Skoda a dezvăluit în premieră mondială noul Kodiaq. Fratele mai mare al lui Yeti este cel mai tehnologizat model din istoria Skoda.
Al doilea SUV din gama constructorului ceh îşi trage numele de la ursul Kodiak. care trăieşte pe o insulă din apropiere de Alaska, însă Skoda a ales să înlocuiască ultima literă cu un "q" pentru că locuitorii din Alaska pronunţă numele ursului drept ”Taq uka 'aq”, unde q este simbolul numelor pentru animale.
Dezvoltat pe aceeaşi platformă MQB a fraţilor de concern Volkswagen Tiguan şi Seat Ateca, noul Skoda Kodiaq este ceva mai mare decât aceştia, oferind o lungime totală de 4.7 metri (4697 mm mai exact, cu 40 de mm mai mar decât Octavia). Tocmai această caracteristică îl face să fie unul dintre cele mai încăpătoare SUV-uri existente pe piaţă şi primul model din istoria Skoda care poate fi comandat şi în versiune cu şapte locuri.
Interiorul lui Skoda Kodiaq va fi unul dintre cele mai încăpătoare din segment. Portbagajul, cu deschidere electrică, va avea o capacitate de 720 de litri în condiţii normale şi 2065 de litri atunci când ambele banchete sunt rabatate. Pentru a ne putea imagina cât înseamnă această capacitate totală, putem să folosim ca referinţă Volvo XC90, unul dintre cele mai mari SUV-uri de pe piaţă, disponibil cu o capacitate totală de încărcare de 1951 de litri.
În plus, în cazul lui Kodiaq, dacă se optează şi pentru rabatarea scaunului pasagerului faţă, SUV-ul poate transporta obiecte de până la 2.8 metri lungime. Mai mult, al doilea rând de scaune poate glisa cu 18 centimetri, iar spătarul este ajustabil.
Pe lângă revoluţia în materie de spaţiu, Kodiaq va marca şi o revoluţie în materie de design interior. Cu excepţia volanului şi a portierelor, designul planşei de bord şi al instrumentelor a fost modificat. Panoul cu instrumentele de bord oferă două zone simetrice, color, iar gurile de ventilaţie sunt acum verticale şi flanchează un ecran generos, cu funcţie tactilă şi o mai bună înglobare în planşa de bord.
Sistemul multimedia este acoperit de o sticlă care preia conturul grilei frontale, butoanele fizice de pe lateral vor fi înlocuite de zone tactile, iar grafica va fi ceva mai prietenoasă. Constructorul ceh promite un interior cu zone uşor de accesat, construit după o lege a ergonomiei pe care oricum modelele Skoda o stăpâneau destul de bine
Interiorul face loc şi unor tehnologii noi, dar şi unui număr total de 30 de soluţii Simply Clever. Printre ele se numără volanul încălzit, blocarea electrică a uşilor pentru copii, protecţie pentru deschiderea uşilor şi tetiere gândite pentru a-ţi permite să dormi relativ bine în maşină. Nu lipsesc soluţiile deja mai vechi: umbrela ascunsă în portieră, racleta ascunsă în buşonul rezervorului.
Cei pasionaţi de tehnologie vor regăsi în interiorul noului Kodiaq o cameră de marşarier cu vedere la 360 de grade, conectivitate avansată pentru telefoanele inteligente cu adaptare Apple CarPlay şi Android Auto, router WiFi la care se pot conecta pasagerii, frânare de urgenţă automată cu funcţie de recunoaştere a pietonilor, cruise control adaptiv, cititor de semne de circulaţie şi o funcţie asistent pentru parcare atunci când Kodiaq tractează o remorcă.
La motorizări, Skoda preia cam tot ce are mai bun Grupul Volkswagen. SUV-ul cehilor va fi disponibil cu cinci motorizări, dintre care două vor fi diesel, iar alte trei benzină. Intrarea în gamă va fi asigurată de un un motor pe benzină de 1.4 litri şi 125 de cai putere. Tot el va fi oferit şi într-o versiune de 150 de cai putere. Cel mai puternic propulsor pe benzină va avea o capacitate de 2.0 litri, va fi un TSI şi va livra 180 de cai putere. El va fi asociat, ca şi o parte din celelalte agregate de mai sus, cu o transmisie automată DSG şi cu o tracţiune integrală de origine Haldex.
Cei care preferă dieselul vor primi două versiuni ale motorului 2.0 TDI. Cel puţin pentru început. Astfel, Kodiaq va putea livra 150 sau 190 de cai putere pentru fanii alimentării cu motorină. Şi aceste versiuni vor putea fi asociate cu 4x4 şi DSG. Accceleraţia de la 0 la 100 de km/h a celui mai puternic diesel se face în doar 8.6 secunde.
Versiunile echipate cu DSG le oferă clienţilor mai multe moduri de funcţionare, printre care Normal, Eco, Sport, Snow şi Individual. Pe lista de opţionale se mai află şi o suspensie adaptivă Adaptive Dynamic Chassis Control cu modurile Comfort, Normal sau Sport. Pentru ieşirile în teren accidentat există modul Offroad, acesta modificând modul în care sunt livrate resursele motorului. de asemenea, este activat sistemul care ajută la coborârea unor pante alunecoase, Hill Descent Control.