Companiile de consultanţă propun Guvernului să introducă încă un impozit, stabilit în funcţie de gradul de poluare a maşinii. Taxa ar putea fi stabilită în funcţie de rezultatele Inspecţiei Tehnice Periodice şi s-ar adăuga celei de înmatriculare şi impozitului auto.
Timbrul de mediu, taxa de mediu sau de poluare introduse de Guvern începând din 2007 încoace nu au oprit intrarea de maşini second hand în România.
„Ar trebui ceva mai mult faţă de acest timbru. Îl plătesc o dată şi după aceea pot să merg cu maşina pentru zece ani. Ar trebui ca maşinile mai poluante să plătească mai mult”, spune Bogdan Belciu, partener într-o companie de consultanţă.
Taxarea suplimentară se poate face în funcţie de rezultatele ITP ului, spun fiscaliştii.
Începând cu anul 2008 numărul maşinilor aflate în circulaţie pe străzile din România, a crescut cu peste 21%, adică s-a apropiat de cinci milioane. Din păcate, peste 57% dintre acestea sunt mai vechi de zece ani.
Vârsta medie a maşinilor din România a crescut de la mai puţin de opt ani în 2008 la aproape 13 ani în prezent.