Maşinile obişnuite fac zgomot, şi astfel pietonii şi bicicliştii sunt preveniţi în trafic de prezenţa lor în zonă. În schimb, cele electrice sunt extrem de silenţioase, ceea ce le face aproape imposibil de detectat cu ajutorul auzului.
De aceea, Uniunea Europeană vrea ca până în iulie 2019 toate maşinile electrice existente să emită un sunet, inclusiv când merg la viteze reduse. Prin urmare, vehiculele cu propulsie electrică vor trebui echipate cu generatoare de sunet, astfel încât nevăzătorii sau persoanele cu tulburări severe de vedere să le audă venind.
Producătorii au avut la dispoziţie un termen de 5 ani pentru a se conforma acestor reguli, dar foarte puţini şi-au dotat maşinile cu astfel de dispozitive. Legea cu privire la zgomotul maşinilor electrice a fost aprobată de Parlamentul European în 2014. Concret, Parlamentul Europeean a introdus obligativitatea instalării de dispozitive AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems), care produc zgomote asemănătoare cu un motor convenţional, la toate maşinile electrice şi hybrid pentru protecţia persoanelor predispuse la accidente. Noile standarde vor interzice butoanele de pauză care dezactivează emiţătorul de sunet.
Aceste prevederi fac parte dintr-un pachet mai larg de reglementări, care include, de asemenea, obligaţia anumitor autovehicule cu propulsie convenţională să genereze cu 25% mai puţin zgomot.
Pericolul silenţios
Problema este una majoră, aşa cum arată şi studiile. Conform cercetătorilor, riscul de a fi lovit de o maşină electrică este cu 40% mai mare decât în cazul uneia tradiţională. De asemenea, potrivit altui studiu efectuat de cercetătorii americani, pentru a auzi venirea unei maşini electrice este necesară o distanţă cu 74% mai mică decât distanţa în cazul unei maşini pe combustibil fosil. Nu doar cercetătorii au atras atenţia asupra pericolului silenţios reprezentat de maşinile electrice.
Sondajele de opinie europene arată că 53% din europeni cred că silenţiozitatea maşinilor electrice reprezintă un pericol pentru pietoni, în timp ce 70% cred că lipsa zgomotului constituie un avantaj dar numai pentru şoferi. Cei mai prudenţi sunt francezii, care în proporţie de 70% conştientizează pericolul reprezentat de lipsa zgomotului la vehiculele electrice şi afirmă că este necesară resonorizarea acestor automobile. În schimb, 41% din italieni cred că maşinile electrice pot cauza accidente în trafic.
De aceea, Parlamentul European a introdus obligativitatea instalării de dispozitive AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems), care produc zgomote asemănătoare cu un motor convenţional, la toate maşinile electrice şi hybrid pentru protecţia persoanelor predispuse la accidente. Noile standarde vor interzice butoanele de pauză care dezactivează emiţătorul de sunet.
Maşinile electrice, tot mai preferate de români
Vânzările de autoturisme electrice sau hibrid noi au crescut cu 83,02%, în primele patru luni din 2018, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, până la 1.003 unităţi, de la 548 de unităţi, cât se consemnaseră în 2017, arată Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme.
În clasamentul celor mai comercializate autoturisme electrice 100%, în intervalul ianuarie - aprilie, primul loc a fost ocupat de Volkswagen, cu 96 de unităţi, urmat de smart (47 de exemplare), BMW (31), Mercedes Benz (19), Renault (14), Volvo (10), Audi şi Mitsubishi (câte 5 unităţi), Porsche (4) şi Kia (2).
UE vrea să pună „talăngi“ maşinilor electrice
23 mai 2018





Din aceeaşi categorie:
Video: Cum arată automobilul zburător
(4 noiembrie 2014)
273 vizualizări
Şoferii care vorbesc la telefon rămân fără permis
(14 martie 2017)
521 vizualizări
Volkswagen investeşte o sumă uriaşă în următorii cinci ani
(22 noiembrie 2014)
66 vizualizări
VIDEO: Prima anvelopă cu crampoane retractabile
(23 februarie 2014)
121 vizualizări
Schimbări importante la inspecţia tehnică periodică a maşinilor
(1 februarie 2017)
563 vizualizări
Cât i-a luat unui român cu Dacia Spring ca să parcurgă drumul de la Fălticeni la Berlin. Probleme uriaşe în Germania
(6 octombrie 2022)
52 vizualizări
Ce amenzi aduc cruciuliţele sau CD-urile puse la parbriz
(24 mai 2018)
712 vizualizări
Care este singura maşină din lume în care nu a murit nimeni în accidente
(1 ianuarie 2020)
682 vizualizări
Jaguar ar putea produce o compactă cu tracţiune-faţă
(14 august 2013 - Alex POLICALĂ)
94 vizualizări
Opel va cheltui 550 de milioane de euro pentru a-şi închide fabrica din Bochum
(20 mai 2014)
121 vizualizări
Sold out pentru un bolid de cinci milioane de euro
(27 august 2018)
356 vizualizări
Renault a prezentat noul Megane Sedan
(14 iulie 2016)
274 vizualizări
Un nou bolid McLaren
(15 iulie 2013)
76 vizualizări
Comisia Europeana vrea sa oblige producatorii auto sa reduca emisiile medii de CO2 ale automobilelor cu 30%
(9 noiembrie 2017)
83 vizualizări
BMW şi Toyota, împreună pentru construcţia unei maşini sport
(1 ianuarie 2014)
136 vizualizări
Opel lansează prima maşină sub 10.000 de euro
(4 decembrie 2014)
1471 vizualizări
Cresc vânzările de maşini electrice
(8 iulie 2013)
80 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole