Parlamentul European a aprobat un se de reglementă mai dure menit să prevină apariţia unui nou scandal „Dieselgate”, de manipulare a emisiilor poluante. Comisarul european pentru industrie, Elzbieta Bienkowska, a declarat că a observat faptul că „motoarele diesel dispar de pe piaţă mai rapid decât se estima”.
Parlamentarii europeni au votat în favoarea unui proiect de lege care va întări supervizarea UE şi va permite Bruxelles-ului să amendeze producătorii auto cu până la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul care nu respectă nivelul de poluare declarat. De asemenea, producătorii auto nu vor mai putea să plătească direct agenţia de testare, care va deveni independentă.
Banii obţinuţi din amenzi vor fi folosiţi în proiecte de protecţia mediului şi pentru finanţarea unor autorităţi care să supravegheze piaţa auto.
Deputaţii din Parlamentul European au ajuns la concluzia că deşi Comisia şi statele membre erau deja la curent de peste 10 ani cu faptul că emisiile de oxid de nitrogen (NOx) ale maşinilor diesel erau mai mari în condiţii reale de trafic faţă de testele de laborator, nu au făcut nimic pentru a proteja corect calitatea aerului şi sănătatea publică.
Mai mult, nicio autoritate din statele membre nu a suspectat sau nu a căutat „echipamente de interferenţă”, ci s-au efectuat doar teste standard de aprobare a modelelor, iar Comisia nu a exprimat nicio suspiciune. După izbucnirea scandalului privind emisiile în septembrie 2015, Comisia s-a aşteptat ca statele membre să efectueze investigaţii şi nu a presat pentru nicio altă acţiune, iar statele membre nu au penalizat producătorii auto şi nici nu au cerut retragerea maşinilor în discuţie, se arată într-un raport final al Comisiei de anchetă privind măsurarea emisiilor în sectorul auto.
Potrivit unui comunicat de presă transmis de Biroul de Informare al Parlamentului European în România, într-un vot separat, Parlamentul a aprobat modificările la propunerea legislativă a Comisiei privind aprobarea modelelor auto pentru a îmbunătăţi controlul activităţii centrelor de testare şi a autorităţilor naţionale care aprobă punerea pe piaţă a modelelor auto. Verificarea maşinilor aflate deja în circulaţie ar trebui întărită, iar Comisia ar trebui să aibă mai multă putere de supraveghere asupra activităţii autorităţilor naţionale, iar în unele cazuri ar trebui să poată să testeze direct maşinile.
Statele membre ar trebui să testeze în fiecare an cel puţin 20% din modelele auto puse pe piaţă în statul lor în anul anterior, iar Comisia să aplice producătorilor auto care falsifică rezultatele testelor amenzi de 30 000 euro pentru fiecare maşină, se arată în text. Veniturile din aceste amenzi ar trebui utilizate pentru supravegherea pieţei, pentru recompensarea clienţilor afectaţi sau pentru protecţia mediului.
UE: Reguli stricte pentru maşinile Diesel, amenzi usturătoare pentru cei care mint
6 aprilie 2017





Din aceeaşi categorie:
Asiguratorii care plătesc cel mai rapid daunele în caz de accident
(9 aprilie 2018)
78 vizualizări
Noul BMW Seria 1 a fost prezentat în România
(13 mai 2015)
89 vizualizări
Cine va beneficia de tichetul Rabla în 2017
(21 martie 2017)
328 vizualizări
Topul celor mai căutate mărci auto second-hand în România, în 2019
(22 ianuarie 2020)
217 vizualizări
Până în 2035 în Europa se vor vinde numai maşini electrice
(14 iulie 2017)
147 vizualizări
Românii nu învaţă pentru examenul auto: doar 3 din 10 candidaţi trec proba teoretică
(24 ianuarie 2020)
68 vizualizări
Şoferii prinşi băuţi la volan vor da examene pentru a-şi redobândi permisul
(15 aprilie 2018)
587 vizualizări
Video: Primele imagini cu interiorul noului Volvo XC90
(27 mai 2014)
238 vizualizări
Noile modele Dacia vor fi prezentate la Salonul Auto de la Paris
(19 septembrie 2016)
443 vizualizări
MAI, apel pe Facebook după tragedia din Ungaria: Nu sunteţi singurii participanţi la trafic, iar şosele nu vă aparţin!
(24 mai 2018)
78 vizualizări
Dacia pregăteşte un nou SUV pentru India şi America de Sud
(24 noiembrie 2014)
144 vizualizări
VIDEO BMW izbit in plin de un camion
(11 august 2019)
320 vizualizări
Duster pick-up cu patru uşi. Pozele spion care ne alimentează speranţa
(27 iunie 2017)
201 vizualizări
Cinci maşini noi care costă sub 11.000 de euro
(31 martie 2016)
3753 vizualizări
Ministrul german al transporturilor vrea să construiască un segment de autostradă digitală
(13 iunie 2014)
150 vizualizări
Cod Rutier 2019. Cum te pot lăsa fără permis apa de gură sau dezinfectantul de mâini
(29 mai 2019)
201 vizualizări
Dacia lansează de vineri în România o versiune Duster cu cutie de viteze automată, cu preţuri de la 16.550 euro
(5 mai 2017)
1031 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

În zilele noastre, este ușor să pariezi pe meciuri de fotbal live și pe zeci de
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole
-
De ce să nu mănânci niciodată pepene roşu cu pâine sau cu brânză.
Publicat la data de 17 iunie 2025
-
Un brand al oraşului: Restaurantul lui Gherea din Gara Ploieşti
Publicat la data de 16 iunie 2025
-
Solstiţiul de vară, cea mai lungă zi din an!
Publicat la data de 20 iunie 2025
-
Castelul Bran sau Castelul lui Dracula
Publicat la data de 16 iunie 2025
-
Vinete gratinate cu roşii şi brânzeturi rase
Publicat la data de 18 iunie 2025
-
Cea mai veche branza din lume, descoperita langa mumii
Publicat la data de 18 iunie 2025
-
Strategii de pariuri pe goluri – ce trebuie să ştii?
Publicat la data de 19 iunie 2025