O maşină necesită atenţie sporită şi vara, nu numai în sezonul rece. Există câteva tipuri de defecţiuni care sunt caracteristice mai ales perioadei de vară.
Anvelopele reacţionează la temperaturi extreme, în contactul cu tipul de suprafaţă de rulare. Acestea trebuie umflate corespunzător, nu trebuie să prezinte gâlme şi să se circule cu ele foarte uzate. Nişte cauciucuri ”obosite” influenţează dramatic distanţa de frânare. Presiunea din pneuri influenţează de asemenea consumul.
Acumulatorul (bateria) poate întâmpina probleme la temperaturi extreme, fie ger, fie caniculă. Starea bateriei trebuie verificată periodic, mai ales dacă se parcurge un drum lung.
La aerul condiţionat pot apărea probleme cu motorul suflantei şi siguranţele care sunt responsabile de viteza ventilatorului. O proastă funcţionare sau o cedare completă a acestora duce la lipsa aerului condiţionat.
Frânele pot fi, de asemenea, afectate de căldură. Zgomote clare din zona în care se află frânele înseamnă că ar putea exista unele probleme cu plăcuţele de frână sau cu altceva în sistemul de frânare.
Servodirecţia are probleme dacă maşina nu mai răspunde corect la manevrele dorite, mai ales cele rapide. Se poate observa acest lucru, atunci când la un viraj se depune efort în manevrarea volanului.
O altă problemă este funcţionarea defectuoasă a unui convertor catalitic, care poate aduce amenzi considerabile în cazul unui control. Bujiile ar putea fi vinovate, astfel încât este indicată o verificare a acestora dacă funcţionează corespunzător.
Mici pete care se formează sub maşină înseamnă scurgeri de lichid. Ar putea fi scurgeri provenite din mai multe locuri - frâne, transmisie, lichid servo, rezervor. Nu trebuie ignorate nici măcar picăturile mici.
De multe ori în vacanţă se circulă pe drumuri mai puţin amenajate care pot fi acoperite cu pietriş. Dacă se rulează cu viteză, pietrele pot cauza fisuri parbrizului sau chiar spargerea acestuia. În aceste zone este recomandată circulaţia cu viteză redusă.
Amortizoarele sunt afectate de gropile dese aflate pe carosabilul neîngrijit. Şocurile verticale puternice pe care le suportă automobilul pot cauza probleme la articulaţiile maşinii, suspensie şi chiar la sistemul de frânare. Şi în acest caz, specialiţtii recomandă circulaţia cu viteză redusă pe drumurile cu gropi sau denivelări.
Cele mai comune defecţiuni care se pot produce vara la maşini
1 iunie 2018
- citeşte totul despre:
- masina,
- vara,
- defectiuni,
- anvelope,
- baterie

Din aceeaşi categorie:
Piaţa RCA din România este cu 20 de ani în urma celei germane, susţine preşedintele ASF
(14 mai 2016)
160 vizualizări
90 de zile fără permis pentru un live pe Facebook la volan
(23 iunie 2018)
920 vizualizări
CNAIR: Lucrări de mentenanţă la sistemul informatic pentru plata rovinietei şi tarifului de pod în perioada 31 octombrie – 3 noiembrie
(31 octombrie 2017)
547 vizualizări
Rolls-Royce a înregistrat în 2014 cele mai mari vânzări din istoria sa
(6 ianuarie 2015)
59 vizualizări
Noi camere pentru rovinieta! Unde sunt amplasate
(6 august 2019)
279 vizualizări
Volkswagen lucrează la sisteme de parcare şi reîncărcare automate
(16 iulie 2015)
135 vizualizări
Cum află şoferii în 30 de secunde locaţia echipajului cu radar
(17 februarie 2020)
838 vizualizări
Cinci maşini noi care costă sub 11.000 de euro
(31 martie 2016)
3762 vizualizări
Dacia, a cincea marcă auto pe piaţa din Franţa în primul semestru
(2 iulie 2014)
86 vizualizări
Hamann modifică Lamborghini Aventador
(11 august 2014)
178 vizualizări
Cum pot lua şoferii amendă în trafic dacă uită de acest detaliu
(18 decembrie 2018)
291 vizualizări
Infiniti Q80 Inspiration: Primele imagini ale noului concept de lux
(2 octombrie 2014)
72 vizualizări
ESP-ul va fi obligatoriu la maşinile noi vândute în UE
(5 noiembrie 2014)
104 vizualizări
Premieră pentru maşinile Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt
(29 august 2015)
54 vizualizări
Judeţul în care nimeni nu-şi mai permite maşină nouă
(15 octombrie 2014)
58 vizualizări
Motor EcoBoost pentru Ford Tourneo Connect
(5 iulie 2013)
114 vizualizări
Un nou motor diesel, de 262 CP, în gama Touareg facelift
(17 septembrie 2014)
179 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole