Autoturismele Dacia se vând mai bine în Franţa, unde firma înregistrează o creştere de 9,1%. În primele şase luni ale acestui an, profitul a fost în creştere, fiind cel mai mare din punct de vedere procentual, înregistrat de un constructor auto pe piaţa franceză, arată datele publicate luni de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), transmite Reuters.

Un număr de 44.923 de autoturisme, marca Dacia, au fost vândute în perioada ianuarie-iunie 2013 în Franţa. Comparativ cu anul trecut, când s-au vândut 41.179 de unităţi în aceeaşi perioada a anului, creşterea este una vizibilă. În iunie 2013 vânzările Dacia au înregistrat un declin de 20,2%, la 7.748 unităţi, de la 9.706 unităţi în iunie 2012.

În total, înmatriculările de autoturisme noi în Franţa au înregistrat luna trecută o scădere de 9% până la 190.199 unităţi, după un declin de 10,3% în mai. În timp ce vânzările PSA, cel mai mare constructor auto francez, au scăzut cu 9,5% până la 57.692 de unităţi, vânzările grupului Renault au înregistrat un declin de 3,6% până la 48.173 unităţi, după un recul de 16,5% în mai. Dintre companiile auto străine, cele mai mari scăderi s-au înregistrat la General Motors (31,4%), Hyundai (22,7%), Nissan (17%) şi BMW (15,9%), în timp ce înmatriculările Fiat au crescut cu 20,4%.


Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA) şi-a reafirmat estimarea privind un declin de 8% al vânzărilor auto în acest an, apreciind că probabil piaţa auto franceză este acum la cel mai redus nivel din ultimii ani.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Sursa: capital.ro