Preţul rovinietei auto pentru autoturisme ar putea creşte cu până la 66%, potrivit unui nou proiect de modificare a legislaţiei privind tarifele de utilizare a infrastructurii rutiere.
Costul rovinietei valabile pentru 7 zile, 30 de zile şi 12 luni ar putea ajunge la valoarea de 5, 10 şi, respectiv, 32 de euro, inclusiv TVA, faţă de 3, 7 şi 28 de euro cât se plăteşte în prezent, conform Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine (DPIIS), condus de Dan Şova, conform auto.ro. Totodată, se propune un nivel de şase euro pentru o perioadă de valabilitate a rovinietei de 10 zile. În cazul vehiculelor de transport marfă de până la 3,5 tone, tarifele pentru 7 zile şi 12 luni se majorează de la 6 la 7 euro, respectiv de la 96 de euro la 100 euro, însă scad pentru intervalul de 30 zile, de la 16 euro la 14 euro.
Pentru vehiculele de transport marfă de 3,5 - 7,5 tone sau de transport persoane cu 9 - 23 de locuri pe scaune, rovinieta pentru o zi va costa 11 euro, faţă de 4 euro în prezent. Taxa se va diminua de la 52 de euro la 50 de euro, pentru 30 de zile, dar va urca de la 320 de euro la 500 de euro pentru 12 luni. În ceea ce priveşte vehiculele de transport marfă de 7,5 - 12 tone sau de transport persoane cu peste 23 locuri pe scaune, rovinieta pe o zi creşte de la 7 la 11 euro şi scade de la 35 euro la 30 euro, în cazul achitării pe şapte zile. La 30 zile, taxa scade de la 91 euro la 60 euro, iar la 12 luni aceasta este majorată de la 560 euro la 600 euro. În cazul vehiculelor de transport marfă de peste 12 tone cu pana la trei axe, rovinieta pe zi creste de la 9 la 11 euro, scade la cea de 7 zile (de la 45 euro la 36 euro) si 30 zile (de la 117 euro la 72 euro) si ramane la valoarea actuala cea la 12 luni (720 euro). Pentru vehiculele de transport marfă de peste 12 tone cu minim patru axe, tarifele pentru o zi ramân la 11 euro, la 7 zile scad de la 55 euro la 45 euro, la 30 zile sunt diminuate de la 143 euro la 90 euro, iar pentru 12 luni acestea coboară de la 1.210 euro la 900 euro. Mai mult decât atât, proiectul de ordonanţă va elimina posibilitatea de exceptare a vehiculelor utilizate exclusiv în transportul public local de persoane pe raza teritorial - administrativă a unei localităţi. Conform notei de fundamentare, va fi reglementat ca sumele provenite din amenzile aplicate pentru circulaţia fără rovinietă se constituie venit integral la bugetul de stat.