Peste 70 la sută dintre elevi şi părinţi consideră că profesorii dau prea multe teme pentru acasă, care sunt obositoare şi duc la nelinişte, îngrijorare şi stres, arată un studiu online realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale. Conform acestuia, temele sunt în general considerate utile, însă sunt repetitive, monotone şi dificile, aproape 80% dintre părinţi afirmând că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea lor.
Potrivit unui studiu realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, temele pentru acasă sunt în general considerate utile, dar repetitive, monotone şi dificile. Studiul arată că profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor şi pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii şi părinţii preferă temele diferenţiate, pe care să le poată rezolva creativ şi, eventual, în echipă. În acelaşi timp, mai mult de jumătate dintre profesori au declarat că nu dau teme pentru vacanţă.
Astfel, 75-80 la sută dintre elevii şi părinţii participanţi consideră că temele sunt, de multe ori, prea obositoare şi prea multe şi că ocupă mare parte din timpul liber. De asemenea, ele duc la nelinişte, îngrijorare şi stres, afirmaţie susţinută de 70,7 la sută dintre părinţi şi 67,8 la sută dintre elevi, în special cei de liceu şi gimnaziu. În acelaşi timp, aproape 81 la sută dintre părinţi au susţinut că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor.
În ceea ce priveşte adoptarea unui act normativ care să reglementeze rolul temelor pentru acasă şi timpul necesar realizării acestora, o parte dintre profesori consideră necesar acest lucru, pentru a se evita excesele legate de volumul temelor şi gradul de dificultate, în timp ce alţi profesori sunt de părere că această problemă poate fi gestionată de cadrele didactice, în funcţie de particularităţile fiecărei clase, reglementarea acestei problematici fiind văzută drept o constrângere a libertăţii de acţiune a profesorilor.
De asemenea, fetele şi băieţii se raportează diferit la teme, astfel că ponderea elevilor care susţin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieţii.
Respondenţii studiului au susţinut acordarea unei atenţii speciale nu doar tehnicilor de învăţare independentă, ci şi tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competenţelor de comunicare, negociere şi management al timpului.
Printre propuneri se numără şi alternarea temelor clasice, tradiţionale, cu cele practice, legate de viaţa reală, precum diverse proiecte sau machete, diferenţierea între teme zilnice şi teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea sau dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor elevilor legate de managementul timpului şi a responsabilităţii, utilizarea unor instrumente pentru monitorizarea temelor zilnice şi săptămânale la nivelul clasei, care să sprijine cadrele didactice în stabilirea realistă a temelor, precum un caiet, jurnalul sau un grafic al clasei, disponibil pentru toţi profesorii care predau la clasa respectivă.
Consultarea publică a fost realizată online de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei în perioada 7 - 20 noiembrie şi a vizat rolul temelor pentru acasă. La studiu au participat 70.952 de actori din învăţământul preuniversitar, dintre care 27.383 părinţi (84 la sută fiind mame), 32.786 de elevi şi 10.783 de cadre didactice din toate judeţele ţării.
Peste 70 la sută dintre elevi şi părinţi consideră că temele pentru acasă sunt prea multe, prea obositoare şi duc la nelinişte, îngrijorare şi stres
14 decembrie 2017

Din aceeaşi categorie:
Şaisprezece decese prin rujeolă şi aproape 2.700 de îmbolnăviri
(11 februarie 2017)
466 vizualizări
Ministrul Justiţiei a făcut o propunere pentru şefia DIICOT
(10 aprilie 2015)
401 vizualizări
CNAIR, amendată de Poliţie din cauza unei gropi apărute pe DN1, între Comarnic şi Sinaia
(2 noiembrie 2020)
80 vizualizări
Nuntă fără mire din cauza Covid, la Botoşani, după ce bărbatul a fost depistat pozitiv / Atât el, cât şi mireasa erau nevaccinaţi
(21 octombrie 2021)
24 vizualizări
În ce judeţe mai există pericol de inundaţii
(19 iunie 2016)
192 vizualizări
Cîmpeanu: E nevoie de educaţie sexuală/ Strategia aceea de educaţie parentală lansată în anul 2018 era binevenită, nu ştiu de ce am oprit-o
(18 iunie 2021)
21 vizualizări
O minoră de 13 ani a primit peste 700 de mesaje anonime de ameninţare cu moartea sau cu violul. Cum va afla poliţia cine este autorul
(9 ianuarie 2020)
95 vizualizări
Trenurile vor circula cu viteză redusă din cauza caniculei
(20 iulie 2015)
125 vizualizări
Ce spune Electrica Furnizare despre factura de 27.808 lei pe care a trimis-o unei familii din Alba Iulia
(31 august 2021)
19 vizualizări
Gheorghe Dincă a ajuns la Jilava. Anchetatorii vor să vadă dacă a avut discernământ
(31 iulie 2019)
48 vizualizări
Secretarul de stat Andreea Moldovan, despre tulpina britanică: E foarte posibil să apară un val trei şi la noi
(22 februarie 2021)
78 vizualizări
Programul “Lapte şi corn ” se reia în Prahova. Cu aceleaşi firme
(3 decembrie 2015)
86 vizualizări
Copiii cu handicap grav nu vor mai fi evaluaţi până la 18 ani
(1 iulie 2017)
281 vizualizări
Cseke Attila: Avem 74.000 de angajaţi care trebuie să primească salariu; pentru luna decembrie, nu avem asigurată această sumă
(18 noiembrie 2021)
120 vizualizări
BAC 2018. Candidaţii mai deştepţi decât baremul.Ce spune Ministerul Educaţiei
(30 iunie 2018)
50 vizualizări
România: Bătrânii de peste 65 de ani sunt, mai mulţi decât tinerii până în 14 ani
(9 martie 2016)
390 vizualizări
Tibi Uşeriu, de la agonie la extaz! Românul care a ajuns din interlop vedetă internaţională
(17 martie 2018)
1070 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole