Ministerul Mediului lucrează de zor la forma finală a unei noi taxe de poluare, care se va aplica de la începutul anului viitor. Noul bir nu va fi doar o taxă pe norma de poluare, ci se vor lua în calcul şi capacitatea cilindrică, dar şi alte componente ale maşinilor.
Formula de calcul va fi gata până la 1 ianuarie 2019, dar noua taxă va intra în vigoare 3 luni mai târziu, la 1 aprilie.
„Eu mi-am pus termen şi ştiţi că, atunci când îmi pun termen, mi-am luat angajamentul o şi fac, ca undeva, până la sfârşitul anului, să găsim forma finală ca la începutul anului viitor să ştim exact ceea ce avem de făcut, cum gândim proiectele de mediu. Să intre în vigoare de la 1 ianuarie, sau poate că perioadă de tranziţie 31 martie, ca lumea să se acomodeze pentru că aşa este normal”, a afirmat ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, într-o emisiune la Antena 3.
„Vrem să fie o taxă nu numai pe norma de poluare, trebuie să te gândeşti şi la capacitatea cilindrică şi la tot. Trebuie să avem în vedere toate componentele să nu avem niciun fel de problemă”, a precizat ministrul Mediului. De asemenea, noua taxă va avea la bază studii şi măsurători făcute de Agenţia Naţională de Protecţia Mediului, de Institutul Naţional de Sănătate Publică, dar şi cu ajutorul specialiştilor din industria autovehiculelor şi de la RAR.
„Nu vom scoate o taxă, să spunem de poluare, noi ne dorim ca acela care poluează să poată să plătească o contribuţie, dar să fim siguri că această contribuţie este elaborată aşa cum trebuie. Ea trebuie să aibă la bază nu numai studii şi măsurători făcute cu ajutorul colegilor mei de la Agenţia Naţională de Protecţia Mediului sau studii asupra impactului sănătăţii făcute de către Institutul Naţional de Sănătate Publică, dar trebuie să avem alături de noi şi specialiştii din industria autovehiculelor şi de la RAR şi cei din domeniul punerii în circulaţie a unui astfel de autovehicul care poate să îngreuneze traficul rutier. Este un cumul de factori care trebuie să concludă şi să găsim un optim, astfel încât să nu avem nicio fisură şi, în acelaşi timp, românul să înţeleagă că trebuie să plătească o astfel de contribuţie, pentru ce o face şi care sunt motivele şi să te stimuleze“, a explicat Gavrilescu.
Istoricul taxei auto
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii. Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime.
De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi.
Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii. Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.
Cum se va calcula noua taxă auto, în vigoare din 2019
8 septembrie 2018



Din aceeaşi categorie:
Comisia Europeana vrea sa oblige producatorii auto sa reduca emisiile medii de CO2 ale automobilelor cu 30%
(9 noiembrie 2017)
81 vizualizări
Cine va fi amendat dacă circulă fără rovinietă valabilă, vechiul sau actualul proprietar al maşinii
(6 martie 2018)
473 vizualizări
BMW vrea să echipeze modelele M cu tracţiune integrală xDrive
(15 ianuarie 2015)
62 vizualizări
Lamborghini cu Swarowski. O moldoveancă a produs rumoare pe străzile Londrei
(12 aprilie 2019)
141 vizualizări
Una dintre cele mai îndrăgite maşini din lume nu va mai fi fabricată de anul viitor
(15 septembrie 2018)
379 vizualizări
Aproape 650 de autoturisme ecologice, cumpărate în România în primele două luni din 2019
(21 martie 2019)
31 vizualizări
Piaţa RCA din România este cu 20 de ani în urma celei germane, susţine preşedintele ASF
(14 mai 2016)
159 vizualizări
Monopostul Ferrari al lui Michael Schumacher din 1997, scos la licitaţie pentru 650.000 euro
(23 septembrie 2015)
100 vizualizări
Fiat 500 Gamine Vignale, piesa rara pusa la licitatie
(12 august 2017)
809 vizualizări
Toţi românii cu maşini mai vechi de 15 ani trebuie să ştie: anunţul mult aşteptat, se întâmplă luna viitoare
(17 octombrie 2022)
35 vizualizări
BMW caută parteneri şi furnizori în România
(16 martie 2017)
45 vizualizări
Google va colabora cu companii japoneze la proiectul automobilului autonom
(11 septembrie 2015)
84 vizualizări
Bucureştiul, campion în topul oraşelor europene după timpul petrecut în trafic
(2 ianuarie 2020)
56 vizualizări
Rovinieta nu se mai scumpeşte
(7 ianuarie 2014)
85 vizualizări
Audi prezintă un nou A8 mai puternic
(26 august 2013 - Alex POLICALĂ)
85 vizualizări
Audi a prezentat noul Q8 Coupe. Vezi ce dotări revoluţionare are acesta
(6 iunie 2018)
144 vizualizări
Video: Michael Schumacher testează siguranţa noului Mercedes-Benz C-Class
(15 decembrie 2013)
146 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole