O maşină necesită atenţie sporită şi vara, nu numai în sezonul rece. Există câteva tipuri de defecţiuni care sunt caracteristice mai ales perioadei de vară.
Anvelopele reacţionează la temperaturi extreme, în contactul cu tipul de suprafaţă de rulare. Acestea trebuie umflate corespunzător, nu trebuie să prezinte gâlme şi să se circule cu ele foarte uzate. Nişte cauciucuri ”obosite” influenţează dramatic distanţa de frânare. Presiunea din pneuri influenţează de asemenea consumul.
Acumulatorul (bateria) poate întâmpina probleme la temperaturi extreme, fie ger, fie caniculă. Starea bateriei trebuie verificată periodic, mai ales dacă se parcurge un drum lung.
La aerul condiţionat pot apărea probleme cu motorul suflantei şi siguranţele care sunt responsabile de viteza ventilatorului. O proastă funcţionare sau o cedare completă a acestora duce la lipsa aerului condiţionat.
Frânele pot fi, de asemenea, afectate de căldură. Zgomote clare din zona în care se află frânele înseamnă că ar putea exista unele probleme cu plăcuţele de frână sau cu altceva în sistemul de frânare.
Servodirecţia are probleme dacă maşina nu mai răspunde corect la manevrele dorite, mai ales cele rapide. Se poate observa acest lucru, atunci când la un viraj se depune efort în manevrarea volanului.
O altă problemă este funcţionarea defectuoasă a unui convertor catalitic, care poate aduce amenzi considerabile în cazul unui control. Bujiile ar putea fi vinovate, astfel încât este indicată o verificare a acestora dacă funcţionează corespunzător.
Mici pete care se formează sub maşină înseamnă scurgeri de lichid. Ar putea fi scurgeri provenite din mai multe locuri - frâne, transmisie, lichid servo, rezervor. Nu trebuie ignorate nici măcar picăturile mici.
De multe ori în vacanţă se circulă pe drumuri mai puţin amenajate care pot fi acoperite cu pietriş. Dacă se rulează cu viteză, pietrele pot cauza fisuri parbrizului sau chiar spargerea acestuia. În aceste zone este recomandată circulaţia cu viteză redusă.
Amortizoarele sunt afectate de gropile dese aflate pe carosabilul neîngrijit. Şocurile verticale puternice pe care le suportă automobilul pot cauza probleme la articulaţiile maşinii, suspensie şi chiar la sistemul de frânare. Şi în acest caz, specialiţtii recomandă circulaţia cu viteză redusă pe drumurile cu gropi sau denivelări.
Cele mai comune defecţiuni care se pot produce vara la maşini
1 iunie 2018
- citeşte totul despre:
- masina,
- vara,
- defectiuni,
- anvelope,
- baterie

Din aceeaşi categorie:
Cum funcţionează o înşelăciune elaborată, cu autoturisme de lux. „Clienţii” din România, racolaţi prin site-urilor de anunţuri auto
(21 aprilie 2019)
231 vizualizări
Hyundai va lansa un rival pentru Nissan Juke în 2017
(3 august 2014)
67 vizualizări
Anvelope silenţioase de la Pirelli
(25 iulie 2013)
69 vizualizări
Modelul BMW 507 care i-a aparţinut lui Elvis Presley a fost găsit şi recondiţionat
(11 august 2016)
85 vizualizări
Zenvo TS 1 GT Anniversary, masina de un milion de euro
(13 martie 2017)
253 vizualizări
Alfa Romeo a publicat primele imagini cu primul său SUV
(18 noiembrie 2016)
55 vizualizări
Volkswagen Future Tracks, planul de afaceri al Volkswagen pentru 2018-2025
(20 aprilie 2014)
106 vizualizări
Cum arată noua Dacia
(18 aprilie 2017)
411 vizualizări
Duster pick-up cu patru uşi. Pozele spion care ne alimentează speranţa
(27 iunie 2017)
202 vizualizări
Mitsubishi va construi cu grupul Renault-Nissan, un nou model Lancer
(9 noiembrie 2014)
146 vizualizări
Merkel îndeamnă companiile auto să angajeze imigranţi extracomunitari
(18 septembrie 2015)
315 vizualizări
Icona Vulcano Titanium, supermaşina de 2,5 milioane de euro
(10 august 2016)
110 vizualizări
Modificări privind înmatricularea vehiculelor utilizate pe drumurile publice
(19 august 2017)
448 vizualizări
Dacia Duster facelift a fost lansat şi în Marea Britanie
(20 septembrie 2014)
90 vizualizări
Hyundai a prins podiumul
(31 iulie 2013)
83 vizualizări
Top 5 cele mai vândute maşini din istorie
(3 ianuarie 2020)
313 vizualizări
Ford Trucks deschide în România cel mai mare birou din Europa
(10 mai 2017)
37 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole