Criza economică din Europa a determinat conducerea companiei Hyundai să-şi reconsidere ţintele de vânzări de pe continent. Compania sud-coreeană afirmă însă că doar îşi amână ţintele nu şi le abandonează.
Scopul actual al Hyundai este acela de a mări cota de piaţă de la 3,5% la 5%, până în 2020, în loc de 2015, considerat termen final până acum. Dacă şi-ar atinge obiectivele, Hyundai ar putea egala pe piaţa europeană mărci precum Citroen şi Fiat.
Conform unei interviu dat de Allan Rushforth, directorul de operaţii al Hyundai Europe, revistei Automotive News Europe, cauzele scăderii cererii de autoturisme sunt mai numeroase decât binecunoscuta criză economică, acesta arătând şi îmbătrânirea populaţiei dar şi suprataxarea de către statele UE a proprietarilor de maşini pe diferente considerente care încep de la capacitatea cilindrică până la tipul de combustibil.
Hyundai Europa speră să atingă o cotă de 3,5% anul acesta şi să menţină funcţionale uzinele sale din Cehia şi Turcia.
Hyundai a demonstrat că este o companie competitivă reuşind să crească în plină recesiune de la o cotă de 1,8%, în 2008, la 3,5% anul acesta.