Peste 70 la sută dintre elevi şi părinţi consideră că profesorii dau prea multe teme pentru acasă, care sunt obositoare şi duc la nelinişte, îngrijorare şi stres, arată un studiu online realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale. Conform acestuia, temele sunt în general considerate utile, însă sunt repetitive, monotone şi dificile, aproape 80% dintre părinţi afirmând că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea lor.
Potrivit unui studiu realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, temele pentru acasă sunt în general considerate utile, dar repetitive, monotone şi dificile. Studiul arată că profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor şi pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii şi părinţii preferă temele diferenţiate, pe care să le poată rezolva creativ şi, eventual, în echipă. În acelaşi timp, mai mult de jumătate dintre profesori au declarat că nu dau teme pentru vacanţă.
Astfel, 75-80 la sută dintre elevii şi părinţii participanţi consideră că temele sunt, de multe ori, prea obositoare şi prea multe şi că ocupă mare parte din timpul liber. De asemenea, ele duc la nelinişte, îngrijorare şi stres, afirmaţie susţinută de 70,7 la sută dintre părinţi şi 67,8 la sută dintre elevi, în special cei de liceu şi gimnaziu. În acelaşi timp, aproape 81 la sută dintre părinţi au susţinut că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor.
În ceea ce priveşte adoptarea unui act normativ care să reglementeze rolul temelor pentru acasă şi timpul necesar realizării acestora, o parte dintre profesori consideră necesar acest lucru, pentru a se evita excesele legate de volumul temelor şi gradul de dificultate, în timp ce alţi profesori sunt de părere că această problemă poate fi gestionată de cadrele didactice, în funcţie de particularităţile fiecărei clase, reglementarea acestei problematici fiind văzută drept o constrângere a libertăţii de acţiune a profesorilor.
De asemenea, fetele şi băieţii se raportează diferit la teme, astfel că ponderea elevilor care susţin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieţii.
Respondenţii studiului au susţinut acordarea unei atenţii speciale nu doar tehnicilor de învăţare independentă, ci şi tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competenţelor de comunicare, negociere şi management al timpului.
Printre propuneri se numără şi alternarea temelor clasice, tradiţionale, cu cele practice, legate de viaţa reală, precum diverse proiecte sau machete, diferenţierea între teme zilnice şi teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea sau dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor elevilor legate de managementul timpului şi a responsabilităţii, utilizarea unor instrumente pentru monitorizarea temelor zilnice şi săptămânale la nivelul clasei, care să sprijine cadrele didactice în stabilirea realistă a temelor, precum un caiet, jurnalul sau un grafic al clasei, disponibil pentru toţi profesorii care predau la clasa respectivă.
Consultarea publică a fost realizată online de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei în perioada 7 - 20 noiembrie şi a vizat rolul temelor pentru acasă. La studiu au participat 70.952 de actori din învăţământul preuniversitar, dintre care 27.383 părinţi (84 la sută fiind mame), 32.786 de elevi şi 10.783 de cadre didactice din toate judeţele ţării.
Peste 70 la sută dintre elevi şi părinţi consideră că temele pentru acasă sunt prea multe, prea obositoare şi duc la nelinişte, îngrijorare şi stres
14 decembrie 2017

Din aceeaşi categorie:
Singurele documente necesare la înscrierea copiilor la grădiniţă sau şcoală
(2 septembrie 2016)
67 vizualizări
Premieră în România. Studenţii vor putea să studieze timp de un an într-un alt oraş
(26 mai 2015)
262 vizualizări
Mitropolitul Moldovei a vizitat pacienţii cu COVID în stare gravă
(18 noiembrie 2021)
38 vizualizări
Şedinţă solemnă a Parlamentului, astăzi, la 100 de ani de la Unirea Basarabiei cu România
(27 martie 2018)
885 vizualizări
Alexandru Rafila: Odată cu luna aprilie, probabil că o să ajungem la o stare de normalitate/ Acest lucru va însemna şi fără certificat în spaţiile publice
(7 februarie 2022)
129 vizualizări
Victor Ponta a anunţat majorarea salariilor din Sănătate cu 25 la sută
(18 august 2015)
38 vizualizări
Patru persoane infectate cu coronavirus, după ce un bărbat a participat la o slujbă religioasă
(15 aprilie 2020)
416 vizualizări
Bursă de 150 de euro pentru medicii rezidenţi
(11 noiembrie 2013)
270 vizualizări
Clujul are cel mai mare tarif de taxi
(27 februarie 2014)
94 vizualizări
Anul şcolar 2018-2019 începe mai devreme
(16 iulie 2018)
1452 vizualizări
ANSVSA a retras de la comercializare circa 150.000 de ouă şi 95 de tone de produse alimentare de origine animală
(28 aprilie 2016)
72 vizualizări
Circulaţia blocată pe Autostrada Soarelui, după un grav accident
(22 iulie 2019)
89 vizualizări
Ministrul Educaţiei: Am o competenţă peste medie la matematică, dar am avut dificultăţi în rezolvarea unor probleme de clasa a IV-a sau a V-a
(24 aprilie 2015)
125 vizualizări
Autorităţile spun că pacientul care a murit acum o săptămână în Gorj făcuse vaccinul cu AstraZeneca, din lotul suspendat în acest moment, dar avea probleme cu inima.
(12 martie 2021)
183 vizualizări
Descinderi la Pandurii Târgu Jiu
(10 iulie 2013)
117 vizualizări
TAROM a scos la pensie la ultimul avion care putea face curse lungi
(30 octombrie 2016)
400 vizualizări
Un cuplu de americani, blocat de COVID-19 la Breaza: România e o comoara ascunsa!
(18 mai 2020)
2500 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole