Pentru prima dată în istoria sa, producătorul american tradiţional de motociclete Harley-Davidson îşi canalizează resursele către o motocicletă electrică, momentan aflată la stadiul de concept: Project LiveWire.
Producătorul american Harley-Davidson a dezvăluit astăzi prima sa motocicletă electrică, iar preşedintele Matt Levatich a declarat că se aşteaptă ca renumitul producător de motociclete să devină un lider în dezvoltarea de tehnologii şi standarde pentru vehicule electrice, transmite AP.
Denumită Project LiveWire, noua motocicletă are o autonomie de 130 de mile (209 kilometri), iar Harley-Davidson susţine că poate accelera de la zero la 60 de mile (96 de kilometri) în mai puţin de patru secunde. Încărcarea bateriilor durează între 30 de minute şi o oră.
Momentan motocicleta va fi folosită doar pentru a testa reacţiile clienţilor, pentru ca ulterior feedback-ul primit să fie folosit la îmbunătăţirea versiunii de serie. Până la sfârşitul anului prototipul va vizita peste 30 de reprezentanţe Harley-Davidson din SUA, în cadrul unui tur care va începe cu o călătorie pe Route 66. Veştile bune pentru europeni vin abia în 2015, când turneul de promovare va ajunge şi în Europa.
Schimbarea de direcţie a companiei este uşor neobişnuită pentru Harley, care s-a remarcat în perioada contemporană prin motociclete care recreează stilul clasic al primelor unităţi produse de companie.
Oficialii companiei compară motocicleta LiveWire cu prima chitară electrică, însă fără a aduce argumente de ordin tehnic care să susţină afirmaţia. Lipsa sunetului specific motoarelor V-twin ar putea influenţa negativ experienţa clienţilor, dar acest aspect pare să fi fost remediat de producător.
Compania a oferit asigurări în această privinţă şi susţine că „sunetul va rămâne în continuare un aspect distinct al senzaţiilor euforice oferite de motocicletele Harley. Gândiţi-vă la un avion de vânătoare pe un portavion. LiveWire va beneficia de un sunet unic, care îl va diferenţia de cel al unui motor termic dar şi de al celorlate motociclete electrice de pe piaţă“, conform lui Mark-Hans Richer, Senior Vice President şi Chief Marketing Officer în cadrul Harley-Davidson Motor Company.