Primarul Romei, Virginia Raggi, a anuntat ca din 2024 masinile diesel ale persoanelor fizice vor fi interzise in centrul orasului, informeaza AFP. Roma se alatura oraselor care vor sa impuna interdictii masinilor diesel, viitorul acestora urmand a fi afectat si de decizia de marti a justitiei germane.
Raggi este membra a miscarii populiste M5S (Movimento 5 Stelle) si facut declaratia la un summit climatic unde s-au reunit mai multe femei-primar, in Mexico City.
Diesel-ul pierde puternic teren in Europa de peste doi ani, lovitura venind de la scandalul Volkswagen. Tot mai multe orase vin cu interdictii si cei care detin masini diesel vor avea acces in mai putine locuri.
De ce dieselul este atat de periculos
A trecut vremea in care dieselul era laudat ca fiind un „carburant curat” si studii aprofundate au aratat ca in ciuda emisiilor de CO2 mai scazute, a consumului mai redus si a cuplului forte, aceste masini emit alti agenti poluanti in cantitati mari, spre exemplu oxidul de azot care poate cauza probleme respiratorii grave.
Un studiu al Organizatiei Mondiale a Sanatatii a incadrat emisiile diesel in categoria substantelor canceringene, dupa studii facute pe soferi profesionisti, lucratori la caile ferate si mineri.
OMS a conchis ca emisiile diesel pot cauza cancer la plamani si boli cardiovasculare, sfatul fiind ca oamenii sa se expuna cat mai putin posibl.
Concluzia se refera insa la lucratori in medii toxice, astfel ca este greu de spus cat de mare este riscul de cancer pentru cei care traiesc in orase poluate si inhaleaza noxele de la masini.
Problema cu dieselul este ca, desi arde mai incet si mai eficient, produce mai putina caldura si are si emisii de particule. Acestea reprezinta „calcaiul lui Ahile” pentru diesel si de aceea in SUA este considerat un combustibil murdar si industria il respinge cu tarie.
Inhalarea acestor particule poate duce la iritatii ale ochilor si nasului si poate facilita aparitia de probleme respiratorii, iar la cei care au deja probleme respiratorii, dieselul le agraveaza.
Si Agentia Internationala pentru Cercetari in domeniul cancerului a conchis ca emisiile de la automobilele diesel se numara printre substantele cancerigene,.categorie in care sunt incluse multe lucruri, de la plutoniu, pana la razele solare si alcool. Nu se stie cati oameni mor anual de cancer din cauza noxelor, insa poluarea din orase este printre factorii care scurteaza cu cativa ani durata medie de viata in multe tari.
Este greu de spus in procente care este riscul de cancer prin inhalarea zilnica a noxelor de la diesel, insa in cateva tari, un exemplu fiind Marea Britanie, studii realizate de autoritati au conchis ca masinile pe motorina reprezimta principalul vector de poluare din orasele noastre. Ca solutii s-au propus mai multe lucruri, de la interzicerea totala a masinilor diesel in centrul oraselor, pana la interzicerea unor masini mai vechi sau chiar subventionarea soferilor pentru ca acestia sa isi cumpere masini mai nepoluante.
Asociatiile de mediu acuza companiile auto ca, desi au facut progrese si masinile diesel sunt ceva mai nepoluante, s-ar fi putut face mult mai multe, insa constructorii auto nu ar vrea sa adauge la costurile de productie. Solutiile mecanice ar fi costisitoare, iar in unele cazuri ar diminua perfomantele masinii.
Ce spune industria auto si de ce marile companii sunt atat de suparate
Franta, Marea Britanie, Olanda si Norvegia se numara printre tarile care sunt foarte decise sa micsoreze ponderea masinilor diesel de pe sosele, dupa ce concluzia ultimilor ani a fost ca aceste masini sunt per total mai poluante decat cele pe benzina. Problema este ca producatorii auto au fost incurajati sa dezvolte modele diesel si unele marci vand in proportie de peste 80% masini pe motorina in UE, astfel ca nu stiu acum pe ce categorii sa insiste, in conditiile in care emisiile de CO2 trebuie reduse.
Marii producatori auto au investit din 2000 incoace miliarde de euro in cercetare, au construit uzine de motoare si au extrem de multe modele diesel in gama. Oamenii au cumparat milioane de masini diesel, stiind ca au consum mai mic si ca impozitul auto este mai mic, dat fiind ca emisiile de CO2, in functie de care se calculeaza impozitul in cateva piete mari, sunt mai reduse decat la masinile pe benzina.
Masinile diesel nu sunt nici pe departe atat de poluante cum sustin cei care vor sa le interzica, iar normele Euro 6 prevad reducerea drastica a emisiilor de oxid de azot, spun constructorii auto care denunta demonizarea diesel-ului, intetita de imensul scandal Volkswagen.
„Trebuie sa evitam penalizarea unei tehnologii in raport cu alta tehnologie si sa incurajam adoptia de catre consumatori a vehiculelor cu emisii minime. Acuzatiile aduse masinilor diesel risca sa induca in eroare autoritatile si sa zdruncine increderea publicului in acest tip de masini”, spunea directorul asociatiei auto britanice SMMT.
Din 2024 maşinile diesel vor fi interzise în centrul Romei
1 martie 2018





Din aceeaşi categorie:
Peugeot 2008, la promoţie
(10 iulie 2013)
258 vizualizări
Skoda va rechema la service peste 14.000 de SUV-uri Kodiaq şi Karoq
(1 februarie 2021)
127 vizualizări
Sfaturi pentru condusul pe timp de iarnă din partea unui pilot
(28 ianuarie 2017)
476 vizualizări
Vitezomanii, invitaţi la propria înmormântare. Clipul care te convinge să conduci mai încet
(14 aprilie 2014)
334 vizualizări
Dacia prinde viteză în lume
(19 ianuarie 2017)
433 vizualizări
PSA confirmă achiziţionarea Opel cu suma de 2,2 miliarde de euro
(6 martie 2017)
55 vizualizări
Primele imagini cu decapotabila BMW Seria 4
(20 octombrie 2013)
1303 vizualizări
VIDEO: Festival M League pe Transfăgărăşan. BMW şi-a adus modelele sport pe celebra şosea alpină
(22 iulie 2016)
142 vizualizări
Porsche Finance Group lansează în România sharetoo, un serviciu corporate de car sharing
(12 octombrie 2017)
105 vizualizări
Formula 1: Lotus nu e de vânzare!
(15 mai 2015)
79 vizualizări
Hyundai pregăteşte propriul hibrid compact
(23 august 2014)
112 vizualizări
Audi Nanuk, conceptul care ar putea deveni realitate
(11 septembrie 2013 - Alex POLICALĂ)
87 vizualizări
Maşina care nu se mai fabrică în România. Oamenii pleacă în străinătate s-o cumpere
(9 august 2021)
415 vizualizări
BMW îşi păstrează supremaţia pe piaţa premium
(9 ianuarie 2015)
85 vizualizări
Noua gamă de automobile Renault Megane a fost lansată oficial în România
(5 aprilie 2014)
116 vizualizări
Ce maşini second hand din Germania este recomandabil să evitaţi
(27 martie 2017)
533 vizualizări
Cele mai sigure maşini pe care le poţi conduce. Modelul în care nu a murit nimeni niciodată
(19 iunie 2019)
218 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Dacă ai jucat vreodată un slot și te-ai întrebat „Ce caută lămâia asta aici?”, nu
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole