Maşinile obişnuite fac zgomot, şi astfel pietonii şi bicicliştii sunt preveniţi în trafic de prezenţa lor în zonă. În schimb, cele electrice sunt extrem de silenţioase, ceea ce le face aproape imposibil de detectat cu ajutorul auzului.
De aceea, Uniunea Europeană vrea ca până în iulie 2019 toate maşinile electrice existente să emită un sunet, inclusiv când merg la viteze reduse. Prin urmare, vehiculele cu propulsie electrică vor trebui echipate cu generatoare de sunet, astfel încât nevăzătorii sau persoanele cu tulburări severe de vedere să le audă venind.
Producătorii au avut la dispoziţie un termen de 5 ani pentru a se conforma acestor reguli, dar foarte puţini şi-au dotat maşinile cu astfel de dispozitive. Legea cu privire la zgomotul maşinilor electrice a fost aprobată de Parlamentul European în 2014. Concret, Parlamentul Europeean a introdus obligativitatea instalării de dispozitive AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems), care produc zgomote asemănătoare cu un motor convenţional, la toate maşinile electrice şi hybrid pentru protecţia persoanelor predispuse la accidente. Noile standarde vor interzice butoanele de pauză care dezactivează emiţătorul de sunet.
Aceste prevederi fac parte dintr-un pachet mai larg de reglementări, care include, de asemenea, obligaţia anumitor autovehicule cu propulsie convenţională să genereze cu 25% mai puţin zgomot.
Pericolul silenţios
Problema este una majoră, aşa cum arată şi studiile. Conform cercetătorilor, riscul de a fi lovit de o maşină electrică este cu 40% mai mare decât în cazul uneia tradiţională. De asemenea, potrivit altui studiu efectuat de cercetătorii americani, pentru a auzi venirea unei maşini electrice este necesară o distanţă cu 74% mai mică decât distanţa în cazul unei maşini pe combustibil fosil. Nu doar cercetătorii au atras atenţia asupra pericolului silenţios reprezentat de maşinile electrice.
Sondajele de opinie europene arată că 53% din europeni cred că silenţiozitatea maşinilor electrice reprezintă un pericol pentru pietoni, în timp ce 70% cred că lipsa zgomotului constituie un avantaj dar numai pentru şoferi. Cei mai prudenţi sunt francezii, care în proporţie de 70% conştientizează pericolul reprezentat de lipsa zgomotului la vehiculele electrice şi afirmă că este necesară resonorizarea acestor automobile. În schimb, 41% din italieni cred că maşinile electrice pot cauza accidente în trafic.
De aceea, Parlamentul European a introdus obligativitatea instalării de dispozitive AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems), care produc zgomote asemănătoare cu un motor convenţional, la toate maşinile electrice şi hybrid pentru protecţia persoanelor predispuse la accidente. Noile standarde vor interzice butoanele de pauză care dezactivează emiţătorul de sunet.
Maşinile electrice, tot mai preferate de români
Vânzările de autoturisme electrice sau hibrid noi au crescut cu 83,02%, în primele patru luni din 2018, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, până la 1.003 unităţi, de la 548 de unităţi, cât se consemnaseră în 2017, arată Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme.
În clasamentul celor mai comercializate autoturisme electrice 100%, în intervalul ianuarie - aprilie, primul loc a fost ocupat de Volkswagen, cu 96 de unităţi, urmat de smart (47 de exemplare), BMW (31), Mercedes Benz (19), Renault (14), Volvo (10), Audi şi Mitsubishi (câte 5 unităţi), Porsche (4) şi Kia (2).
UE vrea să pună „talăngi“ maşinilor electrice
23 mai 2018





Din aceeaşi categorie:
Lovitură pentru toţi românii cu maşini înmatriculate în Bulgaria
(10 aprilie 2018)
1205 vizualizări
Ce trebuie să ştii dacă poliţia îţi cere să-ţi deblochezi telefonul
(17 ianuarie 2019)
173 vizualizări
Nissan Qashqai, primul SUV care se conduce singur
(7 martie 2016)
61 vizualizări
Autocolantul anti-radar, posibilă soluţie pentru evitarea amenzilor de circulaţie
(24 martie 2017)
783 vizualizări
Primul exemplar BMW M1 din 1977 scos la vânzare pe Ebay
(13 februarie 2017)
121 vizualizări
Procurorii din Munchen extind investigaţia în cazul Audi/ Aproape 24.000 de maşini Audi sunt chemate în service pentru neregularităţi ale testelor de emisie
(3 iunie 2017)
387 vizualizări
Ce aduce 2016 pe piaţa auto din România
(4 ianuarie 2016)
208 vizualizări
Cea mai puternică berlină din lume: Dodge Charger SRT Hellcat cu 717 CP
(15 august 2014)
208 vizualizări
Honda a ajuns la 300 de milioane de motociclete fabricate
(26 noiembrie 2014)
64 vizualizări
Şase maşini second-hand din zece aflate la vânzare în România au defecţiuni sau au fost accidentate
(25 ianuarie 2017)
98 vizualizări
Ford Trucks deschide în România cel mai mare birou din Europa
(10 mai 2017)
37 vizualizări
Viitorul Volkswagen Passat va avea versiuni noi de motorizare
(25 iunie 2014)
121 vizualizări
Surpriză în topul celor mai vândute maşini în România
(27 aprilie 2017)
338 vizualizări
Ce rol au EGR-ul şi filtrul de particule montate pe autovehicule
(17 iulie 2020)
293 vizualizări
Noul Mercedes-Benz S-Klasse la laudă cu 24 de versiuni
(29 iulie 2017)
388 vizualizări
Numărul maşinilor electrice vândute în România a crescut
(21 decembrie 2015)
97 vizualizări
Dacia va începe fabricarea de motoare Euro 6 la finalul anului
(25 februarie 2014)
84 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole