O maşină necesită atenţie sporită şi vara, nu numai în sezonul rece. Există câteva tipuri de defecţiuni care sunt caracteristice mai ales perioadei de vară.
Anvelopele reacţionează la temperaturi extreme, în contactul cu tipul de suprafaţă de rulare. Acestea trebuie umflate corespunzător, nu trebuie să prezinte gâlme şi să se circule cu ele foarte uzate. Nişte cauciucuri ”obosite” influenţează dramatic distanţa de frânare. Presiunea din pneuri influenţează de asemenea consumul.
Acumulatorul (bateria) poate întâmpina probleme la temperaturi extreme, fie ger, fie caniculă. Starea bateriei trebuie verificată periodic, mai ales dacă se parcurge un drum lung.
La aerul condiţionat pot apărea probleme cu motorul suflantei şi siguranţele care sunt responsabile de viteza ventilatorului. O proastă funcţionare sau o cedare completă a acestora duce la lipsa aerului condiţionat.
Frânele pot fi, de asemenea, afectate de căldură. Zgomote clare din zona în care se află frânele înseamnă că ar putea exista unele probleme cu plăcuţele de frână sau cu altceva în sistemul de frânare.
Servodirecţia are probleme dacă maşina nu mai răspunde corect la manevrele dorite, mai ales cele rapide. Se poate observa acest lucru, atunci când la un viraj se depune efort în manevrarea volanului.
O altă problemă este funcţionarea defectuoasă a unui convertor catalitic, care poate aduce amenzi considerabile în cazul unui control. Bujiile ar putea fi vinovate, astfel încât este indicată o verificare a acestora dacă funcţionează corespunzător.
Mici pete care se formează sub maşină înseamnă scurgeri de lichid. Ar putea fi scurgeri provenite din mai multe locuri - frâne, transmisie, lichid servo, rezervor. Nu trebuie ignorate nici măcar picăturile mici.
De multe ori în vacanţă se circulă pe drumuri mai puţin amenajate care pot fi acoperite cu pietriş. Dacă se rulează cu viteză, pietrele pot cauza fisuri parbrizului sau chiar spargerea acestuia. În aceste zone este recomandată circulaţia cu viteză redusă.
Amortizoarele sunt afectate de gropile dese aflate pe carosabilul neîngrijit. Şocurile verticale puternice pe care le suportă automobilul pot cauza probleme la articulaţiile maşinii, suspensie şi chiar la sistemul de frânare. Şi în acest caz, specialiţtii recomandă circulaţia cu viteză redusă pe drumurile cu gropi sau denivelări.
Cele mai comune defecţiuni care se pot produce vara la maşini
1 iunie 2018
- citeşte totul despre:
- masina,
- vara,
- defectiuni,
- anvelope,
- baterie

Din aceeaşi categorie:
Daimler a demarat construcţia noii uzine de la Sebeş
(7 aprilie 2014)
74 vizualizări
Cum să porneşti corect maşina în sezonul de iarnă ca să n-ai probleme pe drum
(25 noiembrie 2019)
115 vizualizări
Noua Lada Kalina - o maşină low cost rusească
(24 iunie 2013)
887 vizualizări
Succesul Dacia, elogiat de New York Times
(19 decembrie 2013)
85 vizualizări
VW cheamă în service toate maşinile e-Golf vândute în SUA
(29 martie 2016)
397 vizualizări
Volkswagen a folosit softurile ilegale şi la modelele Audi
(8 august 2016)
84 vizualizări
Fiat 500 Gamine Vignale, piesa rara pusa la licitatie
(12 august 2017)
809 vizualizări
Cele mai scumpe maşini noi din lume
(9 martie 2015)
270 vizualizări
Dacia va prezenta la Geneva un model aniversar
(16 februarie 2015)
135 vizualizări
Suedia deschide primul drum electrificat pentru încărcarea maşinilor electrice
(13 aprilie 2018)
254 vizualizări
VIDEO: Breşă de securitate la Tesla! Sistemul de frânare a fost controlat de la distanţă
(27 septembrie 2016)
85 vizualizări
Harley-Davidson testează prima motocicletă electrică
(22 iunie 2014)
148 vizualizări
Fiat 500 Abarth, plin de muşchi
(12 iulie 2013)
113 vizualizări
Audi a intrat în Cartea Recordurilor. 9 ţări traversate cu un singur plin
(15 iunie 2015)
207 vizualizări
Care e diferenţa între anvelopele de iarnă şi cele all season
(6 ianuarie 2020)
321 vizualizări
Noul Renault Trafic, o utilitară practică şi inovatoare
(6 aprilie 2014)
249 vizualizări
Daimler, BMW, Volkswagen, Porsche şi Audi, investigate pentru suspiciunea de formare a unui cartel tehnologic timp de 20 de ani
(23 iulie 2017)
400 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole