Audi Q8 a fost prezentat oficial. SUV-ul coupe are un design inspirat de conceptul Q8 Sport, un interior preluat de pe sedanul A8 şi motorizări cu sistem micro-hibrid. Sistemul quattro şi direcţia integrală fac parte din oferta constructorului german.

Audi a pregătit un eveniment special în China, ocazie cu care a prezentat noul Q8. Primele imagini cu noul SUV-ul german au fost deja publicate de un website din Portugalia, însă acum avem şi informaţii complete despre Q8.

Din punct de vedere estetic, noul Audi Q8 preia elementele de design de pe conceptul Q8 Sport, prototip pe care l-am admirat în urmă cu un an în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Zona frontală este dominată de grila Singleframe cu elemente cromate poziţionate vertical, de prizele de aer mari şi de blocurile optice cu LED. În partea din spate, Audi Q8 integrează un eleron amplasat pe hayon, un spoiler agresiv, două terminaţii pentru sistemul de evacuare şi o bandă LED care uneşte stopurile.

● Noul Audi Q8 măsoară 4.99 metri lungime, are o lăţime de 2 metri, iar înălţimea măsoară 1.71 metri. Conform oficialilor germani, ampatamentul măsoară aproape 3 metri. Comparativ cu Q7, noul SUV pregătit de Audi este mai lat, mai mic şi mai scund. Totodată, nemţii spun spaţiul oferit pasagerilor are cele mai bune valori comparativ cu rivalii din segment (BMW X6 şi Mercedes-Benz GLE-Coupe).

● Audi spune că volumul portbagajului atunci când scaunele din spate sunt rabatate ajunge la 1.755 de litri. Nemţii nu comunică o altă valoare pentru volumul portbagajului, însă zvonurile iniţiale spuneau că noul Q8 poate „înghiţi” până la 605 litri cu bancheta din spate în poziţie normală.

● Noul Audi Q8 va fi disponibil cu sistemul de tracţiune integrală quattro şi, opţional, cu sistemul de direcţie integrală. Suspensia pneumatică cu controlul amortizoarelor va fi şi ea disponibilă opţional pe noul Q8. Aceasta poate fi reglată atât manual, cât şi automat, în funcţie de modul de conducere selectat.

Cei care au urcat în noul A8 sau au văzut fotografiile cu interiorul limuzinei Audi vor observa o mulţime de elemente asemănătoare şi pe SUV-ul Q8. Instrumentarul de bord anunţat de Audi pentru noul Q8 se numeşte, normal, Virtual Cockpit şi integrează un ecran de 12.3 inch.

● Alături de acest ecran, Audi a pregătit o consolă centrală futuristă. În partea superioară, nemţii oferă un ecran de 10.1 inch, în timp ce controlul climatizării se realizează prin intermediul unui display tactil de 8.6 inch. Pentru ca totul să fie cât mai familiar, Audi a pregătit un sistem care emite sunetul unui click de mouse în momentul în care ocupanţii activează diverse funcţii, în timp ce suprafaţa atinsă produce o vibraţie scurtă. Pentru melomani, nemţii au pregăti sistemul audio de top Bang & Olufsen Advanced.

● În materie de tehnologii de siguranţă, Audi Q8 promite un arsenal generos: 17 senzori, cinci camere video şi un scaner laser. SUV-ul coupe dezvoltat de nemţi oferă cruise control assist, tehnologie care completează clasicul cruise control adaptiv. istemul Efficiency Assist a fost gândit pentru a promova condusul economic, iar pachetul City Assist avertizează şoferul (vizual şi auditiv) cu privire la maşinile care se deplasează perpendicular pe direcţia de mers şi care prezintă un potenţial pericol.

● Noul Audi Q8 va fi disponibil începând cu luna iulie. Pentru moment, nemţii vor comercializa doar versiunea Q8 50 TDI. Aceasta are un motor V6 de 3.0 litri diesel care oferă 286 de cai putere şi 600 Nm. Unitatea este cuplată la o cutie automată cu opt trepte, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h are loc în 6.3 secunde. Viteza maximă se opreşte la 232 km/h.
● Începând cu anul viitor, Audi va introduce pe Q8 şi versiunile 55 TFSI şi 45 TDI. Varianta Q8 55 TFSI va avea un motor pe benzină de 3.0 litri care produce 340 de cai putere, în timp ce versiunea Q8 45 TDI promite un motor diesel, tot de 3.0 litri, dar cu 231 de cai putere. Conform oficialilor germani, motorizările cu şase cilindri vor integra un sistem micro-hibrid la 48V.  Mulţumită acestuia, funcţia de „coasting” funcţionează între 55 km/h şi 160 km/h, iar sistemul start-stop este capabil să intervină şi să oprească/pornească motorul până la viteze de maximum 22 km/h.