Fiind socotită ca o marcă premium pe piaţa de automobile, Mercedes-Benz revoluţionează cu motoarele hybrid. Tehnologia sistemelor hibride reprezintă un pas important pentru controlul mai inteligent al consumului energetic al autovehiculelor, reducând astfel consumul de carburanţi fosili.

Există, în principiu, trei variante: micro hybrid, mild Hybrid şi full hybrid. Micro hybrid Componenta principală a sistemului micro hybrid este un motor starter special. Sistemul este dotat cu o funcţie start/stop care opreşte motorul atunci când autovehiculul este oprit, repornindu-l apoi imediat, în mod silenţios, în momentul în care este necesar.

Datorită acestei caracteristici, tehnologia este adecvată în special zonelor urbane şi operaţiilor de livrare. Printre altele, acesta este modul în care funcţia de pornire automată a motorului, ECO-start, care este disponibilă pentru multe versiuni ale modelului Sprinter începând cu a doua jumătate a anului 2007, realizează o reducere a consumului de carburant de 5–8 % şi a zgomotului, emisiile de gaze fiind nule atunci când autovehiculul este oprit în trafic.

Mild hybrid În cazul variantei mild hybrid, motorul cu combustie internă este susţinut de motoare electrice de putere mare. La pornirea de pe loc, acestea contribuie cu puterea lor maximă la sistemul de propulsie, asigurând astfel o acceleraţie de pornire maximă. La frânare, o parte din energia de frânare asigură realimentarea bateriei, acest proces fiind cunoscut sub denumirea de recuperare. În special în cazul traficului din zonele urbane, această recuperare a energiei reduce considerabil consumul de carburant. Mai mult, în combinaţie cu motorul electric, motorul diesel, un motor economic în sine, realizează o reducere şi mai mare a consumului de carburant.

Varianta full hybrid Varianta full hybrid face posibilă propulsia doar cu ajutorul motorului electric. În acest sector, specialiştii noştri lucrează în prezent la dezvoltarea sistemului denumit „hibrid în două moduri”, o combinaţie între un motor, un sistem de transmisie automată, un sistem electronic de control inteligent şi o baterie de înaltă performanţă. Sistemul funcţionează ca unul cu transmisie variabilă.

Primul mod de funcţionare este utilizat pentru viteze reduse (de exemplu pentru pornire de pe loc, parcare), deplasarea fiind posibilă doar prin utilizarea energiei electrice. Al doilea mod este destinat funcţionării exclusiv pe bază de motor diesel. Şi în cazul „sistemului hibrid în două moduri” o parte din energia de frânare este recuperată, fiind realimentată bateria utilizată pentru propulsie. În privinţa propulsiei fără emisii de gaze, „hibridul electric” - o variantă a modelului full hybrid - are chiar mai multe avantaje decât acesta din urmă: asigură opţiunea suplimentară de reîncărcare a bateriei de la reţeaua de energie electrică.

În funcţie de capacitatea şi dimensiunile bateriei, este posibilă o autonomie de funcţionare de până la 30 de kilometri. Momentul în care furgoanele Mercedes-Benz vor fi echipate pentru prima dată cu aceste sisteme moderne de propulsie hibride, în varianta standard, depinde doar de costurile acestei tehnologii - noii fiind pe deplin conştienţi că nu trebuie să fie cu nimic inferioare sistemelor de propulsie convenţionale în privinţa siguranţei în funcţionare. Pentru clienţii noştri ar fi inacceptabilă utilizarea oricăror alte sisteme care oferă mai puţin.

Avantaje

Consum redus şi autonomie mai mare în funcţionare (pentru hibridul electric există opţiunea reîncărcării de la surse de energie electrică externe)

Zero emisii de gaze şi funcţionare silenţioasă în modul de funcţionare electrică

Costuri mai reduse pentru carburant

Manevrabilitate optimă

Funcţie start-stop

Recuperare (reîncărcarea bateriei de propulsie în timpul deplasării, de exemplu în timpul frânării)

Funcţionare exclusiv utilizând curentul electric (de exemplu în cazul traficului din zone urbane, al parcării, al parcărilor pe mai multe niveluri)

Fără emisii în timpul opririlor (de exemplu la semafor)

Accelerare rapidă la pornirea de pe loc, utilizând un cuplu sporit

Caracteristici de cuplu consecvente