Primarul Romei, Virginia Raggi, a anuntat ca din 2024 masinile diesel ale persoanelor fizice vor fi interzise in centrul orasului, informeaza AFP. Roma se alatura oraselor care vor sa impuna interdictii masinilor diesel, viitorul acestora urmand a fi afectat si de decizia de marti a justitiei germane.
Raggi este membra a miscarii populiste M5S (Movimento 5 Stelle) si facut declaratia la un summit climatic unde s-au reunit mai multe femei-primar, in Mexico City.
Diesel-ul pierde puternic teren in Europa de peste doi ani, lovitura venind de la scandalul Volkswagen. Tot mai multe orase vin cu interdictii si cei care detin masini diesel vor avea acces in mai putine locuri.
De ce dieselul este atat de periculos
A trecut vremea in care dieselul era laudat ca fiind un „carburant curat” si studii aprofundate au aratat ca in ciuda emisiilor de CO2 mai scazute, a consumului mai redus si a cuplului forte, aceste masini emit alti agenti poluanti in cantitati mari, spre exemplu oxidul de azot care poate cauza probleme respiratorii grave.
Un studiu al Organizatiei Mondiale a Sanatatii a incadrat emisiile diesel in categoria substantelor canceringene, dupa studii facute pe soferi profesionisti, lucratori la caile ferate si mineri.
OMS a conchis ca emisiile diesel pot cauza cancer la plamani si boli cardiovasculare, sfatul fiind ca oamenii sa se expuna cat mai putin posibl.
Concluzia se refera insa la lucratori in medii toxice, astfel ca este greu de spus cat de mare este riscul de cancer pentru cei care traiesc in orase poluate si inhaleaza noxele de la masini.
Problema cu dieselul este ca, desi arde mai incet si mai eficient, produce mai putina caldura si are si emisii de particule. Acestea reprezinta „calcaiul lui Ahile” pentru diesel si de aceea in SUA este considerat un combustibil murdar si industria il respinge cu tarie.
Inhalarea acestor particule poate duce la iritatii ale ochilor si nasului si poate facilita aparitia de probleme respiratorii, iar la cei care au deja probleme respiratorii, dieselul le agraveaza.
Si Agentia Internationala pentru Cercetari in domeniul cancerului a conchis ca emisiile de la automobilele diesel se numara printre substantele cancerigene,.categorie in care sunt incluse multe lucruri, de la plutoniu, pana la razele solare si alcool. Nu se stie cati oameni mor anual de cancer din cauza noxelor, insa poluarea din orase este printre factorii care scurteaza cu cativa ani durata medie de viata in multe tari.
Este greu de spus in procente care este riscul de cancer prin inhalarea zilnica a noxelor de la diesel, insa in cateva tari, un exemplu fiind Marea Britanie, studii realizate de autoritati au conchis ca masinile pe motorina reprezimta principalul vector de poluare din orasele noastre. Ca solutii s-au propus mai multe lucruri, de la interzicerea totala a masinilor diesel in centrul oraselor, pana la interzicerea unor masini mai vechi sau chiar subventionarea soferilor pentru ca acestia sa isi cumpere masini mai nepoluante.
Asociatiile de mediu acuza companiile auto ca, desi au facut progrese si masinile diesel sunt ceva mai nepoluante, s-ar fi putut face mult mai multe, insa constructorii auto nu ar vrea sa adauge la costurile de productie. Solutiile mecanice ar fi costisitoare, iar in unele cazuri ar diminua perfomantele masinii.
Ce spune industria auto si de ce marile companii sunt atat de suparate
Franta, Marea Britanie, Olanda si Norvegia se numara printre tarile care sunt foarte decise sa micsoreze ponderea masinilor diesel de pe sosele, dupa ce concluzia ultimilor ani a fost ca aceste masini sunt per total mai poluante decat cele pe benzina. Problema este ca producatorii auto au fost incurajati sa dezvolte modele diesel si unele marci vand in proportie de peste 80% masini pe motorina in UE, astfel ca nu stiu acum pe ce categorii sa insiste, in conditiile in care emisiile de CO2 trebuie reduse.
