În următorii mai bine de 30 ani, pe măsură ce maşinile care se conduc singure vor deveni accesibile, se va naşte o nouă industrie în care producătorii auto se vor lupta cu marile companii de tehnologie pentru monetizarea timpului liber al pasagerilor.

Conform worldmapper.org, timpul mediu la nivel mondial pe care oamenii îl petrec pe drum între casă şi job şi la întoarcere este de 80 de minute. În cazul milioanelor de oameni care se deplasează cu automobilul, maşina autonomă va elibera timpul pe care aceştia îl petreceau fiind atenţi la condus.

Acel timp care se va elibera va naşte ceea ce Intel numeşte Industria Pasagerilor. Conform companiei americane, până în 2050 această industrie va valora 7 trilioane de dolari. Producătorii auto şi giganţii tehnologiei se vor bate pentru a câştiga banii pe care pasagerii vor fi dispuşi să-i cheltuiască cât timp călătoresc.

Prima luptă se va da pentru conectivitate. Utilizatorul şi maşina vor trebui conectaţi la internet şi la diverse servicii pentru îndeplinirea anumitor facilităţi. Spre exemplu, într-un ecosistem de tip smartcity, maşina va rezerva automat un loc de parcare la destinaţie şi se va ocupa singură de acest aspect, după ce pasagerii coboară.

Apoi, va fi o luptă pe zona de productivitate. Timpul pe care nu mai trebuie să-l petrecem şofând va putea fi umplut în mod productiv. Google şi celelalte companii de tehnologie vor fi mai mult decât fericite să-şi ofere serviciile de comunicare şi productivitate celor care doresc să profite de timpul liber petrecut în maşină.

Bineînţeles, va exista şi un front al entertainment-ului pentru că minutele sau chiar orele petrecut ca pasager într-o maşină autonomă pot fi petrecute ascultând muzică, vizionând filme sau jucând jocuri electronice.

Ideea de bază este că vehiculul se va transforma într-o platformă în care pasagerul va consuma produse şi servicii. Cei de la Gett, o companie de ridesharing din New York City, sunt de părere că serviciile livrate în maşinile autonome vor ajunge să reprezinte jumătate din veniturile companiilor care activează în zona de mobile.