O maşină necesită atenţie sporită şi vara, nu numai în sezonul rece. Există câteva tipuri de defecţiuni care sunt caracteristice mai ales perioadei de vară.
Anvelopele reacţionează la temperaturi extreme, în contactul cu tipul de suprafaţă de rulare. Acestea trebuie umflate corespunzător, nu trebuie să prezinte gâlme şi să se circule cu ele foarte uzate. Nişte cauciucuri ”obosite” influenţează dramatic distanţa de frânare. Presiunea din pneuri influenţează de asemenea consumul.
Acumulatorul (bateria) poate întâmpina probleme la temperaturi extreme, fie ger, fie caniculă. Starea bateriei trebuie verificată periodic, mai ales dacă se parcurge un drum lung.
La aerul condiţionat pot apărea probleme cu motorul suflantei şi siguranţele care sunt responsabile de viteza ventilatorului. O proastă funcţionare sau o cedare completă a acestora duce la lipsa aerului condiţionat.
Frânele pot fi, de asemenea, afectate de căldură. Zgomote clare din zona în care se află frânele înseamnă că ar putea exista unele probleme cu plăcuţele de frână sau cu altceva în sistemul de frânare.
Servodirecţia are probleme dacă maşina nu mai răspunde corect la manevrele dorite, mai ales cele rapide. Se poate observa acest lucru, atunci când la un viraj se depune efort în manevrarea volanului.
O altă problemă este funcţionarea defectuoasă a unui convertor catalitic, care poate aduce amenzi considerabile în cazul unui control. Bujiile ar putea fi vinovate, astfel încât este indicată o verificare a acestora dacă funcţionează corespunzător.
Mici pete care se formează sub maşină înseamnă scurgeri de lichid. Ar putea fi scurgeri provenite din mai multe locuri - frâne, transmisie, lichid servo, rezervor. Nu trebuie ignorate nici măcar picăturile mici.
De multe ori în vacanţă se circulă pe drumuri mai puţin amenajate care pot fi acoperite cu pietriş. Dacă se rulează cu viteză, pietrele pot cauza fisuri parbrizului sau chiar spargerea acestuia. În aceste zone este recomandată circulaţia cu viteză redusă.
Amortizoarele sunt afectate de gropile dese aflate pe carosabilul neîngrijit. Şocurile verticale puternice pe care le suportă automobilul pot cauza probleme la articulaţiile maşinii, suspensie şi chiar la sistemul de frânare. Şi în acest caz, specialiţtii recomandă circulaţia cu viteză redusă pe drumurile cu gropi sau denivelări.
Cele mai comune defecţiuni care se pot produce vara la maşini
1 iunie 2018
- citeşte totul despre:
- masina,
- vara,
- defectiuni,
- anvelope,
- baterie

Din aceeaşi categorie:
Judeţul în care nimeni nu-şi mai permite maşină nouă
(15 octombrie 2014)
58 vizualizări
Numărul înmatriculărilor de maşini SH a crescut. Ce mărci preferă românii
(1 iunie 2016)
56 vizualizări
O femeie a murit după ce a fost lovită de un vehicul Uber care se conducea singur
(20 martie 2018)
115 vizualizări
Ştii care este raiul iubitorilor de maşini retro?
(19 februarie 2017)
551 vizualizări
Cele mai scumpe maşini de jucărie
(28 decembrie 2014)
1817 vizualizări
Skoda Rapid Spaceback, cea mai bună valoare la revânzare
(25 ianuarie 2014)
349 vizualizări
Dacia Duster facelift vine cu o motorizare surpriză
(24 septembrie 2013)
313 vizualizări
Ferrari ar putea mări producţia la 10.000 unităţi anual
(14 septembrie 2014)
89 vizualizări
Primele informaţii despre noul Hyundai i30
(8 septembrie 2016)
91 vizualizări
Parlamentul European vrea noi reguli de verificare a autovehiculelor
(4 iulie 2013 - Cristina IANCU)
74 vizualizări
Cele mai vândute modele auto în primele 10 luni ale anului
(30 noiembrie 2014)
62 vizualizări
Un automobil zburător, care costă peste 1,2 milioane de dolari, prezentat în premieră la Monaco
(23 aprilie 2017)
529 vizualizări
Dacia Duster este mai scumpă în România decât în Franţa sau Germania! Diferenţe de peste o mie de euro, în funcţie de model
(13 august 2019)
119 vizualizări
Volkswagen cheamă în service 410.000 de maşini din cauza unei probleme cu centura de siguranţă
(12 mai 2018)
872 vizualizări
Dacia trece la un nou nivel în Italia – marca românească este la un pas de un moment fabulos
(23 august 2015)
59 vizualizări
Sfârşitul erei diesel în Europa. Încă patru producători auto, afectaţi de un nou scandal al emisiilor poluante
(4 decembrie 2018)
67 vizualizări
Autoturismele second-hand invadează România
(22 iulie 2017)
150 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Dacă ai jucat vreodată un slot și te-ai întrebat „Ce caută lămâia asta aici?”, nu
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole