O maşină necesită atenţie sporită şi vara, nu numai în sezonul rece. Există câteva tipuri de defecţiuni care sunt caracteristice mai ales perioadei de vară.
Anvelopele reacţionează la temperaturi extreme, în contactul cu tipul de suprafaţă de rulare. Acestea trebuie umflate corespunzător, nu trebuie să prezinte gâlme şi să se circule cu ele foarte uzate. Nişte cauciucuri ”obosite” influenţează dramatic distanţa de frânare. Presiunea din pneuri influenţează de asemenea consumul.
Acumulatorul (bateria) poate întâmpina probleme la temperaturi extreme, fie ger, fie caniculă. Starea bateriei trebuie verificată periodic, mai ales dacă se parcurge un drum lung.
La aerul condiţionat pot apărea probleme cu motorul suflantei şi siguranţele care sunt responsabile de viteza ventilatorului. O proastă funcţionare sau o cedare completă a acestora duce la lipsa aerului condiţionat.
Frânele pot fi, de asemenea, afectate de căldură. Zgomote clare din zona în care se află frânele înseamnă că ar putea exista unele probleme cu plăcuţele de frână sau cu altceva în sistemul de frânare.
Servodirecţia are probleme dacă maşina nu mai răspunde corect la manevrele dorite, mai ales cele rapide. Se poate observa acest lucru, atunci când la un viraj se depune efort în manevrarea volanului.
O altă problemă este funcţionarea defectuoasă a unui convertor catalitic, care poate aduce amenzi considerabile în cazul unui control. Bujiile ar putea fi vinovate, astfel încât este indicată o verificare a acestora dacă funcţionează corespunzător.
Mici pete care se formează sub maşină înseamnă scurgeri de lichid. Ar putea fi scurgeri provenite din mai multe locuri - frâne, transmisie, lichid servo, rezervor. Nu trebuie ignorate nici măcar picăturile mici.
De multe ori în vacanţă se circulă pe drumuri mai puţin amenajate care pot fi acoperite cu pietriş. Dacă se rulează cu viteză, pietrele pot cauza fisuri parbrizului sau chiar spargerea acestuia. În aceste zone este recomandată circulaţia cu viteză redusă.
Amortizoarele sunt afectate de gropile dese aflate pe carosabilul neîngrijit. Şocurile verticale puternice pe care le suportă automobilul pot cauza probleme la articulaţiile maşinii, suspensie şi chiar la sistemul de frânare. Şi în acest caz, specialiţtii recomandă circulaţia cu viteză redusă pe drumurile cu gropi sau denivelări.
Cele mai comune defecţiuni care se pot produce vara la maşini
1 iunie 2018
- citeşte totul despre:
- masina,
- vara,
- defectiuni,
- anvelope,
- baterie

Din aceeaşi categorie:
Un facelift pentru Mercedes G-Klasse
(5 mai 2014)
60 vizualizări
Ford Mustang 2015, o ambiţie globală
(8 decembrie 2013)
338 vizualizări
Grupul Volkswagen a fost amendat cu 1,2 miliarde de dolari in scandalul emisiilor
(14 iunie 2018)
43 vizualizări
Maşinile autonome, tot mai aproape să invadeze şoselele
(19 ianuarie 2018)
72 vizualizări
Piaţa auto europeană dă primele semne de revenire din recesiune
(16 august 2013 - Alex POLICALĂ)
75 vizualizări
Volvo XC90, noua generaţie scandinavă inspirată de Zeul Thor
(14 august 2014)
140 vizualizări
Dacia are două modele în topul celor mai „vânate” maşini second hand din Marea Britanie
(24 august 2015)
61 vizualizări
Porsche va fabrica maşini, integral, în afara Germaniei
(20 martie 2014)
240 vizualizări
Încă un mare brand auto vrea să investească masiv în maşini electrice
(2 august 2017)
478 vizualizări
Revoluţie pe piaţa auto românească: Primul brand care renunţă la motoarele diesel
(6 ianuarie 2018)
1247 vizualizări
Începutul sfârşitului pentru maşinile diesel
(21 iunie 2017)
1008 vizualizări
Nemţii care produc Mercedes vin în România
(12 martie 2014)
119 vizualizări
Ford renunta treptat la masinile pe benzina si motorina! Vor ajunge la 40 de modele hibrid si complet electrice
(20 ianuarie 2018)
102 vizualizări
Feţele de uşi scârţâie în mers? E clar, maşina are cel puţin 50.000 km
(9 octombrie 2017)
315 vizualizări
Top legi de circulaţie scrise fără cap
(23 octombrie 2017)
947 vizualizări
Una dintre cele mai îndrăgite maşini din lume nu va mai fi fabricată de anul viitor
(15 septembrie 2018)
379 vizualizări
Porsche unicat pentru fanii de pe Facebook
(7 august 2013)
75 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole