Parlamentul European a aprobat un se de reglementă mai dure menit să prevină apariţia unui nou scandal „Dieselgate”, de manipulare a emisiilor poluante. Comisarul european pentru industrie, Elzbieta Bienkowska, a declarat că a observat faptul că „motoarele diesel dispar de pe piaţă mai rapid decât se estima”.
Parlamentarii europeni au votat în favoarea unui proiect de lege care va întări supervizarea UE şi va permite Bruxelles-ului să amendeze producătorii auto cu până la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul care nu respectă nivelul de poluare declarat. De asemenea, producătorii auto nu vor mai putea să plătească direct agenţia de testare, care va deveni independentă.
Banii obţinuţi din amenzi vor fi folosiţi în proiecte de protecţia mediului şi pentru finanţarea unor autorităţi care să supravegheze piaţa auto.
Deputaţii din Parlamentul European au ajuns la concluzia că deşi Comisia şi statele membre erau deja la curent de peste 10 ani cu faptul că emisiile de oxid de nitrogen (NOx) ale maşinilor diesel erau mai mari în condiţii reale de trafic faţă de testele de laborator, nu au făcut nimic pentru a proteja corect calitatea aerului şi sănătatea publică.
Mai mult, nicio autoritate din statele membre nu a suspectat sau nu a căutat „echipamente de interferenţă”, ci s-au efectuat doar teste standard de aprobare a modelelor, iar Comisia nu a exprimat nicio suspiciune. După izbucnirea scandalului privind emisiile în septembrie 2015, Comisia s-a aşteptat ca statele membre să efectueze investigaţii şi nu a presat pentru nicio altă acţiune, iar statele membre nu au penalizat producătorii auto şi nici nu au cerut retragerea maşinilor în discuţie, se arată într-un raport final al Comisiei de anchetă privind măsurarea emisiilor în sectorul auto.
Potrivit unui comunicat de presă transmis de Biroul de Informare al Parlamentului European în România, într-un vot separat, Parlamentul a aprobat modificările la propunerea legislativă a Comisiei privind aprobarea modelelor auto pentru a îmbunătăţi controlul activităţii centrelor de testare şi a autorităţilor naţionale care aprobă punerea pe piaţă a modelelor auto. Verificarea maşinilor aflate deja în circulaţie ar trebui întărită, iar Comisia ar trebui să aibă mai multă putere de supraveghere asupra activităţii autorităţilor naţionale, iar în unele cazuri ar trebui să poată să testeze direct maşinile.
Statele membre ar trebui să testeze în fiecare an cel puţin 20% din modelele auto puse pe piaţă în statul lor în anul anterior, iar Comisia să aplice producătorilor auto care falsifică rezultatele testelor amenzi de 30 000 euro pentru fiecare maşină, se arată în text. Veniturile din aceste amenzi ar trebui utilizate pentru supravegherea pieţei, pentru recompensarea clienţilor afectaţi sau pentru protecţia mediului.
UE: Reguli stricte pentru maşinile Diesel, amenzi usturătoare pentru cei care mint
6 aprilie 2017





Din aceeaşi categorie:
Se pun beţe-n roate programului „Rabla”: cerinţele suplimentare pe care trebuie să le îndeplineşti
(11 martie 2019)
145 vizualizări
Vânzările de maşini hibride şi electrice în România au crescut cu 125,8%!
(19 noiembrie 2015)
55 vizualizări
Primul SUV Porsche de 416 CP, alimentat la priză
(27 septembrie 2014)
63 vizualizări
Jaguar ţine secret noul său concept de crossover C-X17
(3 septembrie 2013 - Alex POLICALĂ)
84 vizualizări
Germania introduce avantaje pentru posesorii de automobile electrice
(2 octombrie 2015)
79 vizualizări
Renault Zoe primeşte îmbunătăţiri: motor nou de 108 cai putere, autonomie de 300 de kilometri
(20 februarie 2018)
87 vizualizări
Top 20 - Cele mai vândute maşini premium din România, în acest an
(8 mai 2017)
636 vizualizări
Daimler a demarat construcţia noii uzine de la Sebeş
(7 aprilie 2014)
72 vizualizări
Plafonul maxim plătit de autorităţi pentru autoturisme ecologice a fost majorat la 35.000 de euro, aproape dublu faţă de cel stabilit iniţial
(24 martie 2018)
230 vizualizări
Noi restricţii pentru maşinile alimentate cu GPL
(16 iulie 2017)
1423 vizualizări
Greşeala banală pentru care şoferii primesc amenzi de peste 1.000 de lei în 2022. Schimbarea din Codul Rutier
(20 ianuarie 2022)
227 vizualizări
Nissan recheamă maşini în România în scandalul airbagurilor Takata
(18 septembrie 2019)
47 vizualizări
Procent infim de maşini noi pe şoselele din România
(19 noiembrie 2016)
694 vizualizări
Citroen creşte producţia lui C4 Cactus pentru a face faţă cererii
(25 octombrie 2014)
88 vizualizări
Cadillacul decapotabil al fostului lider argentinian Juan Domingo Peron, piesă de muzeu
(2 februarie 2018)
413 vizualizări
BMW Group a înregistrat vânzări de maşini electrice de peste 50.000 de unităţi
(26 august 2017)
255 vizualizări
Maşinile Tesla vor învăţa comportamentul şoferilor şi-i vor conduce unde trebuie fără ca aceştia să interacţioneze cu ele
(25 octombrie 2017)
59 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole
-
Cele mai periculoase flori de apartament
Publicat la data de 14 iulie 2025
-
Cum a fost înfrântă temuta flotă a lui Goering de o
Publicat la data de 14 iulie 2025
-
Pasiune şi moarte: Lili Brik şi Maiakovski
Publicat la data de 15 iulie 2025
-
De unde vin fructele? File din istoria păcănelelor
Publicat la data de 11 iulie 2025