Parlamentul European a aprobat un se de reglementă mai dure menit să prevină apariţia unui nou scandal „Dieselgate”, de manipulare a emisiilor poluante. Comisarul european pentru industrie, Elzbieta Bienkowska, a declarat că a observat faptul că „motoarele diesel dispar de pe piaţă mai rapid decât se estima”.
Parlamentarii europeni au votat în favoarea unui proiect de lege care va întări supervizarea UE şi va permite Bruxelles-ului să amendeze producătorii auto cu până la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul care nu respectă nivelul de poluare declarat. De asemenea, producătorii auto nu vor mai putea să plătească direct agenţia de testare, care va deveni independentă.
Banii obţinuţi din amenzi vor fi folosiţi în proiecte de protecţia mediului şi pentru finanţarea unor autorităţi care să supravegheze piaţa auto.
Deputaţii din Parlamentul European au ajuns la concluzia că deşi Comisia şi statele membre erau deja la curent de peste 10 ani cu faptul că emisiile de oxid de nitrogen (NOx) ale maşinilor diesel erau mai mari în condiţii reale de trafic faţă de testele de laborator, nu au făcut nimic pentru a proteja corect calitatea aerului şi sănătatea publică.
Mai mult, nicio autoritate din statele membre nu a suspectat sau nu a căutat „echipamente de interferenţă”, ci s-au efectuat doar teste standard de aprobare a modelelor, iar Comisia nu a exprimat nicio suspiciune. După izbucnirea scandalului privind emisiile în septembrie 2015, Comisia s-a aşteptat ca statele membre să efectueze investigaţii şi nu a presat pentru nicio altă acţiune, iar statele membre nu au penalizat producătorii auto şi nici nu au cerut retragerea maşinilor în discuţie, se arată într-un raport final al Comisiei de anchetă privind măsurarea emisiilor în sectorul auto.
Potrivit unui comunicat de presă transmis de Biroul de Informare al Parlamentului European în România, într-un vot separat, Parlamentul a aprobat modificările la propunerea legislativă a Comisiei privind aprobarea modelelor auto pentru a îmbunătăţi controlul activităţii centrelor de testare şi a autorităţilor naţionale care aprobă punerea pe piaţă a modelelor auto. Verificarea maşinilor aflate deja în circulaţie ar trebui întărită, iar Comisia ar trebui să aibă mai multă putere de supraveghere asupra activităţii autorităţilor naţionale, iar în unele cazuri ar trebui să poată să testeze direct maşinile.
Statele membre ar trebui să testeze în fiecare an cel puţin 20% din modelele auto puse pe piaţă în statul lor în anul anterior, iar Comisia să aplice producătorilor auto care falsifică rezultatele testelor amenzi de 30 000 euro pentru fiecare maşină, se arată în text. Veniturile din aceste amenzi ar trebui utilizate pentru supravegherea pieţei, pentru recompensarea clienţilor afectaţi sau pentru protecţia mediului.
UE: Reguli stricte pentru maşinile Diesel, amenzi usturătoare pentru cei care mint
6 aprilie 2017





Din aceeaşi categorie:
Codul rutier, modificat. Viteza maximă pe drumurile expres, mărită la 120 km/h
(14 aprilie 2022)
28 vizualizări
Dacia Duster este mai scumpă în România decât în Franţa sau Germania! Diferenţe de peste o mie de euro, în funcţie de model
(13 august 2019)
119 vizualizări
Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 12% în primele şapte luni ale anului
(2 august 2022)
35 vizualizări
Qoros 9 Sedan Concept, berlina chineză pentru segmentul premium
(20 iunie 2014)
138 vizualizări
Sute de maşini au fost găsite în trafic cu probleme tehnice, 11 autovehicule ale căror sisteme de frânare şi direcţie erau defecte au fost retrase din circulaţie
(14 mai 2017)
529 vizualizări
Schimbări în programul RABLA 2019. Ce vor face şoferii de la anul
(20 august 2018)
154 vizualizări
Efectele Dieselgate: Volkswagen a răscumpărat 350.000 de maşini în SUA VIDEO
(31 martie 2018)
556 vizualizări
A picat examenul auto din cauza unor...porumbei
(15 martie 2018)
251 vizualizări
Dacia pregăteşte un nou SUV pentru India şi America de Sud
(24 noiembrie 2014)
144 vizualizări
Renault prezintă la Frankfurt un Duster de oraş, ediţie limitată, care nu va fi disponibil în România
(8 septembrie 2015)
330 vizualizări
Lista completă a bolilor şi afecţiunilor care-ţi interzic să conduci
(4 ianuarie 2020)
1134 vizualizări
Criza a afectat puternic dealerii auto
(8 decembrie 2014)
58 vizualizări
Renault Kadjar, construit pentru aventură
(19 iunie 2015)
598 vizualizări
Dacia va prezenta la Geneva un model aniversar
(16 februarie 2015)
135 vizualizări
BMW vrea să producă un sedan din Seria 1 cu tracţiune pe faţă
(27 septembrie 2013)
94 vizualizări
Parlamentul European vrea noi reguli de verificare a autovehiculelor
(4 iulie 2013 - Cristina IANCU)
71 vizualizări
Maşinile pe benzină ar putea deveni piese de muzeu până în 2030. UE a pregătit un nou plan de reducere a poluării
(16 septembrie 2020)
79 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole