La aniversarea a 100 de ani, BMW a prezentat maşina pentru următorul secol. Are caroseria flexibilă, se poate conduce singură şi reuşeşte să evite chiar şi obstacolele nevăzute. Cu toate că BMW vrea să se concentreze pe dezvoltarea maşinilor autonome, nu îi va lăsa pe şoferi fără plăcerea condusului. Toate aceste tehnologii arată saltul uriaş pe care l-a făcut BMW în cei 88 de ani de când produce maşini. Da, anul acesta compania îşi serbează centenarul, dar în primii 12 ani a produs motoare de avion.
Conceptul BMW Vision Next 100, care marchează centenarul companiei, se doreşte a fi mai mult decât o maşină. Este aproape un organism artificial. Caroseria sa este flexibilă şi se mişcă împreună cu roţile pe care le maschează, iar uşile se deschid ca o pereche de aripi. Maşina are şi un şofer computerizat care preia controlul şi ascunde volanul în bord pentru a le oferi pasagerilor mai mult spaţiu.
„Presupunem că în viitor omul şi maşina vor coopera şi mai mult, se vor completa reciproc. Şi desigur, construind o maşină mai inteligentă, îi vom oferi şoferului un copilot inteligent. L-am numit companion”, a declarat Adrian van Hooydonk, preşedintele de design BMW.
Cu alte cuvinte, BMW le va lăsa şoferilor satisfacţia de a conduce o maşină. Iar controlul va fi mai sigur cu ajutorul noilor sisteme de avertisment incluse în parbriz. Acestea vor putea putea vedea un obstacol chiar şi atunci când este în spatele unui alt obiect. De exemplu, senzorii vor putea detecta un ciclist în mişcare mascat de o maşină parcată pe trotuar.
Lider al pieţei premium, BMW trebuie să inoveze dacă nu vrea să îşi piardă acest statut. Mai pales că Mercedes vine tare din urmă şi a prezentat încă de anul trecut un concept asemănător, sedanul F 015. Va mai trece o vreme până când cele două companii vor putea să îşi pună în aplicare toate ideile viitorului. Însă lupta cu adevărat aprigă se duce în prezent.
„Cei de la BMW se pricep la inginerie, dar au şi o gamă bine ancorată în prezent. S-au descurcat bine cu SUV-urile, cu modelel coupe, cu limuzinele. Au succes la oamenii de afaceri cu venituri mari. Şi, în acelaşi timp s-au descurcat să îşi extindă gama şi pe o nişă pentru venituri mai mici”, spune Mike Ingram, strateg BCG Partners.
Acesta a fost avantajul BMW în ultimii ani. Capacitatea de a-şi păstra statutul de marcă premium cu toate că a reuşit să lanseze maşini pentru toate nişele pieţei auto. Compania a fost ajutată şi de marca Mini, care reprezintă o alternativă pentru cei care nu îşi permit un BMW Seria 1. Mini este singura maşină care a rămas în portofoliul BMW după ce a preluat grupul Rover în 1994 şi l-a vândut în 2000.