Sunt şase decenii de când primul Volkswagen Transporter ieşea pe poarta fabricii din Sao Paulo, Brazilia. Datorită faptului că din anul 2014 legislaţia prevede că toate modelele trebuie să aibă încorporate ABS şi airbag, iar vechiul model nemţesc nu are această posibilitate, s-a luat hotărârea sistării producţiei. În luna decembrie a fost asamblat ultimul dintre ele, pentru că producătorul german a ales să oprească producţia, începând cu prima zi a anului 2014.
Faimoasele dubite nu au mai fost produse în Germania din 1979, iar Mexic i-a urmat exemplul în 1994. Din acel moment, Brazilia a rămas singurul producător al Volkswagen Transporter.
Cu nouă locuri pentru pasageri, dubita Volkswagen este cel mai longeviv model din istoria auto şi dispariţia sa de pe piaţa va întrista cu siguranţă o mulţime de fani. Mulţi dintre ei organizau întâlniri şi festivaluri pentru a o sărbători, creându-se o adevărată cultura în jurul modelului. Maşina era apreciată datorită preţului sau accesibil şi designului ce putea fi adaptat foarte uşor. Transporter a fost de-a lungul timpului folosit sub formă de chioşc mobil, ambulanţa şi chiar dric.
În Brazilia, unde este cunoscut sub numele de A Kombi, costa puţin peste 20.000 de dolari, comparativ cu Mercedes Sprinter, o maşină asemănătoare, care costă peste 36.000 de dolari. 
Dar ieşirea din scenă se va face cu fastul cuvenit. Volkswagen intenţionează să lanseze o serie omagiala, de 600 de modele, în culorile clasice de albastru şi alb, îmbinând elementele vintage cu cele ale tehnologiei moderne.
Preţul va fi de 37.000 de dolari, iar cumpărătorii vor primi certificate de autenticitate. 
În total, 3,9 milioane de dubite au fost construite la nivel mondial, dintre care 1,5 milioane au fost asamblate numai în Brazilia. Numai anul acesta s-au construit 13.000, dintre care majoritatea asamblate manual.
( sursa : incont.ro)