Parlamentul European a aprobat un se de reglementă mai dure menit să prevină apariţia unui nou scandal „Dieselgate”, de manipulare a emisiilor poluante. Comisarul european pentru industrie, Elzbieta Bienkowska, a declarat că a observat faptul că „motoarele diesel dispar de pe piaţă mai rapid decât se estima”.
Parlamentarii europeni au votat în favoarea unui proiect de lege care va întări supervizarea UE şi va permite Bruxelles-ului să amendeze producătorii auto cu până la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul care nu respectă nivelul de poluare declarat. De asemenea, producătorii auto nu vor mai putea să plătească direct agenţia de testare, care va deveni independentă.
Banii obţinuţi din amenzi vor fi folosiţi în proiecte de protecţia mediului şi pentru finanţarea unor autorităţi care să supravegheze piaţa auto.
Deputaţii din Parlamentul European au ajuns la concluzia că deşi Comisia şi statele membre erau deja la curent de peste 10 ani cu faptul că emisiile de oxid de nitrogen (NOx) ale maşinilor diesel erau mai mari în condiţii reale de trafic faţă de testele de laborator, nu au făcut nimic pentru a proteja corect calitatea aerului şi sănătatea publică.
Mai mult, nicio autoritate din statele membre nu a suspectat sau nu a căutat „echipamente de interferenţă”, ci s-au efectuat doar teste standard de aprobare a modelelor, iar Comisia nu a exprimat nicio suspiciune. După izbucnirea scandalului privind emisiile în septembrie 2015, Comisia s-a aşteptat ca statele membre să efectueze investigaţii şi nu a presat pentru nicio altă acţiune, iar statele membre nu au penalizat producătorii auto şi nici nu au cerut retragerea maşinilor în discuţie, se arată într-un raport final al Comisiei de anchetă privind măsurarea emisiilor în sectorul auto.
Potrivit unui comunicat de presă transmis de Biroul de Informare al Parlamentului European în România, într-un vot separat, Parlamentul a aprobat modificările la propunerea legislativă a Comisiei privind aprobarea modelelor auto pentru a îmbunătăţi controlul activităţii centrelor de testare şi a autorităţilor naţionale care aprobă punerea pe piaţă a modelelor auto. Verificarea maşinilor aflate deja în circulaţie ar trebui întărită, iar Comisia ar trebui să aibă mai multă putere de supraveghere asupra activităţii autorităţilor naţionale, iar în unele cazuri ar trebui să poată să testeze direct maşinile.
Statele membre ar trebui să testeze în fiecare an cel puţin 20% din modelele auto puse pe piaţă în statul lor în anul anterior, iar Comisia să aplice producătorilor auto care falsifică rezultatele testelor amenzi de 30 000 euro pentru fiecare maşină, se arată în text. Veniturile din aceste amenzi ar trebui utilizate pentru supravegherea pieţei, pentru recompensarea clienţilor afectaţi sau pentru protecţia mediului.
UE: Reguli stricte pentru maşinile Diesel, amenzi usturătoare pentru cei care mint
6 aprilie 2017





Din aceeaşi categorie:
Încă o taxă auto a fost propusă guvernului
(15 aprilie 2016)
488 vizualizări
Toyota Motor recheamă 1,7 milioane de vehicule la nivel mondial, din cauza airbag-urilor Takata
(10 ianuarie 2019)
28 vizualizări
Mercedes – cel mai vândut brand de lux din lume
(12 iunie 2016)
65 vizualizări
Ce se întâmplă dacă găseşti un pet băgat la roata maşinii VIDEO
(2 decembrie 2017)
1592 vizualizări
Cum citim corect marcajele unei anvelope?
(19 februarie 2018)
840 vizualizări
Formula 1: Lotus nu e de vânzare!
(15 mai 2015)
79 vizualizări
Cum vezi dacă maşina ta are softul care păcăleşte testul de poluare
(3 octombrie 2015)
167 vizualizări
Topul maşinilor care se strică cel mai rar
(27 iulie 2017)
592 vizualizări
Maşinile cu volan pe dreapta, interzise
(13 martie 2018)
1253 vizualizări
Apple a primit autorizaţia de a testa autovehicule autonome în California
(16 aprilie 2017)
31 vizualizări
O nouă siglă Cadillac
(29 iulie 2013)
590 vizualizări
Amendă record pentru General Motors
(17 mai 2014)
88 vizualizări
Un elicopter fabricat în România expus de Airbus Helicopters la o expozitie în SUA
(4 martie 2016)
174 vizualizări
Toyota va returna investitorilor 3,5 miliarde de dolari prin prima răscumpărare de acţiuni din 2009
(26 martie 2014)
67 vizualizări
Atenţie la poliţele RCA emise electronic: Poliţia le vrea pe suport de hârtie, în original
(5 iulie 2020)
317 vizualizări
Modelul BMW 507 care i-a aparţinut lui Elvis Presley a fost găsit şi recondiţionat
(11 august 2016)
85 vizualizări
Toţi românii cu maşini mai vechi de 15 ani trebuie să ştie: anunţul mult aşteptat, se întâmplă luna viitoare
(17 octombrie 2022)
37 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole