În urma unui studiu realizat de o organizaţie independentă, grupul de lobby Transport&Environment din Bruxelles susţine că Uniunea Europeană trebuie să solicite un nou ciclu de testare al consumului de carburant pentru maşinile noi. Cei de la Transport&Environment arată şi care sunt trucurile prin producătorii care fac asta, diferenţa medie fiind de 31% în 2013, atrage atenţia organizaţia.
Organismul european solicită Uniunii Europene să schimbe regulile de testare, deoarece actuala metodă nu reflectă stilurile de condus ale oamenilor obişnuiţi şi le permite producătorilor să exploateze anumite portiţe deschise pentru a îmbunătăţi rezultatele.
Cum măsluiesc producătorii consumul oficial
Printre trucurile folosite de unii constructori de automobile pentru a obţine o valoare cât mai bună a consumului de carburant se numără deconectarea alternatorului, oprirea tuturor consumatorilor auxiliari (aer condiţionat, radio, lumini, etc.), folosirea treptelor de viteze superioare în situaţia în care acestea nu ar fi neapărat necesare pentru a face motorul să ruleze la o turaţie mai redusă, ungerea atentă a unor componente care nu sunt unse în mod normal şi folosirea altor uleiuri faţă de maşinile standard şi chiar lipirea de bandă adezivă peste micile spaţii ale caroseriei pentru a îmbunătăţi coeficientul aerodinamic. Organismul european care a realizat acest studiu susţine că producătorii împing plăcuţele de frână în etrieri pentru a reduce rezistenţa la rulare a acestora, modifică unghiurile şi aliniamentul roţilor pentru a reduce rezistenţa la rulare, umflă pneurile la o presiune superioară celei recomandate, echipează vehiculul cu pneuri speciale cu rezistenţă la rulare mai scăzută şi chiar profită de toleranţele specifice ale testelor pentru a putea modifica ulterior rezultatele.
Sursa: Automarket.ro