Lamborghini, Lancia şi Ferrari se află pe lista mărcilor auto rare noi şi second hand, pe care românii le-au înmatriculat în primele 11 luni ale acestui an, reiese din statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor /DRPCIV/, consultată de AGERPRES.
Conform sursei citate, în perioada ianuarie — noiembrie 2015, în categoria maşinilor scumpe au fost consemnate 3.264 de unităţi noi şi rulate, în creştere cu 4,21% faţă de acelaşi interval din anul anterior, când era înregistrate 3.132 unităţi.
Din totalul înregistrat, 14 unităţi au fost reprezentate de Ferrari, în scădere cu 17,65% comparativ cu primele 11 luni din 2014, când au fost consemnate 17 unităţi.
De asemenea, în evidenţele DRPCIV au fost înregistrate 5 înmatriculări de Lamborghini, mai mult cu 66,67% în comparaţie cu perioada ianuarie — noiembrie, anul trecut, în timp ce în cazul Lancia numărul de unităţi a ajuns la 260, însă în scădere cu 24,64% faţă de anul anterior.
Potrivit DRPCIV, Maserati a consemnat o creştere a înregistrărilor în evidenţele Direcţiei de specialitate, de 12%, în primele 11 luni, atât pentru autovehiculele noi, cât şi pentru cele rulate. Astfel, numărul înmatriculărilor a ajuns la 28 de unităţi, de la 25 consemnate în perioada ianuarie — noiembrie 2014.
Alte mărci auto rare care au înregistrat creşteri ale înmatriculărilor noi şi second hand, sunt smart (1.744 unităţi, +9,34%), Jaguar (2015 (+41,38%), Alfa Romeo (808 unităţi, +4,12%) şi SsangYong (27 unităţi, +17,39%).
Datele DRPCIV arată că numărul înmatriculărilor de vehicule noi s-a majorat, în noiembrie, cu 37,58%, ajungând la 11.078 de vehicule, în comparaţie cu aceeaşi lună din 2014, iar din acest total 8.022 de unităţi au fost reprezentate de autoturisme (+41,54% faţă de noiembrie, anul anterior).
Pe segmentul autoturismelor rulate, înmatriculările au înregistrat, în primele 11 luni din acest an, o creştere de aproape 13%, până la 226.862 de unităţi, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, când numărul acestora se situa la 200.867 unităţi