzura prematură a ambreiajului şi cutiei de viteze. În rest, modelul italian cade pradă relativ repede problemelor cu bucşele, scurgerilor de ulei sau diverselor probleme (mărunte, dar agasante) ale sistemului electric.
CLASA COMPACTĂ - MEDIE: Renault Megane II
În segmentul dominat de Golf, modelul Renault Megane produs între 2002 şi 2008 este considerat de specialiştii TUV ca fiind cel mai problematic. În ciuda faptului că stă foarte bine la siguranţă (5 stele Euro NCAP), are un design extravagant şi costă puţin (începând cu 1.500 de euro), Megane II are o serie de hibe.
În principal, sistemul electric dă de multe ori erori şi necesită diagnosticarea şi chiar intervenţii în service - confortabilul sistem ”keyless”, cu buton de pornire a motorului şi card în loc de cheie, dă cele mai multe bătăi de cap, după care urmează motoraşul electric al servodirecţiei.
La motoarele diesel apar deseori probleme cu turbina, în timp ce motoarele pe benzină sunt cunoscute pentru căderea electromotorului şi a pompei de combustibil. Confortul suspensiei lui Megane II are ca revers al medaliei uzura prematură a amortizoarelor şi bucşelor, iar jocul direcţiei este întotdeauna mare.
CLASA MARE ŞI LUX: Jaguar S-Type
O glumă care se făcea deseori despre maşinile Jaguar era că ai nevoie de două maşini: una pe care să o conduci şi una pentru pentru piese... Modelul S-Type, produs între 1999 şi 2007, aproape se conformează acestei poante din câteva puncte de vedere importante.
În primul rând, cutia automată este foarte problematică, uzura accentuată a unui arc putând duce la blocarea treptelor a 4-a şi a 5-a. Remedierea costă circa 800 de euro, dar, în general, service-urile concluzionează că e nevoie de o nouă cutie automată - care poate costa 5.000 de euro (în condiţiile în care maşina poate fi găsită la preţuri modice, începând cu 3.000 de euro)!
S-Type mai are dese probleme şi cu motoarele V8, care au curea de distribuţie, nu lanţ de distribuţie, deci neschimbarea la timp a curelei poate duce la deteriorarea drastică a motorului. O mare parte dintre modele suferă şi la capitolul bucşe şi direcţie, în principal din cauza stilului de condus sportiv.
CLASA MONOVOLUME ŞI VANURI: Chrysler PT Cruiser
Familista americană cu iz de oldtimer a fost produsă între 2000 şi 2009, pe piaţa second hand pornind de la circa 1.500 euro. Un preţ foarte atractiv, care însă ascunde motorizări cu dese scurgeri de ulei şi cu deteriorări rapide ale garniturei de chiulasă.
Modelul american mai este recunoscut pentru cedarea foarte rapidă a casetei de direcţie şi a ambreiajului. În ce priveşte interiorul, plasticele de calitate slabă duc la îmbătrânirea rapidă a habitaclului, ceea ce afectează confortul pasagerilor şi ”asigură” apariţia multor zgomote suspecte.
CLASA SUV: Mercedes-Benz ML
Prima generaţie a SUV-ului de lux Mercedes-Benz ML, produsă între 1997 şi 2005 (nume de cod W 163), poate fi găsită la preţuri accesibile, începând cu 4-5.000 de euro. Ceea ce nu înseamnă neapărat o afacere fericită.
Principala problemă a ML-urilor ţine de uzura accentuată a elementelor suspensiei, de la rugina componentelor metalice până la deteriorarea rapidă a bucşelor. Barele stabilizatoare sunt afectate rapid de jocuri mari, una dintre explicaţii fiind utilizarea destul de mult a maşinii în afara asfaltului.
Pentru că acest prim ML a fost construit în SUA, calitatea materialelor din habitaclu nu este la nivelul aşteptărilor clienţilor de Mercedes-Benz, ceea ce se reflectă în uzura rapidă a plasticelor şi tapiţeriei din piele. După faceliftul din 2001, germanii au încercat să remedieze problema, dar diferenţa între maşinile produse la americani şi cele construite la uzina austriacă Magna Steyr rămân foarte mari.
La capitolul motorizări, este de evitat versiunea ML 420 CDI, cu un V8 common-rail de 250 CP: cutia automată se defectează deseori, mai ales în cazul modelelor folosite pentru tractare, garnitura de chiulasă cedează rapid, la fel şi lanţul de distribuţie.
Ce maşini second hand din Germania este recomandabil să evitaţi
27 martie 2017
- citeşte totul despre:
- germania,
- autoturisme,
- masini,
- second hand,
- reparatii,
- ford ka,
- alfa romeo





Din aceeaşi categorie:
Viitoarea Dacia Duster – 4,5 metri lungime şi un preţ mai mic de 12.000 de euro
(4 martie 2015)
574 vizualizări
Mercedes E-Klasse, cu 9 viteze
(23 iulie 2013)
179 vizualizări
Nissan cheamă în service penste 3 milioane de maşini!
(30 aprilie 2016)
162 vizualizări
Renault prezintă la Frankfurt un Duster de oraş, ediţie limitată, care nu va fi disponibil în România
(8 septembrie 2015)
332 vizualizări
Cod Rutier 2019. Cum poţi reduce perioada de suspendare a permisului auto. Ce condiţii trebuie să îndeplineşti
(2 septembrie 2019)
142 vizualizări
Cum radiezi o maşină pe care o dai la REMAT pentru a obţine un ecotichet
(25 martie 2021)
854 vizualizări
Audi îşi alege un şef nou, de la Volkswagen
(22 februarie 2014)
73 vizualizări
Veşti bune pentru şoferii cu permisul suspendat. Proiect adoptat tacit
(27 noiembrie 2018)
93 vizualizări
Modificări ale examenului pentru permisul auto
(29 iunie 2017)
207 vizualizări
Statistică RAR: 5,5 la sută din maşinile verificate prezentau pericol iminent de accident
(18 februarie 2016)
136 vizualizări
Norvegia, lider mondial la vânzarea de maşini electrice sau hibride
(4 ianuarie 2018)
91 vizualizări
Cât i-a luat unui român cu Dacia Spring ca să parcurgă drumul de la Fălticeni la Berlin. Probleme uriaşe în Germania
(6 octombrie 2022)
54 vizualizări
Ce acte trebuie să ai pentru a înscrie în România o maşină adusă din Germania
(26 februarie 2017)
991 vizualizări
Noul model Volvo XC60 este disponibil pentru test drive pe piaţa din România
(15 octombrie 2017)
455 vizualizări
Noul Land Rover Discovery redefineşte SUV-ul
(7 septembrie 2016)
157 vizualizări
Cea mai neinspirată parcare de iarnă. Şoferul va trebui să aştepte primăvara ca să intre în maşină!
(12 ianuarie 2016)
95 vizualizări
Lovitură pentru toţi românii cu maşini înmatriculate în Bulgaria
(10 aprilie 2018)
1206 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Dacă ai jucat vreodată un slot și te-ai întrebat „Ce caută lămâia asta aici?”, nu
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole