Maşinile diesel sunt o prezenţă obişnuită pe drumurile din România. Stilul de condus care trebuie adaptat de şoferi în cazul autovehiculelor care funcţionează cu motorină este diferit faţă de cele care sunt alimentate cu benzină.
În timp ce un automobil pe benzină poate să fie pornit imediat de cum băgaţi cheia în contact, la maşinile cu motor diesel este recomandat să se aştepte stingerea tuturor martorilor de bord. În special cel de bujie incandescentă, astfel încât camera de ardere să aibă timp să se încălzească dacă e frig afară.
Motorul diesel trebuie încălzit neapărat în mers. Pe loc, acesta nu se va încălzi foarte curând ceea ce va duce la un consum ridicat. Se porneşte motorul, se aşteaptă 10-20 de secunde ca să înceapă uleiul să circule prin motor, după care maşina poate fi pusă în mişcare.
Cu cât ajunge motorul la temperatura optimă de funcţionare, cu atât va exista un consum mai mic şi o eficienţă la rulare. Principala cauză care duce la înfundarea pieselor de la motoare diesel, cum ar fi EGR sau filtrul de particule, este funcţionarea exclusivă în mediul urban. Un motor diesel trebuie turat mai mult şi trebuie scos la drum întins, astfel încât să meargă la turaţie mare şi să elimine sub presiune depunerile din filtrul de particule.
Un motor diesel este rapid afectat dacă este condus subturat. La acest stil de conducere apar depuneri de calamină şi probleme cu filtrul de particule, plus vibraţii nedorite. Trebuie evitate turaţiile de sub 1.600 rpm, iar treptele ar trebui schimbate înainte de a cădea sub acest prag.
Este complet nerecomandat să se accelereze puternic atunci când turaţia este sub 1.800 rpm. Dacă totuşi este nevoie, re recomandă o accelerare iniţial progresiv, iar după 2.000 rpm se poate călca complet acceleraţia. Acceleraţiile puternice la turaţii mici au efect negativ asupra turbinei. Este recomandat să nu se utilizeze un motor diesel doar în traficul urban. De asemernea, traseele scurte în regim zilnic nu sunt favorabile unui motor diesel. Pentru protejarea turbinei, este recomandat, în primul rând, schimbarea uleiului la timp, pentru că acesta are rol de ungere şi protejare.
Nu trebuie călcată pedala la podea dacă turaţia nu este peste 2.000 rpm, iar uleiul nu a atins măcar 60 de grade (de obicei, temperatura agentului de răcire este mai mare decât a uleiului). Turbina este sub un imens stres mecanic şi termic atunci când se circulă cu viteze mari pe durată ridicată (ex. autostradă).
De aceea, atunci când se face parcarea este important să nu se oprească motorul imediat, ci să fie lăsat la relanti pentru circa 30 de secunde. Astfel, uleiul are timp să preia căldura excesivă şi să răcească uniform turbina, fără ca materialele să sufere un şoc termic. Acest aspect este extrem de important pentru fiabilitatea pe termen lung a turbinei. Un alt gest nociv este călcarea scurtă a acceleraţiei înainte de oprirea motorului. În acest moment, turbina este acţionată, turaţiile cresc, iar la tăierea contactului este întreruptă lubrifierea.
Adaptarea tipului de cauciucuri la anotimp contează, deoarece o aderenţă optimă înseamnă un consum mai redus. Spre exemplu, dacă se merge cu anvelope de iarnă vara, consumul va creşte, concomitent cu uzura mai mare a acestui tip de anvelope, create pentru condiţii de temperaturi joase. Tipul combustibilului influenţează şi el, într-o măsură importantă, caracteristicile de consum.
Motorina cea mai ieftină are şi un conţinut ridicat de apă şi impurităţi, aşa încât procesul de ardere este incomplet, ceea ce înseamnă un consum mai mare de motorină şi emisii mai mari de CO2. O motorină mai bună calitativ, chiar dacă e mai scumpă, înseamnă un consum mai redus şi o poluare mai mică, dar şi o menajare a motorului.
Cum trebuie condusă o maşină diesel pentru a-i proteja turbina. Problema traseelor scurte, în regim zilnic
1 ianuarie 2020
- citeşte totul despre:
- motor,
- masini,
- diesel,
- soferi,
- cauciucuri,
- autovehicule





Din aceeaşi categorie:
BMW caută parteneri şi furnizori în România
(16 martie 2017)
44 vizualizări
Ce se întâmplă cu noul Cod Rutier, în 2020
(24 iulie 2019)
204 vizualizări
Industria auto se apropie de criză şi e în pană de soluţii
(18 august 2018)
57 vizualizări
Probleme de scurgere la noul VW Golf
(6 septembrie 2013 - Alex POLICALĂ)
311 vizualizări
Aston Martin Lagonda, un sedan premium doar pentru Orientul Mijlociu
(27 iulie 2014)
271 vizualizări
Toyota cheamă în service modele Corolla şi Vitz
(26 octombrie 2016)
765 vizualizări
A fost lansat programul „Prima maşină second hand”
(21 iunie 2015)
278 vizualizări
Premiere la Salonul auto de la New York
(4 aprilie 2016)
62 vizualizări
Grupul Volkswagen a fost amendat cu 1,2 miliarde de dolari in scandalul emisiilor
(14 iunie 2018)
43 vizualizări
Una dintre cele mai îndrăgite maşini din lume nu va mai fi fabricată de anul viitor
(15 septembrie 2018)
378 vizualizări
Şoferii agresivi vor fi trimişi la psiholog
(19 decembrie 2017)
193 vizualizări
Atenţie! Maşinile înmatriculate în Bulgaria vor fi radiate
(30 octombrie 2017)
1030 vizualizări
“Lupul electric”, prima maşină electrică românească! În ce an poate intra în producţie
(21 aprilie 2016)
234 vizualizări
Ce faci când eşti implicat într-un accident rutier. Situaţiile când ai voie să muţi maşina de pe partea carosabilă
(11 ianuarie 2020)
601 vizualizări
Şoferii prinşi băuţi la volan vor da examene pentru a-şi redobândi permisul
(15 aprilie 2018)
586 vizualizări
Românii nu se dau în vânt după autoturisme hibrid
(21 aprilie 2015)
383 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole
-
Paştele, cea mai mare sărbătoare a creştinătăţii. Ce semnificaţie are Învierea Domnului
Publicat la data de 20 aprilie 2025
-
Joia Mare - tradiţii şi obiceiuri
Publicat la data de 17 aprilie 2025
-
Ce semnificaţii are Vinerea Mare, ziua răstignirii Mântuitorului
Publicat la data de 18 aprilie 2025
-
Ce nu se ştie despe puterile lumânărilor din Joia Mare
Publicat la data de 17 aprilie 2025
-
Începe Săptămâna Mare, cu slujbe şi obiceiuri în fiecare zi
Publicat la data de 14 aprilie 2025
-
Ce nu ai voie să faci în Marţea Albă, în a treia zi de Paşte!
Publicat la data de 22 aprilie 2025
-
Creştinii celebrează Floriile, care deschid perioada sărbătorilor de Paşte. Peste 1,3 milioane de români îşi serbează onomastica
Publicat la data de 13 aprilie 2025
-
De ce nu este bine să mănânci urzici şi oţet în Săptămâna Mare. Semnificaţia nebănuită pe care o au aceste alimente
Publicat la data de 14 aprilie 2025
-
Superstiţii de Sfântul Gheorghe. Ce este interzis să faci azi, nu ai voie sub nicio formă
Publicat la data de 23 aprilie 2025
-
Marţea albă, a treia zi de Paşte. Ce trebuie să faci cu ouăle sparte rămase
Publicat la data de 22 aprilie 2025