Un nou studiu publicat de cei de la TVR atrage atenţia asupra situaţiei dramatice în care se află piaţa de maşini second hand din România.
În continuare, foarte mulţi români se orientează către maşini la mâna a doua. Târgurile de autoturisme sunt pline de bolizi mai mult sau mai puţin forjaţi care îşi caută client. Multe dintre maşinile cu pricina vin însă la pachet cu o serie stufoasă de probleme care nu sunt foarte evidente pentru un profan. Cele mai multe minusuri tehnice sunt derivate din gradul avansat de uzură cauzat de un număr astronomic de kilometri la bord. Din păcate, prea puţini cumpărători îşi dau seama de kilometrii daţi înapoi.
Conform unui studiu recent, câteva sute de autoturisme care au fost verificate din prisma acestui detaliu, s-au reflectat într-un număr de 7,5 milioane de kilometri daţi înapoi. În mod surprinzător, acest număr îngrijorător nici măcar nu face referire la o analiză pe întregul an sau măcar pe ultimele şase luni. Lotul cu pricina a fost analizat doar în ultima lună.
În realitate, înşelătoria este la scară mult mai mare, iar samsarii sunt primii care se îmbogăţesc, în deficitul cumpărătorilor. Din păcate, românii nu mai pot opri din achiziţionat maşini, iar aceasta este principala cauză a problemei şi motivul pentru care acest trend nu va fi întrerupt prea curând. Este imposibil să te aunci către achiziţia de maşini noi pentru fiecare membru al familiei, când doar în Bucureşti sunt înmatriculate 1,2 milioane de autoturisme.
Specialiştii au verificat 1600 de maşini second hand vândute pe internet şi au constatat că aproape jumătate dintre ele aveau kilometrajul trucat. Un număr de 259 dintre ele s-au reflectat în discrepanţa astronomică de 7,5 milioane de kilometri mai puţin decât în realitate. Specialiştii recomandă ca nicio o achiziţie a unei maşini să nu se încheie decât după ce ai dus autovehicolul la un service de încredere pentru o verificare amănunţită.