O maşină necesită atenţie sporită şi vara, nu numai în sezonul rece. Există câteva tipuri de defecţiuni care sunt caracteristice mai ales perioadei de vară.
Anvelopele reacţionează la temperaturi extreme, în contactul cu tipul de suprafaţă de rulare. Acestea trebuie umflate corespunzător, nu trebuie să prezinte gâlme şi să se circule cu ele foarte uzate. Nişte cauciucuri ”obosite” influenţează dramatic distanţa de frânare. Presiunea din pneuri influenţează de asemenea consumul.
Acumulatorul (bateria) poate întâmpina probleme la temperaturi extreme, fie ger, fie caniculă. Starea bateriei trebuie verificată periodic, mai ales dacă se parcurge un drum lung.
La aerul condiţionat pot apărea probleme cu motorul suflantei şi siguranţele care sunt responsabile de viteza ventilatorului. O proastă funcţionare sau o cedare completă a acestora duce la lipsa aerului condiţionat.
Frânele pot fi, de asemenea, afectate de căldură. Zgomote clare din zona în care se află frânele înseamnă că ar putea exista unele probleme cu plăcuţele de frână sau cu altceva în sistemul de frânare.
Servodirecţia are probleme dacă maşina nu mai răspunde corect la manevrele dorite, mai ales cele rapide. Se poate observa acest lucru, atunci când la un viraj se depune efort în manevrarea volanului.
O altă problemă este funcţionarea defectuoasă a unui convertor catalitic, care poate aduce amenzi considerabile în cazul unui control. Bujiile ar putea fi vinovate, astfel încât este indicată o verificare a acestora dacă funcţionează corespunzător.
Mici pete care se formează sub maşină înseamnă scurgeri de lichid. Ar putea fi scurgeri provenite din mai multe locuri - frâne, transmisie, lichid servo, rezervor. Nu trebuie ignorate nici măcar picăturile mici.
De multe ori în vacanţă se circulă pe drumuri mai puţin amenajate care pot fi acoperite cu pietriş. Dacă se rulează cu viteză, pietrele pot cauza fisuri parbrizului sau chiar spargerea acestuia. În aceste zone este recomandată circulaţia cu viteză redusă.
Amortizoarele sunt afectate de gropile dese aflate pe carosabilul neîngrijit. Şocurile verticale puternice pe care le suportă automobilul pot cauza probleme la articulaţiile maşinii, suspensie şi chiar la sistemul de frânare. Şi în acest caz, specialiţtii recomandă circulaţia cu viteză redusă pe drumurile cu gropi sau denivelări.
Cele mai comune defecţiuni care se pot produce vara la maşini
1 iunie 2018
- citeşte totul despre:
- masina,
- vara,
- defectiuni,
- anvelope,
- baterie

Din aceeaşi categorie:
Cum află şoferii în 30 de secunde locaţia echipajului cu radar
(17 februarie 2020)
841 vizualizări
Volvo renunţă la maşinile pe motorină şi benzină
(7 iulie 2017)
598 vizualizări
Noul Megane RS nu schimbă tracţiunea. Surprize plăcute pentru fanii Renault
(11 iulie 2016)
768 vizualizări
Proiect îndrăzneţ al companiei Scania: Autostrada electrificată
(25 mai 2016)
79 vizualizări
Audi alocă o sumă colosală dezvoltării de noi modele
(2 ianuarie 2014)
76 vizualizări
Facelift tehnic! Noua Mazda 3 pune preţ pe “interior”
(18 iulie 2016)
466 vizualizări
Volvo V40 Cross Country – tentaţie suedeză
(5 august 2013)
302 vizualizări
Cum trebuie condusă o maşină diesel pentru a-i proteja turbina. Problema traseelor scurte, în regim zilnic
(1 ianuarie 2020)
458 vizualizări
Volkswagen a prezentat motorul 2.0 TDI de 270 CP şi transmisia cu 10 rapoarte
(12 noiembrie 2014)
77 vizualizări
Peste 18.000 de tichete electronice au fost rezervate de persoane fizice şi juridice în cadrul programului „Rabla
(27 septembrie 2015)
49 vizualizări
Cum îţi fură hotii maşina din faţa casei în MAI PUTIN DE UN MINUT
(28 noiembrie 2017)
894 vizualizări
Lista completă a bolilor şi afecţiunilor care-ţi interzic să conduci
(4 ianuarie 2020)
1134 vizualizări
Tu ştii ce acoperă RCA-ul tău?
(3 aprilie 2018)
911 vizualizări
În cât timp iese alcoolul din organism dacă vrei să te urci iar la volan şi ce spune legea despre cât poţi să bei
(16 aprilie 2019)
966 vizualizări
Românii nu învaţă pentru examenul auto: doar 3 din 10 candidaţi trec proba teoretică
(24 ianuarie 2020)
68 vizualizări
Cum scapi dintr-o maşină care se scufundă: soluţia care ţi-ar putea salva viaţa
(22 iulie 2019)
152 vizualizări
Mercedes SLS AMG ar putea avea un succesor
(8 octombrie 2013)
149 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole