În urma scandalului Diesegate, grupul Volkswagen (VW) a fost obligat să deschidă o campanie de rechemări în service pentru modificarea soft-ului „minicinos” care măsluia rezultatele testelor de noxe, campanie care a avut în România cel mai mic succes. Practic, numai 30 la sută dintre proprietarii români de maşini VW, Audi, Seat sau Skoda dotate cu respectivele motoare au ajuns pentru update-ul de soft.

Surse din piaţă spun că posesorii români de astfel de maşini nu merg să-şi facă modificările de soft pentru că printre ei s-a răspândit repede vestea că după trcerea prin service motoarele maşinilor îşi pierd din putere, consumă mai mult sau trepidează la divese turaţii. De altfel pe un forum al posesorilor de astfel de maşini din România sunt pagini întregi, cu zeci de postări fiecare, în care oamenii se plâng de această problemă.

De exemplu, posesorul unui VW Polo, 1.6 TDI din anul 2009 90 CP susţine că după resoftare s-a trezit că motorul trepidează numai la relanti la exact 900 de rotaţii pe minut. Un alt posesor susţine că „maşina nu mai trage”. „Am impresia ca e subturată mereu, zgomotul este de asemenea celui al unui motor subturat, schimbă mai jos treptele decât înainte, răspunde întârziat la pedală. Într-un cuvânt merge prost rău”, scrie acesta. Un alt motiv pentru care românii nu ajung cu maşinile în service este că, din punct de vedere legal, prezentarea la atelierele VW nu este obligatorie. O situaţie asemănătoare se întâlneşte şi în alte câteva ţări europene.

Procentul prezentărilor la service nu este atât de mic cum s-a înregistrat în România dar suficient cât să îngrijoreze autorităţile.