Guvernul pregăteşte pentru proprietarii de maşini, în locul timbrului de mediu, introducerea unei taxe de poluare sub formă de vignetă, diferenţiată ca valoare în funcţie de normele de poluare Euro, de emisiile de noxe, dar şi de carburantul folosit, şoferii urmând să aibă acces în diferite zone ale marilor oraşe doar pe baza unui sticker colorat lipit pe parbriz. Sistemul este deja aplicat în Germania şi pregătit acum şi pentru România, scrie Profit.ro, citat de news.ro
"Confirmăm că este în lucru introducerea unei taxe de intrare în oraşe mari. Pentru România, este în lucru introducerea, în locul timbrului de mediu, a unei taxe de intrare în marile oraşe, care presupune o plată în funcţie de noxe şi de combustibil, plus un sticker, cu o anumită culoare, pe anumite zone ale unui oraş. Astfel, pentru ca un şofer să poată intra cu o maşină poluantă în centrul oraşului, de exemplu, el va trebui să plătească o anumită taxă şi va primi în schimb un anumit sticker cu o culoare care îi va permite accesul. Din acest moment este în lucru şi o «zonare» a Bucureştiului", au declarat surse pentru Profit.ro.
Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a confirrmat vineri că grupul de lucru format la ministerul pe care îl conduce s-a inspirat în elaborarea înlocuirii timbrului de mediu din sistemele unor oraşe precum Budapesta, Londra sau Milano, care permit accesul autovehiculelor în centrul acestor oraşe prin plata unei taxe.
Ministrul a subliniat că în Uniunea Europeană există în acest moment trei tipuri de sisteme, şi anume o taxă introdusă în preţul combustibilului, idee analizată şi în România, o taxă de primă înmatriculare aplicată tuturor automobilelor, inclusiv celor înmatriculate deja la introducerea taxei, şi un impozit anual în funcţie de motorizare şi carburantul folosit.
Constantin a confirmat însă că ministerul nu vrea să propună o nouă “taxare suplimentară şi general valabilă”.
“Există şi mijloace moderne, combinate, şi din acestea ne-am inspirat, după modelul unor oraşe ca Londra, Milano şi, mai recent, Budapesta, prin care autovehiculele au acces în anumite zone în funcţie de norma de poluare, iar altele au acces prin plata unei taxe”, a explicat ministrul Daniel Constantin.
El a amintit că Bucureştiul, de exemplu, trebuie să răspundă în acest moment unei proceduri de infringement deschisă de Comisia Europeană privind calitatea aerului.
”Această soluţie este una modernă, care poate fi luată în calcul, şi putem în felul acesta stimula şi transportul în comun, putem folosi acest moment pentru dezvoltarea infrastructura de transport în comun”, a mai declarat ministrul Mediului.
Acesta a adăugat că în calitate de ministru al Mediului preocuparea sa principală este reducerea poluării, şi nu încasarea unor taxe, dând asigurări însă că programul Rabla va continua şi anul acesta, deşi probabil veniturile la Fondul de Mediu vor fi în 2017 de doar 500 milioane lei, în scădere la jumătate faţă de 2016, ca urmare a eliminării timbrului de mediu.
Eliminarea timbrului de mediu a generat o creştere considerabilă a numărului de programări în această perioadă pentru eliberarea actelor necesare înmatriculării maşinilor second-hand, cumpărate din străinătate.
În locul timbrului de mediu, Guvernul pregăteşte o taxă auto de intrare în oraşe, cu stickere colorate
25 februarie 2017





Din aceeaşi categorie:
VIDEO: A apărut primul spot publicitar pentru Dacia Duster facelift
(16 octombrie 2013)
426 vizualizări
De astăzi intră în vigoare prevederile care permit suspendarea înmatriculării unui vehicul fără ITP valabilă
(20 mai 2018)
394 vizualizări
Alţi români au rămas fără maşină în Bulgaria!Le-a fost furată din parcarea hotelului
(3 septembrie 2017)
684 vizualizări
Dacia va prezenta la Geneva un model aniversar
(16 februarie 2015)
135 vizualizări
Statistică RAR: 5,5 la sută din maşinile verificate prezentau pericol iminent de accident
(18 februarie 2016)
134 vizualizări
Românii nu se dau în vânt după autoturisme hibrid
(21 aprilie 2015)
383 vizualizări
Cele mai scumpe maşini noi din lume
(9 martie 2015)
268 vizualizări
Record european pentru Renault: Câte maşini electrice a vândut constructorul francez
(3 martie 2019)
108 vizualizări
Porsche Pajun va avea propulsie electrică
(26 ianuarie 2015)
116 vizualizări
Toyota schimbă banda: Producătorul intră în cursa pentru electrice cu autonomie mare
(8 noiembrie 2016)
51 vizualizări
Toyota recheamă la service 2,27 milioane vehicule din cauza unor probleme la airbag
(11 iunie 2014)
70 vizualizări
Topul creşterii pieţelor auto din UE: România, pe locul al treilea
(18 noiembrie 2014)
67 vizualizări
Cum află şoferii în 30 de secunde locaţia echipajului cu radar
(17 februarie 2020)
836 vizualizări
Mercedes-Benz investeşte peste 300 de milioane de euro în România
(27 mai 2014)
94 vizualizări
Fondatorul Tesla: Toată lumea îşi va permite o maşină electrică
(29 aprilie 2016)
963 vizualizări
Se lansează cea mai ieftină maşină electrică
(11 august 2017)
647 vizualizări
VIDEO O şoferiţă din Bucureşti care depăşea pe linia de tramvai a produs clipul anului
(23 octombrie 2019)
177 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole