Compania Tesla Motors vrea să iasă din graniţele natale ale Californiei şi ia poziţie pe continentul european, în domeniul maşinilor electrice de lux.  

Producătorul american va avea şase magazine în Germania în următoarele luni, de unde va livra autovehicule pe piaţa europeană, chiar sub nasul marilor producători germani. Americanii au o misiune dificilă mai ales că trebuie să câştige încrederea publicului german, cunoscut ca fiind foarte ataşat de mărcile naţionale.

Tocmai acum, la auto-show-ul de la Frankfurt, BMW a prezentat două modele hibride, Audi a debutat cu un A3 electric, iar Porsche a venit un hibrid Spyder de 845.000 de dolari. Mercedes a debutat o versiune electrică a lui SLS cu aripi de porumbel. Aşadar concurenţa e aproape copleşitoare chiar şi pe acest segment.

Tesla mizează pe norocul începătorului şi pe avantajul noului venit care va atrage atenţia. Californienii vor să deschidă 15 magazine şi centre de service în prima fază în Germania. Alte 5 magazine vor urma să fie deschise mai târziu. În plus oficialii companiei mizează pe conservatorismul marilor producători care sunt reluctanţi la schimbare şi nu vor să părăsească definitiv tehnologia motorului cu ardere internă.

Apariţia Tesla a fost observată mai demult, dovadă că Daimler va folosi bateriile mărcii pentru viitorul Mercedes B-Class electric. Volkswagen a cumpărat trei modele Tesla pentru a examina modul în care au fost concepute.

Tesla a venit cu Model S la Frankfurt, un sedan cu gardă joasă care poate accelera până la 100 km/h în 6,2 secunde, apropiindu-se de performanţele seriei 5 pe benzină. Model S costă 71.400 de euro.

Producătorii de maşini electrice trebuie permanent să combată legendele urbane, că maşinile vor rămâne fără baterie, pe câmp, la jumătatea distanţei. Chiar BMW, pentru a risipi îngrijorările, oferă cumpărătorilor noul i3, electric, cu o autonomie de 160 de kilometri, şi care ar putea reprezenta o opţiune la închirierea unri maşini.

Tesla, în schimb, oferă un autovehicul complet electric care are o autonomie de 480 de kilometri, suficient pentru a ajunge la Munchen, de la Frankfurt.

Compania americană a deschis în Norvegia, - de ce oare tot acolo ?- o reţea de staţii de alimentare, acoperind majoritatea autostrăzilor. În 20 de minute un autoturism poate fi încărcat la 50% din capacitate. Spre deosebire de rivalii săi, Tesla este de deependentă de cererea de nişă. O nişă care s-a prăbuşit în ultimii ani.