O maşină necesită atenţie sporită şi vara, nu numai în sezonul rece. Există câteva tipuri de defecţiuni care sunt caracteristice mai ales perioadei de vară.

Anvelopele reacţionează la temperaturi extreme, în contactul cu tipul de suprafaţă de rulare. Acestea trebuie umflate corespunzător, nu trebuie să prezinte gâlme şi să se circule cu ele foarte uzate. Nişte cauciucuri ”obosite” influenţează dramatic distanţa de frânare. Presiunea din pneuri influenţează de asemenea consumul.

Acumulatorul (bateria) poate întâmpina probleme la temperaturi extreme, fie ger, fie caniculă. Starea bateriei trebuie verificată periodic, mai ales dacă se parcurge un drum lung.

La aerul condiţionat pot apărea probleme cu motorul suflantei şi siguranţele care sunt responsabile de viteza ventilatorului. O proastă funcţionare sau o cedare completă a acestora duce la lipsa aerului condiţionat.

Frânele pot fi, de asemenea, afectate de căldură. Zgomote clare din zona în care se află frânele înseamnă că ar putea exista unele probleme cu plăcuţele de frână sau cu altceva în sistemul de frânare.

Servodirecţia are probleme dacă maşina nu mai răspunde corect la manevrele dorite, mai ales cele rapide. Se poate observa acest lucru, atunci când la un viraj se depune efort în manevrarea volanului.

O altă problemă este funcţionarea defectuoasă a unui convertor catalitic, care poate aduce amenzi considerabile în cazul unui control. Bujiile ar putea fi vinovate, astfel încât este indicată o verificare a acestora dacă funcţionează corespunzător.

Mici pete care se formează sub maşină înseamnă scurgeri de lichid. Ar putea fi scurgeri provenite din mai multe locuri - frâne, transmisie, lichid servo, rezervor. Nu trebuie ignorate nici măcar picăturile mici.

De multe ori în vacanţă se circulă pe drumuri mai puţin amenajate care pot fi acoperite cu pietriş. Dacă se rulează cu viteză, pietrele pot cauza fisuri parbrizului sau chiar spargerea acestuia. În aceste zone este recomandată circulaţia cu viteză redusă.

Amortizoarele sunt afectate de gropile dese aflate pe carosabilul neîngrijit. Şocurile verticale puternice pe care le suportă automobilul pot cauza probleme la articulaţiile maşinii, suspensie şi chiar la sistemul de frânare. Şi în acest caz, specialiţtii recomandă circulaţia cu viteză redusă pe drumurile cu gropi sau denivelări.