Maşinile obişnuite fac zgomot, şi astfel pietonii şi bicicliştii sunt preveniţi în trafic de prezenţa lor în zonă. În schimb, cele electrice sunt extrem de silenţioase, ceea ce le face aproape imposibil de detectat cu ajutorul auzului.
De aceea, Uniunea Europeană vrea ca până în iulie 2019 toate maşinile electrice existente să emită un sunet, inclusiv când merg la viteze reduse. Prin urmare, vehiculele cu propulsie electrică vor trebui echipate cu generatoare de sunet, astfel încât nevăzătorii sau persoanele cu tulburări severe de vedere să le audă venind.
Producătorii au avut la dispoziţie un termen de 5 ani pentru a se conforma acestor reguli, dar foarte puţini şi-au dotat maşinile cu astfel de dispozitive. Legea cu privire la zgomotul maşinilor electrice a fost aprobată de Parlamentul European în 2014. Concret, Parlamentul Europeean a introdus obligativitatea instalării de dispozitive AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems), care produc zgomote asemănătoare cu un motor convenţional, la toate maşinile electrice şi hybrid pentru protecţia persoanelor predispuse la accidente. Noile standarde vor interzice butoanele de pauză care dezactivează emiţătorul de sunet.
Aceste prevederi fac parte dintr-un pachet mai larg de reglementări, care include, de asemenea, obligaţia anumitor autovehicule cu propulsie convenţională să genereze cu 25% mai puţin zgomot.
Pericolul silenţios
Problema este una majoră, aşa cum arată şi studiile. Conform cercetătorilor, riscul de a fi lovit de o maşină electrică este cu 40% mai mare decât în cazul uneia tradiţională. De asemenea, potrivit altui studiu efectuat de cercetătorii americani, pentru a auzi venirea unei maşini electrice este necesară o distanţă cu 74% mai mică decât distanţa în cazul unei maşini pe combustibil fosil. Nu doar cercetătorii au atras atenţia asupra pericolului silenţios reprezentat de maşinile electrice.
Sondajele de opinie europene arată că 53% din europeni cred că silenţiozitatea maşinilor electrice reprezintă un pericol pentru pietoni, în timp ce 70% cred că lipsa zgomotului constituie un avantaj dar numai pentru şoferi. Cei mai prudenţi sunt francezii, care în proporţie de 70% conştientizează pericolul reprezentat de lipsa zgomotului la vehiculele electrice şi afirmă că este necesară resonorizarea acestor automobile. În schimb, 41% din italieni cred că maşinile electrice pot cauza accidente în trafic.
De aceea, Parlamentul European a introdus obligativitatea instalării de dispozitive AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems), care produc zgomote asemănătoare cu un motor convenţional, la toate maşinile electrice şi hybrid pentru protecţia persoanelor predispuse la accidente. Noile standarde vor interzice butoanele de pauză care dezactivează emiţătorul de sunet.
Maşinile electrice, tot mai preferate de români
Vânzările de autoturisme electrice sau hibrid noi au crescut cu 83,02%, în primele patru luni din 2018, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, până la 1.003 unităţi, de la 548 de unităţi, cât se consemnaseră în 2017, arată Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme.
În clasamentul celor mai comercializate autoturisme electrice 100%, în intervalul ianuarie - aprilie, primul loc a fost ocupat de Volkswagen, cu 96 de unităţi, urmat de smart (47 de exemplare), BMW (31), Mercedes Benz (19), Renault (14), Volvo (10), Audi şi Mitsubishi (câte 5 unităţi), Porsche (4) şi Kia (2).
UE vrea să pună „talăngi“ maşinilor electrice
23 mai 2018





Din aceeaşi categorie:
Dacia a înregistrat vânzări record în 2016 pe piaţa din Franţa
(3 ianuarie 2017)
291 vizualizări
Noul BMW Seria 1 a fost prezentat în România
(13 mai 2015)
89 vizualizări
Brigada Rutieră: A fost necesară blocarea maşinii lui Ilie Năstase, care a încercat să plece chiar dacă agentul îl somase să oprească
(26 mai 2018)
384 vizualizări
Citroen creşte producţia lui C4 Cactus pentru a face faţă cererii
(25 octombrie 2014)
88 vizualizări
Percheziţii la RENAULT! Ar putea avea legătură cu scandalul noxelor
(14 ianuarie 2016)
51 vizualizări
Automobile cu priză la români. Creştere de 223% a vânzărilor de maşini eco
(4 mai 2017)
98 vizualizări
Germania a format o alianţă cu Italia şi ţări din Europa de Est, inclusiv România, care se opun renunţării treptate la vehiculele convenţionale din 2035
(14 martie 2023)
59 vizualizări
Mercedes-Benz S-Klasse - peste 100.000 unităţi vândute de la debutul producţiei
(19 octombrie 2014)
87 vizualizări
Toyota a revenit pe primul loc în topul vânzărilor auto
(26 octombrie 2015)
53 vizualizări
Atenţie, şoferi! N-ai ITP valabil, rămâi fără talon
(31 iulie 2017)
592 vizualizări
Cum sunt măsluite testele de consum ale autovehiculelor noi
(8 noiembrie 2014)
70 vizualizări
Surprize şi senzaţii tari la Salonul Auto Moto 2014
(29 martie 2014)
164 vizualizări
Cele mai scumpe maşini de jucărie
(28 decembrie 2014)
1784 vizualizări
Lamborghini vrea să introducă SUV-ul Urus în 2017
(18 ianuarie 2014)
119 vizualizări
Dorian Popa a ramas fara permis dupa ce a refuzat sa opreasca la semnalele politistilor
(6 august 2018)
388 vizualizări
Dacia trece la un nou nivel în Italia – marca românească este la un pas de un moment fabulos
(23 august 2015)
59 vizualizări
Dacia vine la Frankfurt cu noul Duster facelift
(2 septembrie 2013 - Alex POLICALĂ)
128 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole