Noul C-Class se va bucura de o structură şi o caroserie mult mai uşoară, care va contribui cu reducerea cu 20% a consumului de combustibil.

Constructorul din Stuttgart a dezvăluit câteva informaţii legate de a patra generaţie a sedanului C-class cu aproape 3 luni înainte de Auto-show-ul de la Detroit. Reprezentanţii companiei afirmă că noul C-Class va fi mult superior tehnologic, predecesorului. Noul model va avea o structură şi o caroserie din aluminiu care va câtări cel mult 100 kg. De fapt, întreaga structură este în proporţie de 48% din aluminiu. A crescut şi procentul de oţel de mare rezistenţă în structura vehiculului. Componente de aluminiu au fost montate şi pe sistemul de suspensii, ceea ce măreşte gradul de rigidizare faţă de cele din oţel folosite în prezent. Noua structură formată în mare parte din piese de aluminiu, este creditată de constructor că va scoate rezultate excelente în cadrul crash-testelor efectuate de NHTSA în SUA.

Şasiul noului C-class este total diferit, folosind suspensii multi-link cu patru braţe pe puntea faţă şi cinci braţe pe cea din spate. Sistemul este foarte apreciat deoarece asigură o rulare confortabilă, stabilă, sigură şi silenţioasă.

Noul model va fi echipat opţional cu suspensie automată pneumatic „Airmatic“, în combinaţie cu anumite propulsoare. Şoferul poate regla duritatea suspensiei prin opţiunile „Comfort“, „Eco“, „Sport“, „Sport Plus“. Este disponibilă şi posibilitatea coborârii suspensiei pentru o rulare sportivă.

În interior sunt prezente mai multe sisteme moderne, precum un touch pad pe consola central, plus un monitor color de 7 ori 8,4 inci. Sistemul de climatizare se bazează pe GPS pentru a detecta tuneluri pentru a închide recircularea aerului în habitaclu.

.