Nemţii de la Volkswagen sunt dispuşi să scoată la vânzare mai multe mărci ca să achite un credit de 20 de miliarde de euro. Împrumutul a fost luat în această săptămână, iar vânzarea mărcilor a fost garanţia pe care gigatul auto înaintat-o băncilor, spun surse apropiate.
Volkswagen a luat de la un sindicat format din 13 bănci un împrumut de 20 de miliarde de euro cu scadenţa pe un an şi deja ar exista o listă cu numele de care Volkswagen ar putea să se despartă în cazul în care pagubele scandalului scapă de sub control.
Sursele spun că pe lista Volkswagen s-ar afla mărcile auto de lux Bentley şi Lamborghini, precum şi marca de motociclete Ducati. Însă în cazul acestora, compania este conştientă că nu va încasa foarte mulţi bani. De pildă, Ducati a fost preluată de Audi pentru aproape un miliard de euro, dar preţul pentru constructorul italian, fără datorii a fost de circa 150 de milioane de euro.
Bani mulţi ar putea fi obţinuţi însă din active mai puţin vizibile. Aproximativ cinci miliarde de euro ar putea fi încasaţi din vânzarea diviziei de inginerie a constructorului de camioane MAN. Aceasta produce motoare pentru nave, turbine pentru centrale electrice şi componente pentru sisteme de propulsie.
Există însă limite peste care nu se va trece. Audi şi Porsche nu sunt de vânzare. În cel mai rău caz, Volkswagen nu va renunţa complet la ele, ci le va lista pe bursă, aşa cum a făcut şi Fiat cu Ferrari. De altfel, grupul german încearcă pe cât posibil să îşi păstreze în portofoliu toate mărcile pe care le are acum. Acesta este şi motivul pentru care Volkswagen a apelat înainte de toate la bănci pentru finanţare. Compania încă nu ştie la cât se va ridica factura în scandalul motoarelor diesel. Numai rechemările în service ar putea costa o avere.
„Nu putem face decât estimari. Dar dacă luăm în calcul 3.000 de euro pentru fiecare maşină, înseamnă costuri de aproximativ 33-35 de miliarde de euro pentru Volkswagen. Iar aici nu intră în calcul toate amenzile şi procesele care ar putea apărea”, a declarat Darren Sinden, director de cercetare la Admiral Markets.
Digi 24