Ajuns la cea de-a zecea generaţie, modelul de clasă mare al producătorului din Stuttgart, Mercedes-Benz Clasa E, a fost dezvăluit oficial publicului din România. Maşina are un preţ de pornire de aproape 40.000 euro fără TVA.
Comenzile pot fi făcute în aprilie, iar primele maşini vor fi livrate clienţilor în aproximativ două luni. Preţul de pornire este valabil pentru versiunea E 200, propulsată de un motor turbo pe benzină de doi litri şi 184 CP. Cel mai ieftin diesel echipează versiunea E 220 d şi costă 41.995 euro plus TVA. Pentru modelul de vârf, E 350 d, preţul porneşte de la 49.195 euro fără TVA.
Modelul de vârf are sub capotă un motor diesel cu şase cilindri ce încorporează sistemul SCR şi livrează 258 CP şi 620 Nm. Toate motoarele noii Clase E sunt echipate cu funcţia ECO start/stop şi transmisia automată de ultimă generaţie 9G-Tronic cu nouă trepte, fabricată chiar în România, la Sebeş.
Sunt disponibile trei suspensii de tip DIRECT CONTROL echipate cu un sistem de amortizare selectiv: suspensie confort, suspensie sport Avantgarde coborâtă cu 15 milimetri şi caracteristică sportivă, respectiv suspensie sport adaptivă, coborâtă cu 15 milimetri, ce înlocuieşte suspensia sport clasică. Opţional, unic în acest segment, Mercedes oferă, ca şi la Clasa C, o suspensie pneumatică adaptivă, care permite şi reglarea manuală sau automată a gărzii la sol, conform mercedesblog.ro.
Standard, Clasa E va dispune de Active Brake Assist şi de Attention Assist, lista de sisteme de asistenţă şi de conducere semiautonomă fiind impresionantă.
Pentru Mercedes-Benz Clasa E este disponibil şi Remote Parking Pilot, funcţie care permite intrarea sau ieşirea din parcare în timp ce şoferul stă afară din maşină utilizând un smartphone pentru manevrare.
Digi 24