UE trasează noi reguli privind siguranţa vehiculelor ca parte a eforturilor de a înjumătăţi numărul de decese şi răniri grave în urma accidentelor rutiere până în 2030. Printre echipamentele care vor deveni obligatorii pe noile camioane începând cu 2022 se numără alcool tester şi cutie neagră.
General Safety Regulation (GSR) propune noi sisteme active de siguranţă, care vor deveni obligatorii. UE estimează că noile regulamente pentru vehicule vor salva peste 25.000 de vieţi şi vor evita cel puţin 140.000 de răniri grave până în 2038.
Conform propunerii GSR, mai multe echipamente noi vor fi obligatorii pe camioanele noi începând din 2022. O singură propunere, legată de îmbunătăţirea vederii directe de pe locul şoferului, va fi introdusă din 2025. Iată mai jos lista noilor sisteme de siguranţă.
Camioane cu alcool tester la bord – regula impune o interfaţă standardizată pentru detectoarele de alcool şi se doreşte ca motorul să nu poată fi pornit dacă şoferul a consumat alcool;
Detector de oboseală – Acest sistem de siguranţă ar trebui să evalueze starea de atenţie a şoferului;
Recunoaşterea şi prevenirea neatenţiei – acest sistem este capabil să recunoască nivelul de atenţie al şoferului şi să îl avertizeze pe acesta dacă se lasă distras de alte activităţi;
Cutie neagră – din 2022, camioanele noi vor trebui echipate şi cu un sistem de înregistrare a datelor, util mai ales în cazul unui accident;
Asistenţă pentru limita de viteză – sistemul va monitoriza activ viteza camionului şi indicatoarele rutiere şi va alerta şoferul dacă circulă cu o viteză mai mare decât cea legală;
Detectarea pietonilor şi bicicliştilor – camioanele vor trebui echipate din 2022 şi cu sisteme frontale şi laterale de detectarea a utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor;
Semnalizare pentru frânarea de urgenţă – stopurile de frână vor ilumina intermitent pentru a semnaliza celor aflaţi în spate că autocamionul încetineşte rapid sau frânează foarte puternic.
Sursa: www.auto-bild.ro