Peste 70 la sută dintre elevi şi părinţi consideră că profesorii dau prea multe teme pentru acasă, care sunt obositoare şi duc la nelinişte, îngrijorare şi stres, arată un studiu online realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale. Conform acestuia, temele sunt în general considerate utile, însă sunt repetitive, monotone şi dificile, aproape 80% dintre părinţi afirmând că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea lor.
Potrivit unui studiu realizat de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, temele pentru acasă sunt în general considerate utile, dar repetitive, monotone şi dificile. Studiul arată că profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor şi pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii şi părinţii preferă temele diferenţiate, pe care să le poată rezolva creativ şi, eventual, în echipă. În acelaşi timp, mai mult de jumătate dintre profesori au declarat că nu dau teme pentru vacanţă.
Astfel, 75-80 la sută dintre elevii şi părinţii participanţi consideră că temele sunt, de multe ori, prea obositoare şi prea multe şi că ocupă mare parte din timpul liber. De asemenea, ele duc la nelinişte, îngrijorare şi stres, afirmaţie susţinută de 70,7 la sută dintre părinţi şi 67,8 la sută dintre elevi, în special cei de liceu şi gimnaziu. În acelaşi timp, aproape 81 la sută dintre părinţi au susţinut că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor.
În ceea ce priveşte adoptarea unui act normativ care să reglementeze rolul temelor pentru acasă şi timpul necesar realizării acestora, o parte dintre profesori consideră necesar acest lucru, pentru a se evita excesele legate de volumul temelor şi gradul de dificultate, în timp ce alţi profesori sunt de părere că această problemă poate fi gestionată de cadrele didactice, în funcţie de particularităţile fiecărei clase, reglementarea acestei problematici fiind văzută drept o constrângere a libertăţii de acţiune a profesorilor.
De asemenea, fetele şi băieţii se raportează diferit la teme, astfel că ponderea elevilor care susţin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieţii.
Respondenţii studiului au susţinut acordarea unei atenţii speciale nu doar tehnicilor de învăţare independentă, ci şi tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competenţelor de comunicare, negociere şi management al timpului.
Printre propuneri se numără şi alternarea temelor clasice, tradiţionale, cu cele practice, legate de viaţa reală, precum diverse proiecte sau machete, diferenţierea între teme zilnice şi teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea sau dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor elevilor legate de managementul timpului şi a responsabilităţii, utilizarea unor instrumente pentru monitorizarea temelor zilnice şi săptămânale la nivelul clasei, care să sprijine cadrele didactice în stabilirea realistă a temelor, precum un caiet, jurnalul sau un grafic al clasei, disponibil pentru toţi profesorii care predau la clasa respectivă.
Consultarea publică a fost realizată online de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei în perioada 7 - 20 noiembrie şi a vizat rolul temelor pentru acasă. La studiu au participat 70.952 de actori din învăţământul preuniversitar, dintre care 27.383 părinţi (84 la sută fiind mame), 32.786 de elevi şi 10.783 de cadre didactice din toate judeţele ţării.
Peste 70 la sută dintre elevi şi părinţi consideră că temele pentru acasă sunt prea multe, prea obositoare şi duc la nelinişte, îngrijorare şi stres
14 decembrie 2017

Din aceeaşi categorie:
Ministrul Sănătăţii face apel la populaţie să doneze sânge. În perioada lunilor de vară, numărul donatorilor scade cu 25%, cu toate că cererea este mai mare.
(24 iulie 2018)
45 vizualizări
Proprietarul benzinăriei de la care a pornit isteria combustibilului: cum a ajuns să vândă la peste 11 lei/litru
(10 martie 2022)
170 vizualizări
De ce transmiterea coronavirusului de către persoanele asimptomatice diferă. Explicaţia epidemiologului Molnar Geza
(15 iulie 2020)
233 vizualizări
ANSVSA a retras de la comercializare circa 150.000 de ouă şi 95 de tone de produse alimentare de origine animală
(28 aprilie 2016)
76 vizualizări
Elevii români, patru medalii, locul întâi în Europa şi locul şase în lume, la Olimpiada de Chimie
(29 iulie 2015)
318 vizualizări
IGSU: Inundaţii în mai multe judeţe. În Capitală, 28 de copaci au căzut în timpul furtunii, avariind patru maşini
(18 iunie 2017)
169 vizualizări
Iohannis îşi doreşte două mandate pentru a-şi definitiva proiectele
(24 decembrie 2014)
58 vizualizări
MAI: 12 judeţe, printre cele mai afectate de vremea severă din ultimele 24 de ore
(1 ianuarie 2015)
107 vizualizări
Audierea elevilor de la "Bolintineanu", "reluată luni"
(7 iulie 2013 - Cristina IANCU)
82 vizualizări
România a câştigat trei medalii la Olimpiada Internaţională de Biologie
(14 iulie 2014)
118 vizualizări
Sorin Cîmpeanu pune cruce notelor la şcoală: Aş vrea să ne concentrăm pe calitate, pe competenţele care sunt utile copiilor în viaţa activă
(24 mai 2022)
32 vizualizări
Prahova sub cod portocaliu de ger. Până joi va fi ger, cu temperaturi maxime între -12 şi -8 grade şi cu minime de între -22 şi -12 grade
(25 februarie 2018)
837 vizualizări
Peste cinci mii de români aflaţi în străinătate au fost infectaţi cu Covid-19 de la începutul pandemiei până acum, dintre care 122 au decedat.
(7 iulie 2020)
83 vizualizări
Nu achiţi amenda contravenţională? Uite ce ţi se poate întâmpla!
(29 august 2014)
269 vizualizări
Condamnări în dosarul bebeluşilor arşi
(9 iulie 2013)
52 vizualizări
Intră în vigoare noile sancţiuni: Amenzi uriaşe şi multe ore de muncă în folosul comunităţii pentru cei care îşi deranjează vecinii
(27 ianuarie 2020)
266 vizualizări
Florian Walter a cerut să fie predat autorităţilor române
(7 martie 2016)
119 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole
-
Cele mai periculoase flori de apartament
Publicat la data de 14 iulie 2025
-
Cum a fost înfrântă temuta flotă a lui Goering de o
Publicat la data de 14 iulie 2025
-
Pasiune şi moarte: Lili Brik şi Maiakovski
Publicat la data de 15 iulie 2025
-
De unde vin fructele? File din istoria păcănelelor
Publicat la data de 11 iulie 2025