Noul şef al Lotus a anunţat concedierea unui sfert din efectivul de angajaţi cu ocazia restructurării companiei. Totodată, marca cunoscută pentru istoria sa de modele sport ia în considerare lansarea unui SUV şi a unei berline. Jean-Marc Gales, un fost director din cadrul PSA Peugeot-Citroen, devenit şeful Lotus, a anunţat planul de restructurare a companiei britanice. Constructorul de modele sport va concedia aproape un sfert din efectivul total, aproximativ 325 de angajaţi la nivel global şi va lua în considerare mai serios ca niciodată producţia de SUV-uri şi berline. Concedierile sunt văzute ca o măsură necesară pentru a reduce costurile şi ca o soluţie de eficientizare a organizaţiei din Norfolk. Jean-Marc Gales susţine că a făcut toate demersurile pentru a evita această măsură, dar viitorul companiei britanice stă în decizia de renunţare la respectivele posturi.
Modelele Lotus, Elise, Exige şi Evora, vor fi îmbunătăţite în viitorul apropiat şi vor fi dezvoltate noi variante ale acestora, anunţă şeful mărcii. Jean-Marc Gales promite maşini mai rapide, cu un nivel de calitate superior şi mult mai practice. Relaţia dintre marca britanică şi Toyota va fi întărită datorită experienţelor favorabile pe care le-au avut englezii cu motorizările furnizate de constructorul japonez. Pe termen lung, şeful mărcii din Norfolk declară că nu vede niciun motiv pentru care valorile Lotus să nu fie extinse şi în alte categorii faţă de modelele sport, dând exemplul mărcii Porsche şi lansarea de SUV-uri şi berline în această gamă în vederea creşterii profitabilităţii.
Vânzările Lotus au crescut cu 46% în primele nouă luni ale anului curent, compania fiind încrezătoare în posibilitatea comercializării a peste 2.000 de unităţi în 2014. Englezii visează să vândă peste 3.000 de maşini pe an după ce îşi vor extinde gama, valoare neimpresionantă în raport cu ceea ce obţin alte mărci sport de pe piaţă. Volumele atinse de marca din Norfolk sunt comparabile cu cele ale unui alt producător de modele sport din Regatul Unit care nu este susţinut de nicio marcă de volum, Aston Martin. Cu toate acestea, Lotus nu se poate bucura de aceleaşi profituri precum compania din Gaydon, cei de la Lotus fiind specializaţi în modele sport simplificate pentru performanţe maxime.
Sursa: Automarket.ro