Câţi dintre şoferi nu au fost exasperaţi de cei care vin din spate, de cei care conduc foarte aproape de maşină, care exercită chiar o presiune pe cel din faţă?
Pe autostrăzile din Germania există reglementate ca atare şi semnalate corespunzător distanţele pe care trebuie să le aibă maşinile între ele în timpul mersului. La noi lucrurile stau cu totul altfel. Câţi dintre şoferi nu au fost exasperaţi de cei care vin din spate, de cei care conduc foarte aproape de maşina din faţă, care exercită chiar o presiune pe cel din faţă? Câţi nu au fost stresaţi cu farurile sau chiar cu claxoanele din spate? Ei bine, în România nu este reglementată distanţa dintre două vehicule aflate în rulare, spune Nicolae Istrat, fost angajat al Poliţiei Rutiere, actualmente examinator auto.
„În alte ţări nu ai voie să te apropii de maşinile din faţă. În special în condiţiile de ploaie, umiditate, polei, ninsoare. Noi nu avem astfel de reglementări. La ei este reglementat distanţa dintre autovehicule. În cadrul pregătirii viitorilor şoferi există un capitol care vorbeşte despre conduita preventivă. Conducere defensivă. Cum să conduci pentru a preveni accidentele de circulaţie. Distanţa dintre autovehicule este unul dintre elementele care sunt puse în discuţie, alături de viteza de deplasare. Dacă am viteză mare trebuie să păstrez distanţă mare faţă de cel din faţa mea. Cu cât circul mai încet, cu atât mă pot apropia mai mult de el”, a declarat Nicolae Istrat.
Fostul poliţist rutier susţine că şoferii trebuie să aibe în vedere că la viteză mare, dacă maşina din faţă se opreşte din diverse motive (poate apărea o urgenţă) cel din spate trebuie să aibă suficient spaţiu de frânare ca să poată opri fără să provoace un accident.
„Cu cât viteza e mai mare, cu atât e mai mare spaţiul de frânare. La nou nu este reglementată distanţa ca dimensiune în metri. Sunt mai mulţi factori aici: viteza de deplasare, condiţiile atmosferice, drum alunecos, dacă circulăm ziua sau noaptea, într-o zonă cu relief de câmpie, drum drept, deal, munte, serpetine... Atât viteza, cât şi distanţa trebuie corelate cu aceşti factori. Oboseala la volan este un alt factor care trebuie corelat, la fel şi experienţa. Dacă suntem obosiţi, conducem de multe ore, trebuie să păstrăm o distanţă mai mare, pentru că atenţia, viteza de reacţie, percepţia scad. Trebuie să ai timp şi spaţiu la dispoziţie pentru a reacţiona. E valabil orunde în trafic. În oras, pe drum naţional sau pe autostradă”, a explicat Nicolae Istrat.
Cu cât viteza e mai mică, cu atât poţi să circuli mai aproape de cel din faţă. Un exemplu este când se circulă „bară la bară”. „Sentimentul e neplăcut când ai pe unul în spate, care pune presiune pe tine, vine în bara ta. Simţi presiunea şi pericolul. Eu prefer să-l am în faţă decât în spate. Reduc viteza şi-l las să mă depăşească, să-l am în faţa mea. Unii preferă să circule în afara localităţilor, în plasa altuia. Pentru că e mai uşor pentru cel din spate, mai ales dacă e obosit. Seara, cel din faţă îţi lumineaza drumul. Unii şoferi îşi găseasc pe unul care circulă cu viteza care le convine convine şi merg în plasa lui. E odihnitor, e mai uşor pentru cel din spate. Dar există riscuri. Cel care se pune în plasă are nişte motive, e obosit, se relaxează, imită ca maimuţa ce face cel din faţa lui. Nu se mai concentrează ca cel din faţa lui, care are tot câmpul vizual în faţă, trebuie să ia toate măsurile de siguranţă.
Cel din spate, atunci când s-au aprins stopurile din faţa lui, frânzează şi el. Când cel din faţă accelezeată, asta face şi cel din spate. Poate că toţi am făcut treaba asta, dar nu e bine”, a concluzionat Nicolae Istrat.
SURSA: Adevarul
Care e distanţa regulamentară între două maşini aflate în trafic
4 iunie 2018





Din aceeaşi categorie:
Cel mai mic SUV de la Mercedes va apărea la Frankfurt
(28 august 2013 - Alex POLICALĂ)
1139 vizualizări
Taxele de înmatriculare vor fi restituite cu dobândă
(5 august 2017)
245 vizualizări
Skoda Octavia facelift
(31 octombrie 2016)
168 vizualizări
Cinci lucruri inedite despre maşina lui Nicolae Titulescu
(22 ianuarie 2017)
490 vizualizări
Noul Aston Martin Vanquish Volante
(15 septembrie 2013)
79 vizualizări
Taxa auto se întoarce din vară. Birul va fi între 50 de euro şi 3.000 de euro
(15 martie 2018)
966 vizualizări
Golf 7 facelift primeşte motorul pe benzină de 1.5 litri şi 130 de cai
(14 august 2017)
769 vizualizări
Toyota Motor recheamă 1,7 milioane de vehicule la nivel mondial, din cauza airbag-urilor Takata
(10 ianuarie 2019)
27 vizualizări
Un nou motor diesel, de 262 CP, în gama Touareg facelift
(17 septembrie 2014)
179 vizualizări
Jurnalul Prahovean va juriza „Maşina Anului“ şi „SUV-ul Anului“ ediţiile 2014
(11 februarie 2014)
425 vizualizări
De ce nu e bine să laşi, iarna, maşina cu frâna de mână trasă. Orice şofer trebuie să ştie asta
(25 ianuarie 2022)
351 vizualizări
Audi Nanuk, conceptul care ar putea deveni realitate
(11 septembrie 2013 - Alex POLICALĂ)
87 vizualizări
Renault prezintă la Frankfurt un Duster de oraş, ediţie limitată, care nu va fi disponibil în România
(8 septembrie 2015)
330 vizualizări
Duster pick-up va fi fabricat, dar nu în România
(30 iulie 2014)
361 vizualizări
Cele mai mari capcane la cumpărarea unei maşini second-hand
(11 ianuarie 2020)
464 vizualizări
Dispare marja de eroare a radarelor. Amendă chiar şi pentru un km/h în plus
(9 aprilie 2018)
516 vizualizări
VIDEO: A apărut primul spot publicitar pentru Dacia Duster facelift
(16 octombrie 2013)
426 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole