Maşini second-hand la preţuri avantajoase. Am alcătuit o listă de autoturisme ieftine pe care ţi le poţi permite cu un buget de 1.500 de euro.
Şi de această dată am avut mai mulţi factori în vedere pentru a alcătui o listă finală. Şase din cele opt autoturisme second-hand prezentate sunt înmatriculate în România, iar toate se află în stare tehnică bună şi beneficiază de aer condiţionat.
Toate cele opt maşini dispun de norma de poluare Euro 4, în timp ce rulajele variază între 143.000 şi 240.000 de kilometri parcurşi. Cea mai veche maşină din listă este din 2002, iar cea mai nouă este din 2007. După cum puteţi vedea în continuare, alegerea unei masini second-hand decente este posibilă chiar şi la un asemenea buget.
- Chrysler PT Cruiser din 2002: 1.150 de euro
Mulţi ar spune că reprezintă o alegere excentrică, ceea ce şi este. Chrysler PT Cruiser s-a fabricat din 2000 şi până în 2010 şi este considerat predecesorul lui Fiat 500L. Platforma acestuia este utilizată şi de Dodge Neon.
Maşina iese din monotonie prin designul său retro inspirat de la maşinile din anii 1930. Nu ştim câte au ajuns în România, dar la nivel mondial s-au vândut într-un număr impresionant de mare (1,35 milioane de exemplare).
Acest vehicul utilizează propulsorul Mercedes-Benz OM646 de 2.148 cmc ce furnizează 121 CP şi un cuplu de 300 Nm. Instrumentarul de bord indică un rulaj de 178.000 km.
Exemplarul din 2002 beneficiază de un interior din piele, patru geamuri electrice, aer condiţionat, pilot automat, etc. Inspecţia tehnică periodică este valabilă până în august 2020, iar proprietarul susţine că eliberează pe loc.
- Nissan Almera din 2003: 1.300 de euro
Revenim cu picioarele pe pământ alături de acest Nissan Almera din 2003. Până în acest moment, autoturismul a parcurs doar 143.651 de kilometri, adică a avut un rulaj anual de doar 8.500 de kilometri.
Sub capotă identificăm un propulsor aspirat pe benzină de 1,5 litri cu 16 valve. Acesta produce 98 de cai-putere şi un cuplu de 136 Nm. Consumul combinat specificat de producător se situează în jurul valorii de 6,6 l/100 km.
Actualul proprietar ne spune că maşina are inspecţia tehnică periodică efectuată în decembrie, moment în care s-au efectuat mai multe lucrări de mentenanţă. Au fost schimbate următoarele: chitul de ambreiaj, discurile şi plăcuţele de frână (+lichid de frână), bateria, cureaua de accesorii şi a fost efectuată o revizie completă.
Ca dotări, proprietarul a menţionat că maşina dispune de patru geamuri electrice, aer condiţionat, comenzi pe volan şi faruri cu lupă. Maşina poate fi văzută în Oradea, iar preţul de 1.300 de euro este negociabil.
- Volkswagen Bora Variant din 2003: 1.350 de euro
Trecem acum la un autoturism ceva mai practic. Este vorba de un Volkswagen Bora Variant fabricat în 2003. Acesta are sub capotă un motor diesel de 1,9 litri apreciat de entuziaşti atât pentru fiabilitate, cât şi pentru potenţialul său de tuning. Propulsorul de 131 CP poate fi adus fără prea mari bătăi de cap până la puteri de peste 200 CP.
Din păcate, maşina nu este înmatriculată în România, dar proprietarul ne anunţă că pot fi scoase trei rânduri de numere roşii.
Am apreciat în mod deosebit starea maşinii. Interiorul se prezintă în stare bună şi beneficiază de un volan sport cu trei spite (acelaşi model care poate fi întâlnit şi la Golf IV GTI), în timp ce tapiţeria scaunelor sport se prezintă foarte bine.
Lista de dotări este generoasă şi cuprinde, printre altele, climatizare automata, radio CD cu Bluetooth, anvelope noi şi cârlig de remorcare.
- BMW Seria 3 din 2003: 1.390 de euro
Iată că la acest buget ne putem bucura şi de un sedan cu veleităţi sportive. Bavareza în cauză dispune de un propulsor pe benzină cu 143 CP. Din păcate, aceste motoare nu sunt recunoscute pentru o fiabilitate de top dacă urmărim postările de pe forumurile pasionaţilor.
Chiar şi aşa, maşina fabricată în 2003 are inspecţia tehnică valabilă, are asigurare valabilă, iar certificatul fiscal va fi oferit la cumpărare. Impozitul a fost plătit deja pentru anul 2020.
Echiparea este una generoasă şi beneficiază de oglinzi electrice şi încălzite, faruri automate, ştergătoare automate, interior sport Recaro, comenzi volan, climatizare automata şi de pilot automat.
- Renault Megane Grandtour din 2004: 1.399 de euro
Este probabil cel mai bine păstrat autoturism din lista noastră. Pe lângă faptul că se află în stare perfecta de funcţionare, acest exemplar Renault Megane Grandtour din 2004 este oferit împreună cu două seturi de jante + anvelope.
Nu-l putem lăuda pentru puterea produsă, dar propulsorul aspirat pe benzină de 1,4 litri şi 75 CP impresionează la capitolul fiabilitate.
Ca dotări, maşina beneficiază de geamuri electrice, de oglinzi electrice şi încălzite, de închidere centralizată, senzori de lumină, cârlig de remorcare, etc.
- Opel Zafira din 2005: 1.450 de euro
Iată şi o alegere interesantă pentru familiile numeroase. Acest Opel Zafira din 2005 beneficiază de o configuraţie cu şapte locuri şi este adus din Germania.
Reprezintă versiunea facelift a primei generaţii şi dispune de un propulsor diesel de doi litri de 101 CP cu distribuţie pe lanţ, aşa cum ne povesteşte chiar actualul proprietar. Rulajul este de 221.000 de kilometri, dar maşina se prezintă în stare bună.
Şi pentru această maşină se pot scoate trei rânduri de numere roşii. Lista de dotări impresionează cu faruri xenon, climatizare automata şi senzori de parcare.
- Ford Fiesta din 2007: 1.450 de euro
Lista noastră cuprinde şi un hatchback de segment B. Este una din maşinile preferate ale englezilor, înregistrând vânzări record în fiecare an alături de Ford Focus.
De altfel, acest Ford Fiesta este şi cea mai nouă maşină din lista noastră, fiind fabricat în 2007. Sub capotă identificăm un motor diesel de 1,4 litri, în timp ce instrumentarul indică un rulaj de 160.000 de kilometri.
La exterior, caroseria se prezintă în stare bună, dar bara din faţă a fost puţin atinsă. De asemenea, lipseşte carcasa oglinzii din dreapta. La interior, lucrurile se prezintă mai bine. Volanul a fost retapiţat.
- Skoda Octavia Combi din 2004: 1.500 de euro
Cea mai scumpă maşină din lista noastră vine sub forma unei Skoda Octavia Combi din 2004. Acest exemplar provine din Suedia şi a parcurs până acum 239.094 de kilometri.
Sub capotă identificăm clasicul motor aspirat pe benzină de 1,6 litri. Ca dotări, maşina se laudă cu încălzire în scaune, aer condiţionat şi lumini automate.
După cum se poate observa şi în fotografii, maşina este foarte bine întreţinută. Inspecţia tehnică şi asigurarea sunt valabile, iar certificatul fiscal poate fi eliberat pe loc.
Sursa: www.auto-bild.ro