Cifrele Direcţiei Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor arată că în primele patru luni ale acestui an s-au înmatriculat cu 74,7% mai multe autovehicule decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Însă înmatriculările dominante sunt cele ale maşinilor second hand. Efectul este urmare a eliminării timbrului de mediu de la 1 februarie.

Potrivit News.ro, au fost înmatriculate aproape 29.000 de maşini noi şi peste 167.000 de autoturisme second hand, cu 88,6% mai multe decât în primele patru luni din 2016.

Cele mai multe maşini sunt aduse din afara ţării şi sunt foarte vechi. Potrivit unei statistici, vârsta medie a parcului auto este 12,9 ani, cu 4,6 ani mai mare decât vârsta medie din Uniunea Europeană.

Situaţia s-ar putea complica şi mai mult, în condiţiile în care, înainte de eliminarea timbrului de mediu, specialiştii spuneau că până în 2020, vechimea medie a parcului auto va ajunge la 14 ani.

O statistică realizată pentru 2015 arăta că în România sunt 1,2 milioane de maşini care au peste 20 de ani şi peste 2,5 milioane care au peste 12 ani.

Anul trecut s-au înmatriculat aproape 95.000 de maşini noi, cu 16,95% mai mult faţă de 2015 şi peste 297.000 de maşini second hand, cu 19% mai multe faţă de anul precedent.

Cele mai populare maşini second hand în 2016 au fost Volkswagen (84,817 maşini), Opel (47.903), Ford (33.024), BMW (23.860), Audi (23.616) sau Skoda (14.699).

Aproximativ 60% dintre maşinile second hand care se află la vânzare în România au defecţiuni care necesită reparaţii costisitoare, arată un studiu efectuat de InspectorAuto.ro, o platformă online prin care se poate verifica istoricul unei maşini.

Cele mai multe maşini SH cu probleme sunt cele care sunt aduse în ţară cu mai puţin de 2.000 de euro. Practic, acestea sunt aduse de la „fiare vechi” din ţări precum Germania.

„Odată eliminat timbrul de mediu, orice barieră împotriva acestor fiare vechi vândute la preţ de automobile dispare, aşa că singurul filtru rămâne vigilenţa clienţilor şi verificarea temeinică înainte de cumpărare”, declară fondatorul InspectorAuto.ro, Mihai Cune.