Aproximativ 60% dintre automobilele uzate aflate la vânzare în România au diverse probleme care necesită reparaţii costisitoare sau au suferit accidente grave, potrivit unui studiu publicat miercuri de InspectorAuto.ro, un instrument de verificare a istoricului maşinilor.
Automobilele uzate vândute în ţară cu mai puţin de 2.000 de euro sunt aduse de la ”fiare vechi” din Germania şi reprezintă un risc financiar imens şi de siguranţă rutieră pentru cei care le cumpără, a spus fondatorul InspectorAuto.ro, Mihai Cune.
”Odată eliminat timbrul de mediu, orice barieră împotriva acestor fiare vechi vândute la preţ de automobile dispare, aşa că singurul filtru rămâne vigilenţa clienţilor şi verificarea temeinică înainte de cumpărare”, a adăugat Cune.
Circa 60% dintre maşinile uzate prezintă probleme diverse, având nevoie de reparaţii costisitoare sau pur şi simplu fiind nerecomandate deoarece, după daune totale, au fost reparate prost sau prezintă atât de multe defecţiuni încât achiziţia este dezavantajoasă. Cune a avertizat că în cazul maşinilor accesibile şi foarte ieftine, reparaţiile pot chiar depăşi valoarea maşinii.
”Un client de automobil rulat poate găsi ceea ce caută dacă este atent, nu se grăbeşte şi verifică temeinic maşina înainte de cumpărare. Din verificările noastre, circa patru maşini din zece sunt bune de cumpărat în România”, a declarat Cune.
Cel mai mare risc pentru cumpărători îl reprezintă o maşină care a fost grav avariată sau care a fost chiar daună totală. Locul acestor maşini ar fi la fiare vechi sau dezmembrări, dar lacunele din legislaţie permit epavelor să se reîntoarcă pe şosele, a avertizat Cune.
”În această categorie se găsesc maşini care costă peste 8.000-10.000 euro în momentul accidentului, astfel încât pentru un samsar merită să le repare cu costuri minime şi să le vândă cu profit. Aceste maşini sunt foarte periculoase pentru că au, de cele mai multe ori, structura de siguranţă compromisă”, se arată în comunicat.
În plus, maşinile sunt reparate ieftin, fără a li se mai monta airbag-uri şi capse pirotehnice în sistemele de reţinere ale centurilor de siguranţă. Aceste ”artificii” sunt bine mascate şi greu de depistat, iar în cazul unui accident, maşinile eşuează în a oferi maximul de protecţie proiectat de fabricantul maşinii, potrivit rezutlatelor studiului.