Comisarul european pentru Justiţie,Vera Jourova, lucrează împreună cu organizaţiile pentru protecţia consumatorilor din UE pentru a obliga grupul german Volkswagen să acorde despăgubiri clienţilor săi din Europa, la fel cum a făcut şi în SUA, în urma scandalul manipulării emisiilor poluante, transmite Reuters. Luna trecută, constructorul auto german a promis că va aloca până la 15,3 miliarde de dolari pentru a-i despăgubi pe cei 475.000 deţinători de vehicule diesel marca VW din SUA.
În schimb, până în prezent, Volkswagen a respins solicitările privind acordarea de despăgubiri celor 8,5 milioane de deţinători de vehicule din Europa, unde diferenţele legislative faţă de SUA fac ca şansele unor despăgubiri să fie mai mici. În locul despăgubirilor, Volkswagen a implementat un o soluţie tehnică de remediere a autovehiculelor vizate de scandalul manipulării emisiilor poluante, grupul german apreciind că datorită acestei soluţii deţinătorii de autovehicule din UE nu vor fi afectaţi de diminuarea valorii automobilului. Pe de altă parte, majoritatea deţinătorilor de vehicule diesel marca VW din SUA, vor primi despăgubiri cuprinse între 5.000 şi 10.000 de dolari, în funcţie de valoarea vehiculelor înaintea scandalului Dieselgate.
În încercarea de a pune presiune pe Volkswagen, comisarul european pentru Justiţie,Vera Jourova a precizat luni într-un comunicat că "lucrăm împreună cu autorităţile pentru protecţia consumatorilor pentru a ne asigura că consumatorii din UE vor beneficia de un tratament corect".
Comisarul a trimis săptămâna trecută o scrisoare autorităţilor naţionale pentru protecţia consumatorilor din cele 28 de state membre în ideea de a strânge informaţii cu privire la dificultăţile cu care se confruntă şi de asemenea în încercarea de a-şi coordona eforturile, a precizat la rândul său purtătorul de cuvânt al Comisiei, Christian Wigand. Acesta a adăugat că opţiunile vor fi discutate în luna septembrie, când Comisia va organiza o reuniune cu organizaţiile pentru protecţia consumatorilor.
Cu toate acestea, în pofida solicitărilor făcute de Comisarul european pentru Justiţie,Vera Jourova şi de la alţi oficiali europeni care au cerut VW să nu facă discriminări între proprietarii de automobile din Europa şi cei din SUA, în cazul Uniunii Europene responsabilitatea pentru supravegherea, amendarea şi aplicarea legii aparţine în principal autorităţilor naţionale. Organizaţiile pentru protecţia consumatorilor şi avocaţii din Europa nu dispun de mecanismele legale precum acţiunile colective ( class-action lawsuit). O serie de organizaţii pentru protecţia consumatorilor din Belgia, Spania şi Italia au demarat acţiuni colective în numele consumatorilor afectaţi dar astfel de acţiuni nu sunt posibile în alte state UE.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
UE şi organizaţiile pentru protecţia consumatorilor vor să oblige Volkswagen să-şi despăgubească clienţii
26 iulie 2016

Din aceeaşi categorie:
Peste 19.500 de tichete din cele 25.000 din programul Rabla 2015, rezervate
(9 octombrie 2015)
56 vizualizări
Noul Renault Clio: preţ de pornire
(28 iulie 2016)
662 vizualizări
Din 20 mai, dacă sunteţi prinşi în trafic cu ITP expirată poliţistul vă va reţine talonul şi plăcuţele cu numerele de înmatriculare
(13 aprilie 2018)
812 vizualizări
Cel mai sărac preşedinte din lume are ofertă de 1 milion de dolari pentru Beetle-ul său fabricat în 1987
(7 noiembrie 2015)
84 vizualizări
Modelul BMW 507 care i-a aparţinut lui Elvis Presley a fost găsit şi recondiţionat
(11 august 2016)
82 vizualizări
Autocolantul anti-radar, posibilă soluţie pentru evitarea amenzilor de circulaţie
(24 martie 2017)
788 vizualizări
Dorian Popa a ramas fara permis dupa ce a refuzat sa opreasca la semnalele politistilor
(6 august 2018)
388 vizualizări
Scandalul Volkswagen ia amploare. Francezii cer anchetă, SUA a deschis dosar penal
(22 septembrie 2015)
83 vizualizări
Volkswagen suspendă temporar producţia supermaşinilor Bugatti
(16 februarie 2014)
101 vizualizări
RAR: 5% dintre maşinile verificate sunt bombe pe roţi
(29 august 2017)
127 vizualizări
Aro renaşte şi se transformă într-un 4X4 modern
(14 aprilie 2015)
802 vizualizări
Industria auto de lux din Japonia se zbate in umbra germanilor
(9 februarie 2016)
265 vizualizări
Volkswagen Passat GTE, o variantă hybrid plug-in
(29 septembrie 2014)
543 vizualizări
Audi îşi alege un şef nou, de la Volkswagen
(22 februarie 2014)
72 vizualizări
SIAB 2018, sărăcie de expozanţi, invazie de maşini electrice şi hibrid
(28 martie 2018)
1062 vizualizări
BMW i3, rezultat slab la testele de securitate EURONCAP
(28 noiembrie 2013)
141 vizualizări
Noul Opel Corsa, maşina anului în România
(12 decembrie 2014)
146 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole