După scandalul Diselegate, compania  Volkswagen lansează "pachetul bunavointei". Acesta presupune acordarea unor despagubiri clientilor din SUA inselati, adica cei care au cumparat masini mult mai poluante fata de ce sustinea compania ca ofera.

Despagubirile sunt in valoare de 1000 de dolari. Acestea vor veni sub forma a doua vouchere de 500 de dolari - unul putand fi folosit in orice magazin, altul DOAR la dealerii Volkswagen.

„Pachetul bunăvoinţei” nu-i împiedică pe clienţi să dea Volskwagen în judecată.

Volkswagen AG a adopta noi măsuri pentru a-i calma pe clienţii din SUA şi pe liderii de sindicat din Germania, supăraţi pe reacţia companiei auto la scandalul emisiilor, transmite Reuters.

Volkswagen va oferi un voucher de 1.000 de dolari, din care jumătate va fi cheltuit la dealerii VW şi Audi, proprietarilor din SUA care deţin anumite modele diesel care nu îndeplinesc cerinţele guvernamentale privind emisiile, a anunţat luni subsidiara VW din SUA.

Cei aproximativ 500.000 de americani care deţin modele VW şi Audi echipate cu motoare diesel de doi litri pot aplica pentru a primi un card Visa preplătit de 500 de dolari şi un alt card de 500 de dolari care va fi folosit la dealeri şi care asigură asistenţa tehnică gratuită timp de trei ani.

Decizia a fost luată pentru a-i calma pe proprietarii de vehicule supăraţi pe modul în care VW a anunţat că va repara vehiculele echipate cu softul care falsifică rezultatele testelor de poluare.

‘Presupun că e un pas mic în direcţia potrivită dar departe de ceea ce speram să văd în privinţa compensaţiilor’, a declarat Jeff Slagle, proprietarul unui model diesel Golf din statul Connecticut.

În Germania, impactul financiar al scandalului a exacerbat tensiunile dintre conducerea Volkswagen şi liderii de sindicat privind planurile de reducere a cheltuielilor cu aproximativ un miliard de euro pe an până în 2019 la brandul VW. În 20 noiembrie va avea loc reuniunea Board-ului de supraveghere al VW unde se va decide planul privind investiţiile în fabrici, echipamente şi tehnologii în următorii ani.

Separat, Volkswagen a anunţat că şeful departamentului de comunicaţii, Andreas Lampersbach, şi-a dat demisia luni, alăturându-se astfel valului de plecări în urma scandalului emisiilor.

Cel mai mare producător auto european face deja obiectul unor investigaţii în mai multe ţări după ce, în luna septembrie, a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Săptămâna trecută, scandalul de la Volkswagen a luat o nouă turnură, după ce constructorul auto a recunoscut că a subestimat consumul de combustibil şi nivelul emisiilor de dioxid de carbon pentru aproximativ 800.000 de maşini, mărcile VW, Seat, Skoda şi Audi, vândute în Europa.

De asemenea, Volkswagen a admis că a găsit pentru prima dată indicii privind modificarea nivelului emisiilor şi la vehiculele echipate cu motoare pe benzină, extinzând un scandal care până acum se concentra pe motoarele diesel.

Costurile totale cu care se confruntă VW din cauza scandalului emisiilor sunt estimate undeva între 30 şi 65 de miliarde de euro, iar analiştii avertizează că grupul ar putea fi nevoit să vândă unele operaţiuni.