Peste 70 la sută dintre elevi şi părinţi consideră că profesorii dau prea multe teme pentru acasă, care sunt obositoare şi duc la nelinişte, îngrijorare şi stres, arată un studiu online realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale. Conform acestuia, temele sunt în general considerate utile, însă sunt repetitive, monotone şi dificile, aproape 80% dintre părinţi afirmând că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea lor.
Potrivit unui studiu realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, temele pentru acasă sunt în general considerate utile, dar repetitive, monotone şi dificile. Studiul arată că profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor şi pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii şi părinţii preferă temele diferenţiate, pe care să le poată rezolva creativ şi, eventual, în echipă. În acelaşi timp, mai mult de jumătate dintre profesori au declarat că nu dau teme pentru vacanţă.
Astfel, 75-80 la sută dintre elevii şi părinţii participanţi consideră că temele sunt, de multe ori, prea obositoare şi prea multe şi că ocupă mare parte din timpul liber. De asemenea, ele duc la nelinişte, îngrijorare şi stres, afirmaţie susţinută de 70,7 la sută dintre părinţi şi 67,8 la sută dintre elevi, în special cei de liceu şi gimnaziu. În acelaşi timp, aproape 81 la sută dintre părinţi au susţinut că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor.
În ceea ce priveşte adoptarea unui act normativ care să reglementeze rolul temelor pentru acasă şi timpul necesar realizării acestora, o parte dintre profesori consideră necesar acest lucru, pentru a se evita excesele legate de volumul temelor şi gradul de dificultate, în timp ce alţi profesori sunt de părere că această problemă poate fi gestionată de cadrele didactice, în funcţie de particularităţile fiecărei clase, reglementarea acestei problematici fiind văzută drept o constrângere a libertăţii de acţiune a profesorilor.
De asemenea, fetele şi băieţii se raportează diferit la teme, astfel că ponderea elevilor care susţin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieţii.
Respondenţii studiului au susţinut acordarea unei atenţii speciale nu doar tehnicilor de învăţare independentă, ci şi tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competenţelor de comunicare, negociere şi management al timpului.
Printre propuneri se numără şi alternarea temelor clasice, tradiţionale, cu cele practice, legate de viaţa reală, precum diverse proiecte sau machete, diferenţierea între teme zilnice şi teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea sau dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor elevilor legate de managementul timpului şi a responsabilităţii, utilizarea unor instrumente pentru monitorizarea temelor zilnice şi săptămânale la nivelul clasei, care să sprijine cadrele didactice în stabilirea realistă a temelor, precum un caiet, jurnalul sau un grafic al clasei, disponibil pentru toţi profesorii care predau la clasa respectivă.
Consultarea publică a fost realizată online de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei în perioada 7 - 20 noiembrie şi a vizat rolul temelor pentru acasă. La studiu au participat 70.952 de actori din învăţământul preuniversitar, dintre care 27.383 părinţi (84 la sută fiind mame), 32.786 de elevi şi 10.783 de cadre didactice din toate judeţele ţării.
Peste 70 la sută dintre elevi şi părinţi consideră că temele pentru acasă sunt prea multe, prea obositoare şi duc la nelinişte, îngrijorare şi stres
14 decembrie 2017

Din aceeaşi categorie:
Succes pentru elevii români la Olimpiada Internaţională de Astronomie
(18 septembrie 2013 - Cristina IANCU)
93 vizualizări
În toamnă vom avea, cel mai probabil, epidemie de gripă suprapusă peste pandemia de COVID. De ce vaccinul antigripal poate face diferenţa şi cât de pregătit e Ministerul Sănătăţii
(24 iulie 2020)
61 vizualizări
441 de noi cazuri de îmbolnăvire cu COVID-19, in Romania
(9 aprilie 2020)
185 vizualizări
637 noi cazuri de îmbolnăvire cu COVID-19, in Romania!
(14 iulie 2020)
291 vizualizări
Accident grav pe DN 1. Plan roşu de intervenţie
(19 august 2019)
638 vizualizări
Calendarul înscrierilor în clasa pregătitoare şi în clasa întâi
(12 februarie 2014)
205 vizualizări
Preşedintele Klaus Iohannis: Săptămâna viitoare voi emite un nou decret care va prelungi cu o lună de zile starea de urgenţă.
(6 aprilie 2020)
127 vizualizări
Justiţia a trecut pe online! Dacă ai un proces la tribunal, poţi primi pe mail hotărârile instanţei!
(17 august 2015)
160 vizualizări
Fosta judecătoare Viorica Dinu, în vizorul ANI
(26 septembrie 2013)
282 vizualizări
Doi preoţi, doi diaconi şi lumânăreasa unei biserici, confirmaţi pozitiv COVID-19
(25 martie 2020)
75 vizualizări
Cadavrul unei tinere, găsit într-o valiză, pe un câmp, unde a avut loc un incendiu!
(31 octombrie 2020)
517 vizualizări
Aglomeraţie în Vama Albiţa, pe sensul de intrare în ţară, unde maşinile aşteaptă şi 70 de minute
(3 ianuarie 2017)
221 vizualizări
Jaf la Castelul Corvinilor, hoţii au furat 170.000 de lei, banii încasaţi pe biletele de intrare
(2 mai 2017)
67 vizualizări
Proiect împotriva violenţei în familie: Împăcarea între părţi nu va mai înlătura răspunderea penală
(11 septembrie 2017)
376 vizualizări
S-a întors iarna! Trafic rutier îngreunat pe mai multe drumuri judeţene. 160 de localităţi au rămas fără curent electric
(20 aprilie 2017)
134 vizualizări
Legea salarizării, completată prin OUG: Indemnizaţie de hrană pentru personalul sanitar
(7 decembrie 2017)
258 vizualizări
Autorităţile confirmă primul deces al unui medic din cauza coronavirusului.
(22 aprilie 2020)
218 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole