Maşinile obişnuite fac zgomot, şi astfel pietonii şi bicicliştii sunt preveniţi în trafic de prezenţa lor în zonă. În schimb, cele electrice sunt extrem de silenţioase, ceea ce le face aproape imposibil de detectat cu ajutorul auzului.
De aceea, Uniunea Europeană vrea ca până în iulie 2019 toate maşinile electrice existente să emită un sunet, inclusiv când merg la viteze reduse. Prin urmare, vehiculele cu propulsie electrică vor trebui echipate cu generatoare de sunet, astfel încât nevăzătorii sau persoanele cu tulburări severe de vedere să le audă venind.
Producătorii au avut la dispoziţie un termen de 5 ani pentru a se conforma acestor reguli, dar foarte puţini şi-au dotat maşinile cu astfel de dispozitive. Legea cu privire la zgomotul maşinilor electrice a fost aprobată de Parlamentul European în 2014. Concret, Parlamentul Europeean a introdus obligativitatea instalării de dispozitive AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems), care produc zgomote asemănătoare cu un motor convenţional, la toate maşinile electrice şi hybrid pentru protecţia persoanelor predispuse la accidente. Noile standarde vor interzice butoanele de pauză care dezactivează emiţătorul de sunet.
Aceste prevederi fac parte dintr-un pachet mai larg de reglementări, care include, de asemenea, obligaţia anumitor autovehicule cu propulsie convenţională să genereze cu 25% mai puţin zgomot.
Pericolul silenţios
Problema este una majoră, aşa cum arată şi studiile. Conform cercetătorilor, riscul de a fi lovit de o maşină electrică este cu 40% mai mare decât în cazul uneia tradiţională. De asemenea, potrivit altui studiu efectuat de cercetătorii americani, pentru a auzi venirea unei maşini electrice este necesară o distanţă cu 74% mai mică decât distanţa în cazul unei maşini pe combustibil fosil. Nu doar cercetătorii au atras atenţia asupra pericolului silenţios reprezentat de maşinile electrice.
Sondajele de opinie europene arată că 53% din europeni cred că silenţiozitatea maşinilor electrice reprezintă un pericol pentru pietoni, în timp ce 70% cred că lipsa zgomotului constituie un avantaj dar numai pentru şoferi. Cei mai prudenţi sunt francezii, care în proporţie de 70% conştientizează pericolul reprezentat de lipsa zgomotului la vehiculele electrice şi afirmă că este necesară resonorizarea acestor automobile. În schimb, 41% din italieni cred că maşinile electrice pot cauza accidente în trafic.
De aceea, Parlamentul European a introdus obligativitatea instalării de dispozitive AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems), care produc zgomote asemănătoare cu un motor convenţional, la toate maşinile electrice şi hybrid pentru protecţia persoanelor predispuse la accidente. Noile standarde vor interzice butoanele de pauză care dezactivează emiţătorul de sunet.
Maşinile electrice, tot mai preferate de români
Vânzările de autoturisme electrice sau hibrid noi au crescut cu 83,02%, în primele patru luni din 2018, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, până la 1.003 unităţi, de la 548 de unităţi, cât se consemnaseră în 2017, arată Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme.
În clasamentul celor mai comercializate autoturisme electrice 100%, în intervalul ianuarie - aprilie, primul loc a fost ocupat de Volkswagen, cu 96 de unităţi, urmat de smart (47 de exemplare), BMW (31), Mercedes Benz (19), Renault (14), Volvo (10), Audi şi Mitsubishi (câte 5 unităţi), Porsche (4) şi Kia (2).
UE vrea să pună „talăngi“ maşinilor electrice
23 mai 2018
(1004 vizualizări)
Din aceeaşi categorie:
Ford va investi 4,5 miliarde de dolari în vehicule electrice
(11 decembrie 2015)
92 vizualizări
Porsche vrea să intre pe încă 15 pieţe până în 2020
(15 octombrie 2013)
90 vizualizări
Un Maserati unicat ar putea fi vândut cu 3 milioane de lire sterline
(5 iulie 2015)
235 vizualizări
Modificări importante în Codul Rutier! Reguli noi în privinţa permisului de conducere!
(14 ianuarie 2019)
200 vizualizări
Ferrari F12 berlinetta, preparat de Novitec
(22 aprilie 2016)
342 vizualizări
Merkel îndeamnă companiile auto să angajeze imigranţi extracomunitari
(18 septembrie 2015)
323 vizualizări
Un nou scandal privind noxele. Mitsubishi a utilizat o metodă mai simplă
(20 aprilie 2016)
62 vizualizări
Salonul Auto de la Paris: Conceptul Lexus UX promite o nouă eră a design-ului pentru producător
(1 octombrie 2016)
331 vizualizări
Volkswagen Passat, maşina anului 2014 în Europa
(3 martie 2015)
135 vizualizări
Surprize şi senzaţii tari la Salonul Auto Moto 2014
(29 martie 2014)
167 vizualizări
Cinci lucruri mai puţin ştiute despre Dacia 500
(10 ianuarie 2017)
288 vizualizări
Maşinile hibride şi electrice, achiziţii mai sigure pe piaţa second hand
(20 februarie 2018)
228 vizualizări
Noul Renault Clio: preţ de pornire
(28 iulie 2016)
666 vizualizări
Trucuri pentru reducerea consumului
(17 noiembrie 2015)
277 vizualizări
Primul accident mortal cu o maşină Tesla aflată pe pilot automat
(1 iulie 2016)
141 vizualizări
Volkswagen Golf, afectat de criză, iese din Top 10 al vânzărilor europene după zeci de ani de supremaţie. Marile companii pierd mii de maşini pe zi
(23 noiembrie 2021)
61 vizualizări
Alfa Romeo închide Transfăgărăşanul!
(14 iulie 2017)
136 vizualizări
Cea mai veche branza din lume, descoperita langa mumii
Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E
De unde vin fructele? File din istoria păcănelelor
Dacă ai jucat vreodată un slot și te-ai întrebat „Ce caută lămâia asta aici?”, nu
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!
A luat foc internetul, au navalit deontologii, au explodat opiniile. Cazul Gheboasa, la mare concurenta cu fata ucisa in Mangalia care avea initial 12 ani si fusese violata, iar apoi 18 si ucisa de colega de camera In fapt, un produs al gradului de cultura aferent unor concetateni, domnul cu pricina a fost lasat sa evolueze intr-o siluire a...
Conflictele dintre Roberta Anastase şi Andrei Volosevici sunt vechi. Certurile dintre ei durează mult şi foarte greu vreun cunoscut reuşeşte să îi facă să comunice din nou. Rezultatul alegerilor interne de la PNL Ploieşti este încă o dovadă a faptului că liberalii au dorit să îi dea o lecţie lui Volosevici, arâtându-i voalat că nu este pe...
Prin 1951 Brâncusi a dorit să lase mostenire României 200 de lucrări si atelierul său parizian. Statul român a respins oferta. A fost o sedinţă si s-a decis că Brâncusi nu poate fi considerat un creator în sculptură pentru că "speculează prin mijloace bizare gusturile morbide ale societăţii burgheze". Cei care au hotărât asta au fost...
„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole


























