Producătorul de locomotive Softronic din Craiova are în intenţie să construiască un tren ultramodern, care ar urma să circule între Craiova şi Atena, pe coridorul paneuropean IV, care leagă Londra de Istanbul. Însă există şi o problemă, porţiune de cale ferată dintre Craiova şi Calafat nu este electrificată.
„Problema electrificării este rezolvată la nivelul Europei de foarte multe ţări care în fiecare an construiesc sute sau mii de kilometri de căi ferate electrificate. Cel mai ieftin transport este cel electric, este în acelaşi timp şi foarte prietenos cu mediu pentru că nu poluează”, spune Radu Zlatian, consultant Softronic, pentru Digi24.
Pe porţiunea dintre Craiova şi Calafat se circulă ca în urmă cu 100 de ani, cu locomotive diesel, la o viteză maximă de 30 de kilometri pe oră. CFR a făcut mai multe studii de fezabilitate, în urma cărora s-a ajuns la concluzia că ar fi nevoie de o investiţie de 500 de milioane de euro.
„Totul depinde de modul de finanţare şi de programul de finanţare, masterplanul care s-a aprobat la Buxelles. Asteptăm şi noi şi ne dorim această electrificare, în primul rând fiind o bucată care face legătura între Occident şi Orient, dar întreruptă de Craiova-Calafat”, a declarat directorul CFR Craiova, Gheorghe Popa Ingineru, pentru Digi24.
Trenul ultramodern ar urma să coste cinci milioane de euro şi va putea circula cu o viteză de 160 de kilometri pe oră. Din păcate, în România, din cauza liniilor proaste, nu are unde să prindă această viteză.