Ministerul Mediului lucrează de zor la forma finală a unei noi taxe de poluare, care se va aplica de la începutul anului viitor. Noul bir nu va fi doar o taxă pe norma de poluare, ci se vor lua în calcul şi capacitatea cilindrică, dar şi alte componente ale maşinilor.
Formula de calcul va fi gata până la 1 ianuarie 2019, dar noua taxă va intra în vigoare 3 luni mai târziu, la 1 aprilie.
„Eu mi-am pus termen şi ştiţi că, atunci când îmi pun termen, mi-am luat angajamentul o şi fac, ca undeva, până la sfârşitul anului, să găsim forma finală ca la începutul anului viitor să ştim exact ceea ce avem de făcut, cum gândim proiectele de mediu. Să intre în vigoare de la 1 ianuarie, sau poate că perioadă de tranziţie 31 martie, ca lumea să se acomodeze pentru că aşa este normal”, a afirmat ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, într-o emisiune la Antena 3.
„Vrem să fie o taxă nu numai pe norma de poluare, trebuie să te gândeşti şi la capacitatea cilindrică şi la tot. Trebuie să avem în vedere toate componentele să nu avem niciun fel de problemă”, a precizat ministrul Mediului. De asemenea, noua taxă va avea la bază studii şi măsurători făcute de Agenţia Naţională de Protecţia Mediului, de Institutul Naţional de Sănătate Publică, dar şi cu ajutorul specialiştilor din industria autovehiculelor şi de la RAR.
„Nu vom scoate o taxă, să spunem de poluare, noi ne dorim ca acela care poluează să poată să plătească o contribuţie, dar să fim siguri că această contribuţie este elaborată aşa cum trebuie. Ea trebuie să aibă la bază nu numai studii şi măsurători făcute cu ajutorul colegilor mei de la Agenţia Naţională de Protecţia Mediului sau studii asupra impactului sănătăţii făcute de către Institutul Naţional de Sănătate Publică, dar trebuie să avem alături de noi şi specialiştii din industria autovehiculelor şi de la RAR şi cei din domeniul punerii în circulaţie a unui astfel de autovehicul care poate să îngreuneze traficul rutier. Este un cumul de factori care trebuie să concludă şi să găsim un optim, astfel încât să nu avem nicio fisură şi, în acelaşi timp, românul să înţeleagă că trebuie să plătească o astfel de contribuţie, pentru ce o face şi care sunt motivele şi să te stimuleze“, a explicat Gavrilescu.
Istoricul taxei auto
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii. Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime.
De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi.
Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii. Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.
Cum se va calcula noua taxă auto, în vigoare din 2019
8 septembrie 2018



Din aceeaşi categorie:
Dacia Duster, maşina cu cel mai mic cost de exploatare
(27 iunie 2016)
310 vizualizări
Noul Mercedes Clasa E a fost lansat în România. Preţul de pornire
(14 martie 2016)
158 vizualizări
Preţul rovinietei se poate scumpi cu 66%
(6 octombrie 2013)
102 vizualizări
BMW a prezentat maşina viitorului la aniversarea centenarului
(9 martie 2016)
398 vizualizări
Tesla a livrat primele 30 de Model 3 pentru care are deja 500.000 de comenzi
(30 iulie 2017)
377 vizualizări
Renault România cheamă în service peste 5.000 de maşini! Ce modele au probleme
(8 aprilie 2016)
501 vizualizări
Hyundai lansează sedanul Genesis în Europa
(27 octombrie 2013)
103 vizualizări
BMW îşi păstrează supremaţia pe piaţa premium
(9 ianuarie 2015)
85 vizualizări
Modificări ale examenului pentru permisul auto
(29 iunie 2017)
205 vizualizări
Mitsubishi Outlander Facelift, disponibil în România de luna aceasta
(4 aprilie 2014)
126 vizualizări
Rovinieta pentru dube şi camioane se va scumpi cu cel puţin 85%. Cât vor plăti şoferii în 2018
(14 ianuarie 2018)
195 vizualizări
Apple a primit autorizaţia de a testa autovehicule autonome în California
(16 aprilie 2017)
30 vizualizări
Transportatorii protestează împotriva scumpirii RCA pe timpul şi pe nervii participanţilor la trafic
(16 august 2016)
215 vizualizări
BMW vrea să echipeze modelele M cu tracţiune integrală xDrive
(15 ianuarie 2015)
62 vizualizări
Google şi Fiat Chrysler au încheiat un acord major de colaborare în domeniul maşinilor autonome
(4 mai 2016)
193 vizualizări
UE şi organizaţiile pentru protecţia consumatorilor vor să oblige Volkswagen să-şi despăgubească clienţii
(26 iulie 2016)
43 vizualizări
Toyota va returna investitorilor 3,5 miliarde de dolari prin prima răscumpărare de acţiuni din 2009
(26 martie 2014)
67 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole