Comisarul european pentru Justiţie,Vera Jourova, lucrează împreună cu organizaţiile pentru protecţia consumatorilor din UE pentru a obliga grupul german Volkswagen să acorde despăgubiri clienţilor săi din Europa, la fel cum a făcut şi în SUA, în urma scandalul manipulării emisiilor poluante, transmite Reuters. Luna trecută, constructorul auto german a promis că va aloca până la 15,3 miliarde de dolari pentru a-i despăgubi pe cei 475.000 deţinători de vehicule diesel marca VW din SUA.
În schimb, până în prezent, Volkswagen a respins solicitările privind acordarea de despăgubiri celor 8,5 milioane de deţinători de vehicule din Europa, unde diferenţele legislative faţă de SUA fac ca şansele unor despăgubiri să fie mai mici. În locul despăgubirilor, Volkswagen a implementat un o soluţie tehnică de remediere a autovehiculelor vizate de scandalul manipulării emisiilor poluante, grupul german apreciind că datorită acestei soluţii deţinătorii de autovehicule din UE nu vor fi afectaţi de diminuarea valorii automobilului. Pe de altă parte, majoritatea deţinătorilor de vehicule diesel marca VW din SUA, vor primi despăgubiri cuprinse între 5.000 şi 10.000 de dolari, în funcţie de valoarea vehiculelor înaintea scandalului Dieselgate.
În încercarea de a pune presiune pe Volkswagen, comisarul european pentru Justiţie,Vera Jourova a precizat luni într-un comunicat că "lucrăm împreună cu autorităţile pentru protecţia consumatorilor pentru a ne asigura că consumatorii din UE vor beneficia de un tratament corect".
Comisarul a trimis săptămâna trecută o scrisoare autorităţilor naţionale pentru protecţia consumatorilor din cele 28 de state membre în ideea de a strânge informaţii cu privire la dificultăţile cu care se confruntă şi de asemenea în încercarea de a-şi coordona eforturile, a precizat la rândul său purtătorul de cuvânt al Comisiei, Christian Wigand. Acesta a adăugat că opţiunile vor fi discutate în luna septembrie, când Comisia va organiza o reuniune cu organizaţiile pentru protecţia consumatorilor.
Cu toate acestea, în pofida solicitărilor făcute de Comisarul european pentru Justiţie,Vera Jourova şi de la alţi oficiali europeni care au cerut VW să nu facă discriminări între proprietarii de automobile din Europa şi cei din SUA, în cazul Uniunii Europene responsabilitatea pentru supravegherea, amendarea şi aplicarea legii aparţine în principal autorităţilor naţionale. Organizaţiile pentru protecţia consumatorilor şi avocaţii din Europa nu dispun de mecanismele legale precum acţiunile colective ( class-action lawsuit). O serie de organizaţii pentru protecţia consumatorilor din Belgia, Spania şi Italia au demarat acţiuni colective în numele consumatorilor afectaţi dar astfel de acţiuni nu sunt posibile în alte state UE.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
UE şi organizaţiile pentru protecţia consumatorilor vor să oblige Volkswagen să-şi despăgubească clienţii
26 iulie 2016

Din aceeaşi categorie:
Tesla îşi prezintă SUV-ul electric
(30 septembrie 2015)
56 vizualizări
Mercedes, în uzină Nissan
(17 iulie 2013)
60 vizualizări
Taxa auto 2018. Cum se va calcula noul impozit pentru maşini
(5 octombrie 2017)
996 vizualizări
Rowan Atkinson şi-a vândut McLarenul F1 pentru aproximativ 11 milioane de euro
(10 iunie 2015)
385 vizualizări
Află cum poţi verifica online dacă o maşină are sau nu ITP
(6 februarie 2017)
490 vizualizări
Nissan a început la Londra primele teste din Europa ale vehiculului său autonom
(1 martie 2017)
429 vizualizări
Ford ar putea fabrica un nou model la Craiova
(23 martie 2015)
345 vizualizări
90 de zile fără permis pentru un live pe Facebook la volan
(23 iunie 2018)
920 vizualizări
Renault va investi peste 900 milioane de euro şi va crea 50.000 de locuri de muncă în Maroc
(12 aprilie 2016)
296 vizualizări
Mini John Cooper Works Countryman: cel mai puternic Mini
(19 ianuarie 2017)
797 vizualizări
Cele mai ciudate numere de maşină din România
(13 februarie 2016)
1243 vizualizări
Metodă nouă de furt: de ce se pune o sticlă de plastic la roata maşinii
(18 septembrie 2019)
444 vizualizări
BMW extinde autonomia modelului i3
(5 mai 2016)
376 vizualizări
Jaguar recheamă 15.000 de maşini pentru probleme tehnice
(18 august 2013 - Alex POLICALĂ)
144 vizualizări
Monopostul Ferrari al lui Michael Schumacher din 1997, scos la licitaţie pentru 650.000 euro
(23 septembrie 2015)
100 vizualizări
Cel mai ieftin Tesla a depăşit estimările. Numărul comenzilor e de două ori mai mare
(5 aprilie 2016)
469 vizualizări
DIESELGATE: Proprietarii de Volkswagen îşi pot verifica ONLINE maşinile
(7 octombrie 2015)
443 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole