Guvernul pregăteşte pentru proprietarii de maşini, în locul timbrului de mediu, introducerea unei taxe de poluare sub formă de vignetă, diferenţiată ca valoare în funcţie de normele de poluare Euro, de emisiile de noxe, dar şi de carburantul folosit, şoferii urmând să aibă acces în diferite zone ale marilor oraşe doar pe baza unui sticker colorat lipit pe parbriz. Sistemul este deja aplicat în Germania şi pregătit acum şi pentru România, scrie Profit.ro, citat de news.ro
"Confirmăm că este în lucru introducerea unei taxe de intrare în oraşe mari. Pentru România, este în lucru introducerea, în locul timbrului de mediu, a unei taxe de intrare în marile oraşe, care presupune o plată în funcţie de noxe şi de combustibil, plus un sticker, cu o anumită culoare, pe anumite zone ale unui oraş. Astfel, pentru ca un şofer să poată intra cu o maşină poluantă în centrul oraşului, de exemplu, el va trebui să plătească o anumită taxă şi va primi în schimb un anumit sticker cu o culoare care îi va permite accesul. Din acest moment este în lucru şi o «zonare» a Bucureştiului", au declarat surse pentru Profit.ro.
Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a confirrmat vineri că grupul de lucru format la ministerul pe care îl conduce s-a inspirat în elaborarea înlocuirii timbrului de mediu din sistemele unor oraşe precum Budapesta, Londra sau Milano, care permit accesul autovehiculelor în centrul acestor oraşe prin plata unei taxe.
Ministrul a subliniat că în Uniunea Europeană există în acest moment trei tipuri de sisteme, şi anume o taxă introdusă în preţul combustibilului, idee analizată şi în România, o taxă de primă înmatriculare aplicată tuturor automobilelor, inclusiv celor înmatriculate deja la introducerea taxei, şi un impozit anual în funcţie de motorizare şi carburantul folosit.
Constantin a confirmat însă că ministerul nu vrea să propună o nouă “taxare suplimentară şi general valabilă”.
“Există şi mijloace moderne, combinate, şi din acestea ne-am inspirat, după modelul unor oraşe ca Londra, Milano şi, mai recent, Budapesta, prin care autovehiculele au acces în anumite zone în funcţie de norma de poluare, iar altele au acces prin plata unei taxe”, a explicat ministrul Daniel Constantin.
El a amintit că Bucureştiul, de exemplu, trebuie să răspundă în acest moment unei proceduri de infringement deschisă de Comisia Europeană privind calitatea aerului.
”Această soluţie este una modernă, care poate fi luată în calcul, şi putem în felul acesta stimula şi transportul în comun, putem folosi acest moment pentru dezvoltarea infrastructura de transport în comun”, a mai declarat ministrul Mediului.
Acesta a adăugat că în calitate de ministru al Mediului preocuparea sa principală este reducerea poluării, şi nu încasarea unor taxe, dând asigurări însă că programul Rabla va continua şi anul acesta, deşi probabil veniturile la Fondul de Mediu vor fi în 2017 de doar 500 milioane lei, în scădere la jumătate faţă de 2016, ca urmare a eliminării timbrului de mediu.
Eliminarea timbrului de mediu a generat o creştere considerabilă a numărului de programări în această perioadă pentru eliberarea actelor necesare înmatriculării maşinilor second-hand, cumpărate din străinătate.
În locul timbrului de mediu, Guvernul pregăteşte o taxă auto de intrare în oraşe, cu stickere colorate
25 februarie 2017





Din aceeaşi categorie:
Electricele au invadat Salonul Auto de la Paris
(4 octombrie 2016)
38 vizualizări
Cât costă noile Dacia Logan şi Sandero
(24 noiembrie 2016)
332 vizualizări
Tesla îşi prezintă SUV-ul electric
(30 septembrie 2015)
56 vizualizări
Lewis Hamilton promovează noul Mercedes-Benz GLE Coupe VIDEO
(3 august 2015)
323 vizualizări
Sectorul din Bucureşti în care revin ”hingherii de maşini”. Cât costă recuperarea autoturismului
(4 mai 2018)
927 vizualizări
BMW X5 aniversează 15 ani de la lansarea pe piaţă
(16 octombrie 2014)
64 vizualizări
Schimbări importante în legislaţie: toate camioanele trebuie echipate cu alcool tester şi cutie neagră
(28 ianuarie 2020)
50 vizualizări
Renault: O posibilă versiune de serie a lui Eolab ar costa cât un Clio
(27 octombrie 2014)
81 vizualizări
Nu vă lăsaţi păcăliţi! Sfaturi la cumpărarea unei maşini second-hand
(1 februarie 2016)
299 vizualizări
Care sunt prevederile Euro 7 pentru maşinile pe benzină şi motorină: când intră în vigoare
(13 octombrie 2022)
45 vizualizări
Cauciucuri de iarnă 2021. Când devin obligatorii pe drumurile publice şi care e amenda pentru lipsa lor
(29 octombrie 2021)
214 vizualizări
74 de vehicule electrice, înmatriculate în România în ultimul trimestru
(9 noiembrie 2017)
640 vizualizări
Volkswagen pregăteşte versiunile Alltrack şi CC ale noii generaţii Passat
(22 octombrie 2014)
91 vizualizări
Maşinile hibride şi electrice, achiziţii mai sigure pe piaţa second hand
(20 februarie 2018)
227 vizualizări
VIDEO: A apărut primul spot publicitar pentru Dacia Duster facelift
(16 octombrie 2013)
426 vizualizări
Audi A3 Ultra – consum minim
(6 august 2013)
535 vizualizări
Sold out pentru un bolid de cinci milioane de euro
(27 august 2018)
348 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole