Autorităţile britanice cred că maşinile hibrid n-ar trebui să aibă acces la staţiile de alimentare electrică de pe autostrăzi dintr-un motiv aparent banal.

 

Pentru cei care nu-şi permit sau nu s-au acomodat cu automobilele electrice, au fost create maşinile hibrid, care funcţionează atât în modul electric, cât şi pe sistemul cu combustie internă, fie independent, fie combinate.

 

Cei care deţin şi conduc astfel de automobile spun că sunt utile, dar, desigur, nu modulul electric este cel avantajos, ci mai degrabă motorul pe combustie. De ce? Simplu: bateriile pentru sistemul electric oferă o autonomie foarte slabă, dar faptul că poţi trece oricând pe rezervorul de benzină îţi dă un avantaj când ai de străbătut distanţe lungi.

 

Cu toate că maşinile hibrid au aceleaşi “drepturi” ca automobilele electrice, nu funcţionează la fel, iar şoferii au observat asta la baterie. A alege între o maşină hibrid şi una electrică e ca şi cum ai alege între anvelope de iarnă sau all-season. Iei produsul bun la toate, dar, de fapt, nu face nimic bine.

 

Specialiştii britanici din cadrul Royal Automobile Club Foundation sunt de părere că maşinile hibrid n-ar trebui să aibă voie la staţiile de alimentare electrică pentru simplul motiv că reîncărcarea lor durează prea mult şi blochează accesul şoferilor cu maşini electrice.

 

Un automobil electric bun are nevoie să stea conectat la sursa de curent doar cinci minute pentru a-şi prelungi autonomia cu încă 25 de kilometri, pe când o maşină hibrid are nevoie de aproape o oră pentru aceeaşi autonomie.

 

Scopul celor care asigură infrastructura necesară automobilelor nepoluante este să ofere şi eficienţă şi rapiditate. Maşinile hibrid limitează această eficienţă şi blochează accesul şoferilor cu maşini electrice care şi le pot reîncărca în doar câteva minute.

 

Dar, ca de obicei, britanicii nu oferă o viziune clară şi realistă despre comportamentul şoferilor cu maşină hibrid. Mă îndoiesc că aceştia se bazează prea mult pe sistemul electric, când benzinăriile sunt mai la îndemână. Aşa că, o astfel de măsură nu ar face decât să forţeze tot mai mulţi şoferi să se întoarcă la maşinile pe carburant.

 

Cumva, se observă o nevoie disperată de trecere la maşinile electrice, dar se iau numai măsuri superficiale sau prost gândite, peste tot în lume. Nu doar că şoferii nu sunt convinşi să renunţe la motoarele pe combustibil, dar nici alternativa nu le oferă prea multe avantaje imediate. O lume cu un aer mai curat n-o să convingă aproape pe nimeni, chiar dacă este foarte importantă atingerea acestui ţel.

 

 

 

 

Sursa: www.playtech.ro