Marii producatori auto au investit din 2000 incoace miliarde de euro in cercetare, au construit uzine de motoare si au extrem de multe modele diesel in gama. Oamenii au cumparat milioane de masini diesel, stiind ca au consum mai mic si ca impozitul auto este mai mic, dat fiind ca emisiile de CO2, in functie de care se calculeaza impozitul in cateva piete mari, sunt mai reduse decat la masinile pe benzina.
Masinile diesel nu sunt nici pe departe atat de poluante cum sustin cei care vor sa le interzica, iar normele Euro 6 prevad reducerea drastica a emisiilor de oxid de azot, spun constructorii auto care denunta demonizarea diesel-ului, intetita de imensul scandal Volkswagen.
„Trebuie sa evitam penalizarea unei tehnologii in raport cu alta tehnologie si sa incurajam adoptia de catre consumatori a vehiculelor cu emisii minime. Acuzatiile aduse masinilor diesel risca sa induca in eroare autoritatile si sa zdruncine increderea publicului in acest tip de masini”, spunea directorul asociatiei auto britanice SMMT.
Din 2024 maşinile diesel vor fi interzise în centrul Romei
1 martie 2018





Din aceeaşi categorie:
Mazda dezvoltă componente din bioplastic
(13 decembrie 2014)
66 vizualizări
Maşina care se încarcă mai repede decât un telefon şi are o autonomie de 650 de kilometri
(4 iulie 2017)
1038 vizualizări
Numărul maşinilor second-hand înmatriculate în România a crescut semnificativ
(20 septembrie 2016)
40 vizualizări
Decizie: Cei care nu ştiu să utilizeze dispozitivele GPS nu vor mai putea obţine permis de conducere
(22 aprilie 2017)
501 vizualizări
Mercedes dezvăluie detalii despre noul C-Class
(24 octombrie 2013)
99 vizualizări
Brigada Rutieră: A fost necesară blocarea maşinii lui Ilie Năstase, care a încercat să plece chiar dacă agentul îl somase să oprească
(26 mai 2018)
382 vizualizări
Şoferii care îşi cer înapoi taxa de primă înmatriculare auto vor avea viaţă mai uşoară
(28 martie 2018)
96 vizualizări
Cele mai scumpe maşini noi din lume
(9 martie 2015)
266 vizualizări
Noul model Volvo XC60 este disponibil pentru test drive pe piaţa din România
(15 octombrie 2017)
449 vizualizări
Toyota schimbă banda: Producătorul intră în cursa pentru electrice cu autonomie mare
(8 noiembrie 2016)
51 vizualizări
Cel mai mare fond suveran din lume dă în judecată Volkswagen
(16 mai 2016)
133 vizualizări
Înmatriculările de maşini noi au crescut în România şi în Europa
(17 martie 2015)
107 vizualizări
Constructorii auto de lux iau şi pâinea constructorilor ieftini
(20 septembrie 2013)
79 vizualizări
Camionul fără şofer a trecut de primul test. Sistemul special cu care este dotat
(4 octombrie 2015)
348 vizualizări
Lincoln Continental, limuzina care vrea să le ia faţa maşinilor germane în SUA şi China
(13 ianuarie 2016)
1044 vizualizări
De senzaţie! Cum poţi să păcăleşti radarul cu o…rochie
(19 august 2019)
219 vizualizări
Duster a primit zero stele in versiunea sa de baza la testele Global NCAP 2017
(17 mai 2017)
450 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Industria serviciilor financiare trece printr-o transformare semnificativă,
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole
-
Istoria Atenei
Publicat la data de 28 martie 2025
-
Cele mai periculoase destinaţii turistice pentru femei
Publicat la data de 27 martie 2025
-
Fructele cu cele mai puţine calorii. Poţi să mănânci oricât, nu te îngraşi
Publicat la data de 27 martie 2025
-
Lucruri inedite despre mere
Publicat la data de 28 martie 2025