Parlamentul European a aprobat un se de reglementă mai dure menit să prevină apariţia unui nou scandal „Dieselgate”, de manipulare a emisiilor poluante. Comisarul european pentru industrie, Elzbieta Bienkowska, a declarat că a observat faptul că „motoarele diesel dispar de pe piaţă mai rapid decât se estima”.
Parlamentarii europeni au votat în favoarea unui proiect de lege care va întări supervizarea UE şi va permite Bruxelles-ului să amendeze producătorii auto cu până la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul care nu respectă nivelul de poluare declarat. De asemenea, producătorii auto nu vor mai putea să plătească direct agenţia de testare, care va deveni independentă.
Banii obţinuţi din amenzi vor fi folosiţi în proiecte de protecţia mediului şi pentru finanţarea unor autorităţi care să supravegheze piaţa auto.
Deputaţii din Parlamentul European au ajuns la concluzia că deşi Comisia şi statele membre erau deja la curent de peste 10 ani cu faptul că emisiile de oxid de nitrogen (NOx) ale maşinilor diesel erau mai mari în condiţii reale de trafic faţă de testele de laborator, nu au făcut nimic pentru a proteja corect calitatea aerului şi sănătatea publică.
Mai mult, nicio autoritate din statele membre nu a suspectat sau nu a căutat „echipamente de interferenţă”, ci s-au efectuat doar teste standard de aprobare a modelelor, iar Comisia nu a exprimat nicio suspiciune. După izbucnirea scandalului privind emisiile în septembrie 2015, Comisia s-a aşteptat ca statele membre să efectueze investigaţii şi nu a presat pentru nicio altă acţiune, iar statele membre nu au penalizat producătorii auto şi nici nu au cerut retragerea maşinilor în discuţie, se arată într-un raport final al Comisiei de anchetă privind măsurarea emisiilor în sectorul auto.
Potrivit unui comunicat de presă transmis de Biroul de Informare al Parlamentului European în România, într-un vot separat, Parlamentul a aprobat modificările la propunerea legislativă a Comisiei privind aprobarea modelelor auto pentru a îmbunătăţi controlul activităţii centrelor de testare şi a autorităţilor naţionale care aprobă punerea pe piaţă a modelelor auto. Verificarea maşinilor aflate deja în circulaţie ar trebui întărită, iar Comisia ar trebui să aibă mai multă putere de supraveghere asupra activităţii autorităţilor naţionale, iar în unele cazuri ar trebui să poată să testeze direct maşinile.
Statele membre ar trebui să testeze în fiecare an cel puţin 20% din modelele auto puse pe piaţă în statul lor în anul anterior, iar Comisia să aplice producătorilor auto care falsifică rezultatele testelor amenzi de 30 000 euro pentru fiecare maşină, se arată în text. Veniturile din aceste amenzi ar trebui utilizate pentru supravegherea pieţei, pentru recompensarea clienţilor afectaţi sau pentru protecţia mediului.
UE: Reguli stricte pentru maşinile Diesel, amenzi usturătoare pentru cei care mint
6 aprilie 2017





Din aceeaşi categorie:
Lamborghini cu Swarowski. O moldoveancă a produs rumoare pe străzile Londrei
(12 aprilie 2019)
144 vizualizări
Volkswagen îşi propune să lanseze 30 de modele electrice în următorii 10 ani
(22 iunie 2016)
69 vizualizări
Nissan promite maşina care se alimentează singură
(8 martie 2016)
233 vizualizări
BMW Seria 5. modelul premium cu cel mai mare succes în lume
(14 aprilie 2016)
615 vizualizări
Noul Aston Martin Vanquish Volante
(15 septembrie 2013)
79 vizualizări
Ţi-ai pierdut permisul? Iată ce poti face pentru a-l recupera în cel mai scurt timp!
(12 septembrie 2018)
83 vizualizări
Vânzări record la BMW în luna februarie
(11 martie 2017)
183 vizualizări
Volkswagen a prezentat motorul 2.0 TDI de 270 CP şi transmisia cu 10 rapoarte
(12 noiembrie 2014)
76 vizualizări
Skoda Octavia facelift
(31 octombrie 2016)
168 vizualizări
Cele mai scumpe maşini de jucărie
(28 decembrie 2014)
1774 vizualizări
De ce trebuie să instalezi o cameră video în maşina ta
(26 august 2017)
129 vizualizări
Viitoarea Dacia Duster – 4,5 metri lungime şi un preţ mai mic de 12.000 de euro
(4 martie 2015)
573 vizualizări
Sfaturi utile pentru şoferii începători
(3 ianuarie 2020)
402 vizualizări
Primele imagini cu Ford Puma, care va fi produs la Craiova
(3 aprilie 2019)
85 vizualizări
Australia nu mai are Opel!
(3 august 2013)
75 vizualizări
O singură marcă second-hand a reprezentat 83% din totalul maşinilor noi înmatriculate în România în 2021
(3 ianuarie 2022)
421 vizualizări
Aplicaţia care-i bagă în sperieţi pe samsari: Îţi spune istoricul real al maşinii
(16 noiembrie 2016)
991 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole