Vânzările de autoturisme din Europa continuă să fie afectate de criza de semiconductori, iar acest lucru se vede foarte bine la vârf, acolo unde marile companii pierd mii de maşini pe zi, din cauza imposibilităţii de a le asambla. Există însă diferenţe de viteze şi la acest capitol, pentru că unii s-au descurcat mai bine decât alţii.

 

VW a fost depăşit în Europa de rivalii de la Stellantis, care acum înregistrează un nou succes: SUV-ul Peugeot 2008 a devenit lider în Europa, în timp ce ultra-popularul VW Golf a dispărut din peisajul celor mai vândute automobile.

 

Piaţa de autoturisme din Europa, arată o altă faţă, în luna octombrie, diferită faţă de cea cu care ne-am obişnuit în lunile şi anii trecuţi. Blocajele din unele uzine au făcut ca liderii vânzărilor să se schimbe de la o lună la alta, Dacia Sandero numărându-se, de exemplu, printre maşinile care au speculat această criză, reuşind să livreze mai multe unităţi decât rivalii. Marii pierzători sunt însă cei din grupul VW, care au pierdut teren în faţa celorlalţi.

 

Grupul VW îşi distribuie scăderile, inevitabil, şi la nivelul modelelor sale. VW Golf, cel mai popular automobil din Europa din toate timpurile, a dispărut surprinzător, în octombrie, din clasamentul celor mai vândute maşini, după ce în ultimele 4 – 5 luni a coborât pe locurile 3 – 4. Depăşit pe rând, ba de Dacia Sandero, ba de Tesla Model 3, acum VW Golf a scăzut atât de mult încât nu şi-a mai găsit loc în Top 10, după cum arată datele Jato Dynamics.

 

Cu numai 11.174 de unităţi înmatriculate, adică aproximativ o treime din volumul pe care îl înregistra înainte de pandemie, vânzările lui Golf au scăzut cu aproape 60% faţă de anul trecut. Practic, opririle lungi şi dese ale uzinei din Wolfsburg au făcut imposibilă onorarea comenzilor făcute de clienţi. Vestea bună este că maşina îşi va recupera o bună parte din pierderi în 2022, când producţia va reveni la un ritm mai apropiat de cel normal. Şeful VW Group a declarat într-o întâlnire cu angajaţii uzinei VW că nivelul comenzilor este atât de mare pentru modelul Golf, încât poate considera vândută producţia până în luna martie, situaţie fără precedent în istoria fabricii.

 

Trebuie totuşi să precizăm că Golf a mai primit o lovitură în ultimii ani de la propria companie. Decizia de a nu mai produce o versiune electrică pentru cel mai vândut model al mărcii, în schimb fiind aleasă denumirea ID.3 pentru un automobil compact electric, a condus la scăderi importante ale vânzărilor pentru modelul Golf, care ar urma, potrivit planurilor companiei, să dispară în momentul electrificării complete a gamei.

 

Marele câştigător din octombrie al scăderilor este modelul Peugeot 2008, un SUV subcompact, care a înregistrat 18.109 unităţi înmatriculate, cu o scădere de numai 5,2% faţă de anul trecut, o veritabilă performanţă în această perioadă. Pe locul al doilea s-a situat Renault Clio, care a acumulat 14.639 de unităţi înmatriculate, în pofida unei scăderi de 34%. PE locul al treilea stă modelul românesc Dacia Sandero, cu 14.034 unităţi şi o scădere de numai 8,3%. Celelalte modele din top 10 au fost în octombrie Peugeot 208, Ford Focus, Fiat 500, Fiat Panda, Opel Corsa, VW T-Roc şi Renault Captur. De remarcat modelul Fiat 500, singurul din top care a înregistrat creştere faţă de nivelul de anul trecut, în special cu ajutorul motorizărilor electrice, tot mai căutate de clienţii europeni.

 

 

 

 

 

Sursa: www.profit.ro