Proiectul unei rulote româneşti a reuşit să atragă o finanţare de 90.000 de euro. Banii ar urma să fie investiţi într-o fabrică care să producă rulotele Tracia.
Potrivit antreprenorului Gabriel Bugnar, cel care a reuşit să atragă fondurile pentru ideea sa, fabrica ar urma să aibă două linii de produse: una pentru familişti, alta pentru tinerii pasionaţi de circuite „la rulotă”.
Vrea să vândă minim 60 de bucăţi pe an, pentru ca operaţiunile să fie profitabile. Preţul unei rulote Tracia ar urma să fie de aproximativ 10.500 de euro fără TVA şi ar putea fi cumpărat şi în leasing, eventual printr-un program de tip „Rabla” pentru rulote.
Clienţi ar fi românii pasionaţi de călătorii, foşti turişti de cort care caută confort şi mobilitate sporite, proprietari de maşini cu buget disponibil de minim 13.000 de euro. De asemenea, „dacă brandul şi calităţile sale sunt convingătoare oferta va fi prezentată şi posibililor cumpărători externe.
Tracia Caravan este proiectată pentru 4-5 persoane şi are o greutate de 900 de kilograme. Are o lungime de aproximativ 5,5 metri, o lăţime de 2,1 metri, iar în interior înălţimea este puţin peste 2 metri.
În ceea ce priveşte dotările standard, are apă rece, apă caldă, o baie cu duş, WC şi chiuvetă. Mai există şi un aragaz cu trei ochiuri, frigider, o sobă specială pentru încălzire, prize, o butelie pentru gaz, rezervor cu apă potabilă şi un rezervor pentru apa uzată.
Opţional, se mai pot adăuga: aer condiţionat, panouri solare, internet Wi-Fi, televizor, recepţie satelit şi cameră pentru mers înapoi. Autorul proiectului de design, arhitectul Critian Silviu Valentin, a folosit unele elemente din trăsăturile primului model de dubă românească, TV, care a început să devină populară în anii `60 şi era produsă la fostele uzine bucureştene Rocar.
„În primul moment mi s-a părut că ideea e cel puţin ciudată. Apoi, pe măsură ce priveam tot mai mult primele schiţe mi-am dat seama nu numai că arată bine ci are şi logică.
Sunt elemente recognoscibile pentru unele generaţii – sigla, fereastra din două bucăţi, trapezul din faţă de la TV care este spatele rulotei ş.a. Elementele acelea, stilizate şi aduse de Valentin în zilele noastre, chiar arată foarte bine! Rulota are identitate, fapt greu de obţinut astăzi pentru rulote şi maşini; dacă nu vezi sigla, nu recunosşti marca aşa cum se întâmpla când vedeai un Fiat, VW sau… Trabant”, spune Gabriel Bugnar, antreprenor Tracia Caravan.
Pe baza proiectului de design, Gabriel Bugnar a lucrat la partea tehnică şi la pregătirea documentaţiei pentru un program de finanţare.
„După finalizarea proiectului tehnic urmează producţia prototipului (două exemplare), testele şi omologarea. Apoi, pe baza prototipului va porni producţia de serie. (…) Vali s-a documentat, a învăţat, a studiat, a căutat tot ce a găsit despre rulote, şi de azi şi din vechime. Iar fiecare linie, fiecare formă, fiecare volum are o justificare ce vine de undeva şi duce undeva. (…) Principalele puncte din conceptul său se vor regăsi şi în următoarele produse, o rulotă turistică destinată tinerilor, mică, compactă, pentru două persoane şi o rulotă comercială”, spunea Gabriel Bugnar în urmă cu câteva luni.