Volkswagen aduce la Salonul Auto de la Paris versiunea GTE a noului Passat, potrivit Automarket. Passat GTE este un model hybrid plug-in ce va fi disponibil atât în variantă sedan cât şi break. Volkswagen a prezentat oficial una din noutăţile din gama sa ce va fi dezvelită la Salonul Auto de la Paris din luna octombrie. Este vorba de modelul Passat GTE, versiunea cu sistem de propulsie hibrid şi posibilitate de încărcare a bateriilor de la o priză normală. Pentru Volkswagen, Passat GTE este al treilea model hybrid plug-in din gama sa după Volkswagen XL1 şi Golf GTE. Vânzările vor începe în a doua jumătate a anului 2015, iar clienţi vor putea alege între două variante de caroserie: sedan şi variant.

Vizual, noul Passat GTE se deosebeşte de un Passat normal prin inserţiile de culoare albastră ce pot fi observate pe grila radiatorului, un spoiler faţă redesenat ce integrează luminile de zi LED speciale în forma literei C şi jante de aliaj cu design special. La interior, Passat GTE vine cu o lumină ambientală de culoare albastră, un levier redesenat pentru schimbătorul de viteze şi volan cu partea de jos teşită.

Sistemul de propulsie al noului Passat GTE este format dintr-un motor pe benzină TSI de 1.4 litri, modificat pentru a livra 156 CP, secondat de un motor electric de 115 CP (85 kW) şi 400 Nm. Puterea combinată este de 218 CP şi este transmisă către puntea faţă prin intermediul unei cutii de viteze automată cu două ambreiaje şi şase rapoarte.

Volkswagen spune că Passat GTE consumă în medie doar 2 litri/100 km şi 13 kWh/100 km. Emisiile poluante de CO2 sunt de 45 g/km. Cu rezervorul de 50 litri plin şi bateriile li-ion încărcate, Passat GTE are o autonomie de 1.000 km. Sprintul de la 0 la 100 km/oră se face în opt secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 220 km/oră. 

Dacă bateria este suficient de încărcată, Passat GTE va porni întotdeauna în modul electric „E-Mode“. Autonomia în mod full-electric este de 50 kilometri. Viteza maximă atunci când este propulsat de motorul electric este de 130 km/oră. Cablul pentru alimentarea cu curent electric se conectează în mufa ascunsă sub grila radiatorului. Alimentarea se poate face de la priză normală de 230 V, dar cu un nivel al puterii de 2.3 kW. În acest caz încărcarea bateriilor durează patru ore şi un sfert. Opţional, Volkswagen va oferi un wallbox ce poate fi montat în garaj. Acesta încărcă acumulatorii cu o putere de 3.6 kW ceea ce reduce timpul de încărcare la două ore şi jumătate.

Sursa: Automarket.ro